Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1038608
DzisiajDzisiaj1033
RazemRazem1038608


Sunday, 22, grudzień 2024

Poprawa w funkcjonowaniu urzędów?

Poprawę w funkcjonowaniu urzędów w Polsce zauważa 33 % Polaków, według 16 % nastąpiło w tej kwestii pogorszenie, 42 % respondentów nie dostrzega zmian w funkcjonowaniu urzędów w ostatnich latach (sondaż CBOS).

 

Badani, którzy uważają, że w ostatnich latach poprawiła się jakość pracy urzędów, najczęściej mówią o poprawie jakości obsługi.

Ich zdaniem obecnie urzędnicy są milsi i bardziej kulturalni niż kiedyś (uważa tak 34 % spośród tych, którzy mówią o pozytywnych zmianach w polskich urzędach);

cechują się większym zaangażowaniem w rozwiązywanie problemów obywateli (15 %), a także sprawniej i bardziej kompleksowo obsługują (15 %) i wykazują się wyższymi kompetencjami (11 %).

Innym czynnikiem świadczącym o pozytywnych zmianach ma być informatyzacja. W tym kontekście poza ogólnymi wzmiankami o komputeryzacji i informatyzacji (9 % wskazań) badani zwracają m.in. uwagę na fakt, iż coraz częściej możliwe jest załatwienie niektórych spraw za pośrednictwem internetu (5 %) oraz zasięgnięcie w sieci istotnych dla petenta informacji (4 %).

Wśród pozostałych zmian  wymieniane są: skrócenie i uproszczenie procedur, dzięki czemu ograniczony został czas załatwiania niektórych spraw (17 % wskazań), mniejsze kolejki oraz ułatwiony dostęp do urzędów i urzędników, co umożliwia umówienie się na konkretną godzinę (13 %), lepszy dostęp do informacji (5 %), a także poprawa wizerunku i wyglądu urzędów (3 %) oraz bardziej dogodne godziny ich otwarcia (2 %).

 



Z kolei badani przekonani, że jakość funkcjonowania urzędów w ostatnich latach się pogorszyła, najczęściej zwracają uwagę na negatywne zmiany związane z obsługą interesantów, w tym na niewiedzę i niekompetencję urzędników (16 % wskazań), brak życzliwości oraz nieuprzejmą obsługę (12 %), na pozostawiający wiele do życzenia poziom zaangażowania w rozwiązywanie problemów klientów (10 %), a nieco rzadziej również na opieszałość (5 %), załatwianie spraw po znajomości (4 %), ograniczone uprawnienia, co powoduje odsyłanie interesantów "z kwitkiem" (4 %) oraz na korupcję (4 %).

Wśród pozostałych negatywnych zmian w funkcjonowaniu urzędów wymienia się przede wszystkim rozbudowaną biurokrację oraz zawiłe procedury wydłużające czas załatwiania spraw (26 % wskazań), kolejki (11 %), ogólne problemy z załatwianiem spraw urzędowych (8 %) oraz przerost zatrudnienia (7 %).

Nieliczni zwracają uwagę na nieład i chaos panujący w urzędach (4 % ), ograniczony dostęp do informacji (3 %), niewłaściwe gospodarowanie funduszami (2 %), budzące wątpliwości procedury zatrudniania nowych pracowników (2 %) oraz nieodpowiednie godziny otwarcia urzędów (1 %).

 

Źródło: samorzad.lex.pl

 

 

 

 

KONCERT ZADUSZKOWY

Miejski Dom Kultury w Blachowni zaprasza na koncert:

 


 

 

 

 

 

Sesja 12.09.2012

Odpowiedzi według protokołu.

Szczególnie zaznaczam, że w/g protokołu, ponieważ osoby uczestniczące w tym dniu na sesji oraz czytające systematycznie moją stronę, wiedzą doskonale iż odpowiedzi były "bardziej rozbudowane".

Protokół - link - Urząd Miejski w Blachowni

 

1. Czy są wykonane analizy kosztów odbioru odpadów komunalnych? Interesuje mnie,  ile za to zapłacą mieszkańcy?

2. Jak będą prowadzone rozliczenia za odbiór nieczystości?

3. Kto będzie finansował budowę miejsc składowania nieczystości na terenie osiedli?

4. Czy w przypadku zlokalizowania miejsc składowania na terenach nie będących własnością gminy, a przykładowo będących własnością wspólnot czy spółdzielni mieszkaniowych gmina będzie musiała płacić czynsz dzierżawny za udostępniony teren?

5. Dlaczego do dzisiaj nie są przedstawione żadne projekty uchwał dotyczące zorganizowania wywozu nieczystości na terenie gminy? Czy zawsze musimy czekać do ostatniej chwili,  gdy nie ma już czasu na dyskusje oraz konsultacje społeczne z mieszkańcami?

Odp. Prace w tej sprawie w referacie cały czas trwają. Uchwały nie mogły być wcześniej przygotowane, ponieważ przez Sejmik Województwa Śląskiego nie byl podjęty wojewódzki plan gospodarki odpadami, który jest podstawą do przygotowania uchwał. Na następną sesję będą przygotowane projekty uchwał.

Edyta Mandryk zapytała czy powinny być prowadzone w tym temacie konsultacje społeczne.

Radca Prawny Agnieszka Glińska poinformowała, że nie muszą być prowadzone konsultacje społeczne.

 

6. Dlaczego pęknięcia asfaltu na ulicy Cmentarnej zostały naprawione tylko częściowo?

 

7. Czy naprawa pęknięć odbyła się w ramach gwarancji?

 

Odp. Firma częściowo naprawiła pęknięcia i zobowiązała się do naprawy pozostałych w przeciągu miesiąca. Naprawa będzie odbywała się częściowo w ramach gwarancji. Pęknięcia są spowodowane warunkami klimatycznymi lub podbudową drogi także nie wszystkie usterki są naprawiane w ramach gwarancji. Prowadzony jest nadzór nad remontami dróg przez Inspektora Nadzoru.

 

8. Kiedy zostaną zamontowane lampy oświetleniowe na ulicy Miodowej przy Orliku?  Przypominam, że inwestycja ta została zapisana w poprzednim budżecie i do dzisiaj nie jest zrealizowana.

Odp. Odpowiedź była udzielona przy interpelacji Radnego Krzysztofa Imiołka.

Pan Radny Krzysztof Imiołek usłyszał: Wniosek zostanie wzięty pod uwagę przy konstruowaniu budżetu.

 

9. Jeszcze raz proszę, aby radni otrzymali dokładne rozliczenie imprez finansowanych lub współfinansowanych przez gminę w ramach promocji.

Odp. Wszystkie rozliczenia finansowe radni otrzymują w informacji z realizacji budżetu i w konstruowanym budżecie podane są planowane wydatki, w jakiej kwocie.

 

10. Dlaczego Przełajowa Ósemka miała tak słabą reklamę skierowaną do  mieszkańców? Ogłoszenie wraz z programem ukazało się na stronie internetowej dopiero w czwartek. Nie dojrzałam też żadnych plakatów informujących o imprezie i jej programie na słupach ogłoszeniowych.

Odp. W imprezie wzięło udział bardzo dużo mieszkańców. Zespół Organizacyjny włożył bardzo dużo wysiłku w przygotowanie imprezy. Informacje o imprezie ukazywały się w radiu i w prasie.

 

11. Dlaczego zapomniano uczcić bohaterów września choćby maluteńką wiązanką kwiatów?

Odp.  Z okazji czterech świąt państwowych składane są wiązanki pod pomnikami w Cisiu, Blachowni, na grobie Westerplatczyka. Dzień pierwszy września nie jest świętem państwowym.

 

12. Czy trawa i krzaki wzdłuż alejek nad zalewem zostaną kiedykolwiek usunięte? Jak tak dalej pójdzie to niedługo nie zobaczymy co jest napisane na tablicach informacyjnych ścieżki dydaktycznej.

Odp. Prace przy terenach zielonych są wykonywane na bieżąco. Zgodnie z harmonogramem prac wycinka będzie wykonywana.

 

13. Bardzo proszę o uporządkowanie oraz wyprofilowanie górki do zjeżdżania na sankach obok starego boiska oraz w lesie komunalnym przy ulicy Cmentarnej. Wiem, że podobna inwestycja została zrealizowana na osiedlu „Leśna” ze środków gminy. Ponieważ poprzedni postulat w tej sprawie wysunięty przez Pana radnego Marka Kułakowskiego spotkał się z dezaprobatą Pani Burmistrz mam nadzieję, że  teraz ta sprawa zostanie załatwiona pozytywnie.

Odp. Umiejscowienie górki przy boisku nie jest możliwe, ponieważ w okresie zimowym na boisku odbywają się treningi. Górki powinny być umiejscowione w miejscach niezagrażających bezpieczeństwu, niekolidujące z innym terenem.

 

14. Proszę także, aby na stronie internetowej zamieścić kalendarium imprez organizowanych na terenie naszej gminy. Jak takie kalendarium wygląda można sprawdzić na stronie www.blachownia.com. Byłoby dobrze, gdyby na stronie urzędu takie kalendarium też się znalazło.

Odp. Gmina nie ma obowiązku zamieszczania kalendarium.

 

15. W czasie imprezy biegowej miałam okazję skorzystać z toalety w hali sportowej. To co tam zobaczyłam mnie przeraziło. Czy Pani Burmistrz jest informowana o dewastacjach armatury i innych urządzeń na terenie hali? Czy usterki są spowodowane wandalizmem czy złym wykonaniem? Czy w ostatnim czasie wykryto usterki spowodowane złym wykonaniem i czy wzywano wykonawcę do ich usunięcia? Czy obsługa hali ponosi jakąkolwiek odpowiedzialność za powierzone im mienie?

Odp. Pracownicy nie są w stanie upilnować każdej dewastacji. Szkody zostaną usunięte.

 

16. Czy darmowe korzystanie z hali sportowej przysługuje tylko klubom oraz stowarzyszeniom działającym na terenie naszej gminy i mającym tu siedzibę?

Odp. Zostało wydane zarządzenie, które mówi, kto jest zwolniony z opłat, jakie opłaty są pobierane.

 

17. Proszę o informację, dlaczego została unieważniona uchwała 106/XVIII/2012 w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Blachownia w 2012 roku?

Odp.  Nadzór Prawny uznał, że w uchwale powinny być informacje, co do wykorzystania środków za wyłapywanie bezpańskich zwierząt i chodziło również o schroniska. Nie możemy wykazać, jaka w danym roku będzie kwota za wyłapywanie bezpańskich zwierząt i w związku z tym uchwała została uchylona. Inne kwestie związane z utrzymaniem zwierząt, opieką nad zwierzętami są związane z budżetami gmin i nie każdą gminę stać np. na czipowanie zwierząt.

 


18. W związku z zobowiązaniem mieszkańców Wspólnoty do wycięcia drzew przy wjeździe na ul. Sienkiewicza. czy gmina może pomóc w tej sprawie mieszkańcom? Czy jest jakieś inne wyjście z tej sytuacji?

 

Odp. Zostaliśmy przez Starostwo Powiatowe w Częstochowie zobowiązani do usunięcia krzewów. Nasadzenia zostały wykonane bez zgody gminy (na gruncie stanowiącym własność gminy). Wspólnota posadziła na tym ternie drzewa i krzewy, które zagrażają bezpieczeństwu ruchu na drodze,  ponieważ zasłaniają widoczność i wobec tego jest zobowiązana do ich usunięcia.