Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1038632
DzisiajDzisiaj1057
RazemRazem1038632


Sunday, 22, grudzień 2024

Wyższe progi dochodowe przy ubieganiu się o świadczenia rodzinne od 1 listopada 2012 roku.

Zasiłek rodzinny będzie przysługiwał, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę, albo dochód osoby uczącej się nie przekroczy kwoty 539 zł (obecnie 504 zł).

 

W przypadku, gdy członkiem rodziny jest dziecko legitymujące się orzeczeniem o niepełnosprawności lub orzeczeniem o umiarkowanym albo o znacznym stopniu niepełnosprawności, dochód rodziny w przeliczeniu na osobę albo dochód osoby uczącej się nie będzie mógł przekroczyć kwoty 623 zł (obecnie 583 zł).

 

Takie wysokości progów dochodowych będą obowiązywały przez dwa lata.

Od 1 listopada 2014 r. przewidziana jest kolejna podwyżka progów dochodowych. Będą one wynosiły odpowiednio 574 zł oraz 664 zł.

Od 1 listopada 2012 r. ulegają zmianie również niektóre kwoty świadczeń rodzinnych. Poczynając od tej daty:
 
- wysokość zasiłku rodzinnego na dziecko w wieku do 5 lat wynosi 77 zł,
- wysokość zasiłku rodzinnego na dziecko w wieku od 5 lat do 18 lat wynosi 106 zł,
- wysokość zasiłku rodzinnego na dziecko w wieku od 18 lat do 24 lat wynosi 115 zł.
 
Bez zmian pozostaje:
 
- wysokość dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego, na dziecko w wieku do 5 lat, nadal wynosi 60 zł,
- wysokość dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego, na dziecko w wieku od 5 lat do 24 lat, nadal wynosi 80 zł,
- wysokość dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego nadal wynosi 100 zł,
- wysokość dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu podjęcia przez dziecko nauki poza miejscem zamieszkania nadal wynosi od 50 zł do 90 zł,
- wysokość dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu wychowywania dziecka w rodzinie wielodzietnej nadal wynosi 80 zł na trzecie i każde następne dziecko uprawnione do zasiłku rodzinnego.
 
Również od dnia 1 listopada 2012 r. wysokość zasiłku pielęgnacyjnego wynosi nadal 153 zł miesięcznie, a świadczenia pielęgnacyjnego 520 zł.
 
Nie uległy również zmianie kwoty dodatków: z tytułu urodzenia dziecka (nadal 1000 zł),z tytułu opieki nad dzieckiem w czasie urlopu wychowawczego (nadal 400 zł), z tytułu samotnego wychowywania dziecka (nadal od 170 zł (nie więcej niż 340 zł na wszystkie dzieci)) oraz jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia dziecka (nadal 1000 zł).
 
Źródło: kadry.abc.com.pl

 

Zmiana organizacji ruchu!

Dzisiaj ( godz. 20.00) nastąpiła czasowa zmiana organizacji ruchu na ulicy Cmentarnej.

Do dnia 3.11.2012r. ( godz. 20.00) obowiązuje ruch jednokierunkowy.

Wymienioną drogą można poruszać się tylko od ulicy 1-go Maja do ulicy Miodowej.

 

Komenda Miejska Policji w Częstochowie informuje, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzeniem, zostanie wprowadzona czasowa zmiana organizacji ruchu na dzień Wszystkich Świętych na odcinku ulicy Cmentarnej od ulicy 1 Maja do Miodowej. Termin obowiązywania zmiany ruchu od 30.10.2012 r. od godz. 20.00 do 3.11.2012 rok do godz. 20.00.

Źródło: Urząd Miejski w Blachowni

 

 

Zapraszam na dyżur

Dzisiaj między godziną 13.00 – 15.00 w Biurze Rady

Urzędu Miejskiego  w Blachowni ( I piętro, pok. 20)

będę pełniła dyżur radnego.

Wszystkich mieszkańców, którzy chcieliby porozmawiać, zadać pytanie lub przedstawić swoje pomysły, serdecznie zapraszam.

Proszę także o przekazywanie swoich spraw drogą mailową. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Komisja oświaty bez oświaty

Jednym z punktów poprzedniej sesji było głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmiany w składzie osobowym Komisji Polityki Społecznej, Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu, Promocji Gminy i Integracji Europejskiej. Uchwała była wynikiem rezygnacji z członkostwa w komisji radnej Bożeny Formy.  Należy w tym miejscu przypomnieć, że z członkostwa w  komisji zrezygnowało dotychczas już czterech radnych. Byli to panowie Marek Kułakowski, Krzysztof Imiołek , Andrzej Cierpiał, a teraz jeszcze wspomniana Pani Bożena Forma. Przyznam, że jest to niepokojące zjawisko, którego powodem na pewno nie jest brak chęci do pracy tych radnych. Głównym natomiast powodem rezygnacji większości z nich była atmosfera panująca w czasie obrad komisji.

Radni ci często stawali się ofiarami nieuzasadnionych słownych ataków i szykan kierowanych pod ich adresem przez pozostałych członków komisji. Należy przy tym zwrócić uwagę na fakt, że nie dotyczyło to merytorycznych dyskusji, które czasami mogą przybierać formę ostrej wymiany zdań. Szykany były wynikiem niechęci sporej części radnych do tych wszystkich  „kolegów i koleżanek”, którzy podchodzą do pracy w radzie w sposób odpowiedzialny i starają się pracować sumiennie. Zawsze są przygotowani, mają ze sobą wszystkie materiały i są w stanie zadawać szczegółowe pytania  do zaproszonych urzędników. To niestety wielu się nie podoba, bo odbierają to jako atak na nieomylną władzę naszego miasta i niepotrzebną stratę czasu, czego wyrazem są wyzwiska w stylu „… wy jesteście wrogami gminy…”. Tak proszę Państwa, takie stwierdzenia  padają i nie tylko na tej komisji.

Jednak ostatnia rezygnacja jest stratą podwójną,  ponieważ Pani mgr inż.  Bożena Forma była jedyną osobą w tej komisji przygotowaną merytorycznie dzięki swemu pedagogicznemu wykształceniu ugruntowanemu wieloletnia praktyką, między innymi jako nauczyciela wychowania fizycznego. Choć pole działania komisji jest bardzo duże, to w większości zajmuje się sprawami Oświaty i Polityki Społecznej. Niestety teraz okazało się, że jedyny praktykujący nauczyciel, pedagog, osoba na co dzień związana z oświatą i sportem -  zrezygnowała.

Wydaję mi się, że dużą odpowiedzialność za ten stan rzeczy ponosi przewodniczący komisji Jacek Chudy. To przewodniczący kieruje pracami komisji i to na jego barkach spoczywa odpowiedzialność za jej funkcjonowanie. On powinien tak organizować i prowadzić obrady, aby w zarodku eliminować wszelkiego rodzaju szykany i dyskryminacje. Przewodniczący powinien dopuszczać do głosu tylko te osoby, które mają coś merytorycznie do powiedzenia, a nie pieniaczy i oszczerców. Niestety  przewodniczący tej komisji nie jest  merytorycznie oraz praktycznie przygotowany do piastowania tej funkcji. Wybór jego oraz wielu innych wynika z podziału łupów wyborczych, a nie kwalifikacji. Chociaż wszyscy taki wybór zaakceptowaliśmy w ciemno, to wydaje mi się, że teraz bogatsi o doświadczenia ostatnich miesięcy wiemy, że wybór ten był błędny i niewłaściwy. Czy rzeczą naturalną jest, aby aż tylu radnych w tak krótkim czasie zrezygnowało z członkostwa w komisji?

Oponenci powiedzą, że to ci Państwo podjęli decyzję o rezygnacji i to oni są za nią odpowiedzialni, to oni postanowili nie pracować dla mieszkańców. Jednak każdy zdrowo myślący człowiek wie, że uczestnictwo w czymś, co jest tylko karykaturą demokracji nie niesie nic dobrego i niczemu nie służy. Wręcz przeciwnie, jest to szkodliwe społecznie.

W nowej rzeczywistości wielu członków tej komisji jest zapewne zadowolonych z tego co się stało. Nie muszą teraz przesiadywać całymi godzinami i dyskutować nad czymś, co z góry jest idealne i nie wymaga poprawy.  Czy o to chodziło? Jeżeli tak to cel został osiągnięty.

 

 

 

Nie masz dostępu? Zgłoś to do UKE

Urząd Komunikacji Elektronicznej rozpoczął aktualizację ogólnokrajowych map popytu na usługi telefonii stacjonarnej, szerokopasmowy Internet oraz na samorządowe hot-spoty z dostępem do Internetu w miejscach publicznych.

UKE zachęca do wypełnienia ankiet przez osoby bezpośrednio odczuwające potrzebę dostępu do tych usług - z prośbą o zgłaszanie informacji na temat zamieszkiwanych obszarów, na których nie jest świadczona usługa telefonii stacjonarnej lub Internetu szerokopasmowego, a także brak jest publicznych hot-spotów z dostępem do Internetu świadczonym przez gminy/ powiaty/ województwa.

Jeżeli nie możesz uzyskać dostępu do telefonu i internetu wypełnij jedną z ankiet:
Ankiety są trzy: brak telefonu, brak internetu oraz brak hotspotu.
Pozyskane z ankiet informacje pomogą Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej w aktualizacji map popytu i w dokładniejszym koncentrowaniu swoich działań na obszarach szczególnie zagrożonych wykluczeniem cyfrowym. Uzyskane zgłoszenia posłużą także do wskazania miejsc, gdzie potrzebne jest nałożenie obowiązku zapewnienia usługi powszechnej w rozumieniu art. 81 Prawa telekomunikacyjnego. Obowiązek ten należy do operatora wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej. W okresie od 8 maja 2006 r. do 8 maja 2011 r. jego realizacja należała do Telekomunikacji Polskiej.


Źródło: portalsamorzadowy.pl