Sesja 12.11.2012 r.
Odpowiedzi Pani burmistrz w/g protokołu.
1. Proszę o sprawdzenie drożności niedawno wybudowanego kanału burzowego przy skrzyżowaniu ulicy Dobrej z Cmentarną, ponieważ przy opadach zbiera się tam duża ilość wody. To samo dotyczy pozostałych studzienek burzowych zlokalizowanych w tym rejonie.
Odp. Kratki burzowe zostaną sprawdzone i oczyszczone z liści.
2. Proszę o sprawdzenie poprawności ustawienia lustra przy tym skrzyżowaniu, ponieważ niektórzy mieszkańcy uważają, że jest źle ustawione. Z tego co się dowiedziałam chodzi o delikatne skorygowanie obecnego ustawienia.
Odp. Ustawienie luster zostało wykonane przez służby do tego uprawnione. Zostanie to sprawdzone.
3. Proszę także o rozważenie zastosowania odpowiednich rozwiązań prowadzących do ograniczenia prędkości poruszających się pojazdów samochodowych na łuku ulicy Dobrej i Odlewników, tym bardziej, że ulice te ze względu na swą szerokość oraz gęstość znajdującej się wzdłuż nich zabudowy mogą zostać zakwalifikowane jako drogi osiedlowe. Wskazane miejsce jest bardzo niebezpieczne, na co zwracali moją uwagę mieszkańcy.
Odp. Zostanie sprawdzona możliwość ograniczenia prędkości na tych ulicach.
4. Nie wiem czy udało się odszukać tablicę pamiątkową skradzioną z elewacji hali sportowej, ale jeżeli nie, to proszę o rozważenie zakupu nowej tablicy i zarezerwowanie na ten cel odpowiedniej kwoty w przyszłorocznym budżecie.
Odp. Tablica nie została odnaleziona i zostanie rozważona możliwość zabezpieczenia środków na zakup nowej tablicy.
5. Proszę o rozważenie sukcesywnego zakupu nowych koszy na śmieci takich, aby ich dewastacja była bardzo utrudniona. Zdaję sobie sprawę, że może być to droga inwestycja ale myślę, że rozłożona na lata na pewno się zwróci.
Odp. Kosze są sukcesywnie dokupowane. W przyszłym roku będą realizowane nowe inwestycje, w związku z tym zwiększy się liczba koszy ulicznych. Interpelacja będzie wówczas wzięta pod uwagę.
6. Proszę o informację, dlaczego uzyskując dotację na usuwanie skutków powodzi podjęła Pani decyzję o budowie dodatkowych chodników na skwerze przed Szkołą Podstawową Nr 1, a nie wykonaniu remontu kolejnej ulicy. Myślę, że budowa kolejnych chodników w tym miejscu jest zbędna. Ludzie potrzebują zagospodarowanej przestrzeni ale zielenią, nie betonem. W tym miejscu potrzebna jest trawa, gdzie mogłyby biegać dzieci, a ich rodzice poleżeć w tym czasie na kocu i poczytać książkę. Te pieniądze można było wydać bardziej pożytecznie, tam gdzie to jest potrzebne. A tak budujemy coś zbędnego i jeszcze musimy zwrócić niespełna połowę ze 120 tysięcznej dotacji.
Odp. Promesa jest przydzielana na konkretne zadania. Na dokończenie części chodników. Nie ma możliwości wykorzystania środków na inną drogę.
7. Proszę także, aby prace związane z budową trawników oraz inne prace związane z pielęgnacją zieleni na skwerze zlecić jakiejś firmie, która zrobi to profesjonalnie.
Odp. Na razie nie będziemy się ubiegać o profesjonalną firmę do utrzymania zieleni, ponieważ jest to bardzo kosztowne.
8. Dlaczego jedna z tablic ścieżki dydaktycznej znajdująca się przy ulicy Kubowicza została zasypana stertami ziemi? Kiedy można się spodziewać usunięcia tej ziemi i po co jest ona tam składowana? Czy możliwe jest jej wykorzystanie na wyprofilowanie górki do zjeżdżania na sankach przy boisku, tak aby zjazd saneczkowy przesunąć w innym kierunku niż jest dotychczas, tak aby nie kolidował z boiskiem?
Odp. Tablica zostanie odsłonięta. Ziemia będzie sukcesywnie usuwana. Nie ma możliwości usypania górki do zjeżdżania na sankach przy boisku, ponieważ korzystają z niego piłkarze przez większą część roku.
9. Kto jest właścicielem drogi leśnej w kierunku wsi Cisie (przedłużenie ulicy Kubowicza)?
Odp. Właścicielem drogi jest Nadleśnictwo.
10. Proszę o informację, ile wynosi miesięczne wynagrodzenie menadżera sportu i do kiedy obowiązuje obecna umowa.
Odp. Umowa z menagerem sportu obowiązuje do końca roku. Wynagrodzenie wynosi 2 500 zł brutto.
11. Czy sprawozdanie z działalności Menadżera sportu z kwietnia br. jest jedynym sprawozdaniem sporządzonym od początku świadczenia usług przez menadżera sportu?
Odp. Sprawozdanie z działalności menagera sportu było przedstawione na Komisji i będzie przedstawione na koniec roku.
Zaproszenie na sesję
Serdecznie zapraszam
na XXV Sesję Rady Miejskiej w Blachowni,
która odbędzie się 12 listopada 2012 r. o godz. 15.00
w sali konferencyjnej Ośrodka Sportu i Rekreacji
ul. Sportowa 1.
Porządek obrad:
Sesja 24.10.2012 r.
Odpowiedzi na zadane interpelacje udzielała Pani Burmistrz.
Zawarte sformułowania są zgodne z protokołem.
1. Proszę o wysłanie prośby do mieszkańców ulicy Parkowej oraz ulicy 1 Maja, których posesje znajdują się przy niewyremontowanych dotychczas odcinkach jezdni, aby wykonali niezwłocznie wszystkie prace skutkujące ingerencją w nawierzchnię jezdni. W szczególności dotyczy to przyłączy do sieci kanalizacyjnych oraz wodociągowych. Odpowiednio wczesne powiadomienie mieszkańców da im niezbędny czas do przeprowadzenia całej procedury oraz wykonania niezbędnych prac, tak aby najpóźniej w III kwartale przyszłego roku można było wykonać remonty tych ulic.
2. Proszę także, aby podobną prośbę wysłać także do mieszkańców ulicy Partyzantów oraz Curie Skłodowskiej chyba, że takowe informacje już zostały rozesłane.
Odp. Informacja jest wysyłana do mieszkańców w momencie, kiedy wiadomo, że inwestycja będzie realizowana. Obecnie konstruowany jest budżet na następny rok i nie można powiedzieć które inwestycje będą realizowane. Informacja obecnie byłaby przedwczesna.
3. Bardzo proszę, aby w przyszłym roku w ramach środków przeznaczonych na remonty dróg wykonać nakładkę asfaltową na ulicy 1 Maja na odcinku od ulicy Cmentarnej do ulicy Partyzantów, oraz od ulicy Starowiejskiej tzw. „górki” w kierunku ulicy Cmentarnej. Ponieważ w tym roku zostaną zakończone wszelkie prace związane z budową kanalizacji na ulicy Partyzantów, której sieć została włączona do sieci znajdującej się w pasie drogowym ulicy 1 Maja, wydaje się zasadnym wyremontować pozostałe odcinki tej ulicy.
4. Proszę, aby w przyszłym roku także w ramach remontu dróg wykonać nową nakładkę asfaltową na ulicy Parkowej.
Z moich informacji wynika, że wszystkie posesje znajdujące się wzdłuż ulicy Parkowej oraz wzdłuż wspomnianych fragmentów ulicy 1 Maja posiadają niezbędne przyłącza, co uzasadnia przeprowadzenie remontu tych ulic, znajdujących się w centrum naszej miejscowości.
Odp. Wnioski będą wzięte pod uwagę przy konstruowaniu budżetu.
5. Proszę o informację, w jakich godzinach oraz dniach tygodnia można kontaktować się z Menagerem Sportu w celu ustalenia terminu wynajmu hali sportowej?
Odp. Na tablicy ogłoszeń Hali Sportowej zamieszczony jest telefon. Z Menagerem można kontaktować się telefonicznie lub osobiście, ponieważ często przebywa w Hali.
6. Na stronie internetowej ukazało się sprawozdanie z działalności Orlika. Proszę, aby podobne sprawozdanie zostało sporządzone z działalności Menagera Sportu, abyśmy mogli pozyskać informacje również o działalności Menagera.
Odp. Sprawozdanie z działalności Hali zostało przedstawione na posiedzeniu Komisji Oświaty. Jeżeli zaistnieje potrzeba to na koniec roku sprawozdanie zostanie również zamieszczone na stronie internetowej.
7. Proszę, aby na stronie internetowej urzędu zamieszczać terminy posiedzeń komisji rady wraz z ich planem.
Odp. Nie ma takiego wymogu, zawiadomienia są wysyłane listownie, ponieważ potwierdzenie odbioru świadczy, że zawiadomienie do Radnych dotarło.
8. Proszę, aby zwrócić uwagę na dokonane w ostatnim czasie na ulicy Cmentarnej naprawy nawierzchni. O ile prace wykonywane przy usuwaniu pierwszych usterek wydają się być wykonane w miarę fachowo, to naprawa pozostałych szczelin polegała na niezdarnym wylaniu z konewki lub innego naczynia smoły, w celu zakrycia pęknięć. Proszę to wyjaśnić tym bardziej, że gmina za wykonane prace zapłaciła.
Odp. Pęknięcia w ulicy Cmentarnej zostały zalane asfaltem, zabezpieczone na zimę. W tej sprawie rozmawiałam z Inspektorem Nadzoru, wykonawcami, którzy działają na naszym terenie i w innych gminach. Sytuacja wygląda w ten sposób, że wszystko uzależnione jest od użytej mieszanki asfaltu. Każda z dróg w naszej Gminie ma robione badania. Wszystkie mieszaniny użytego asfaltu spełniały wymogi. Nie jesteśmy w stanie uniknąć pęknięć, czy kolein, ponieważ uzależnione jest to od podłoża drogi oraz od warunków atmosferycznych. Wiosną dodatkowo będą zalewane spoiny.
9. Proszę o informacje, w jakim celu panowie z brygady porządkowej rozsypują ziemię na skwerze naprzeciw Szkoły Podstawowej Nr 1?
Odp. Na skwerze przy Szkole Podstawowej pracują pracownicy z Urzędu. Ziemia została zakupiona w celu niwelacji terenu, aby teren wyglądał estetycznie i wiosną można było zasiać trawę.
10. Proszę o informację, czy zostanie ogłoszony przetarg na wynajem pomieszczeń przychodni w Łojkach?
Odp. W odpowiednim czasie przetarg zostanie ogłoszony. O terminie przetargu Radni zostaną poinformowani.