Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1046183
DzisiajDzisiaj51
RazemRazem1046183


Monday, 13, styczeń 2025

Sesja 12.09.2012

Odpowiedzi według protokołu.

Szczególnie zaznaczam, że w/g protokołu, ponieważ osoby uczestniczące w tym dniu na sesji oraz czytające systematycznie moją stronę, wiedzą doskonale iż odpowiedzi były "bardziej rozbudowane".

Protokół - link - Urząd Miejski w Blachowni

 

1. Czy są wykonane analizy kosztów odbioru odpadów komunalnych? Interesuje mnie,  ile za to zapłacą mieszkańcy?

2. Jak będą prowadzone rozliczenia za odbiór nieczystości?

3. Kto będzie finansował budowę miejsc składowania nieczystości na terenie osiedli?

4. Czy w przypadku zlokalizowania miejsc składowania na terenach nie będących własnością gminy, a przykładowo będących własnością wspólnot czy spółdzielni mieszkaniowych gmina będzie musiała płacić czynsz dzierżawny za udostępniony teren?

5. Dlaczego do dzisiaj nie są przedstawione żadne projekty uchwał dotyczące zorganizowania wywozu nieczystości na terenie gminy? Czy zawsze musimy czekać do ostatniej chwili,  gdy nie ma już czasu na dyskusje oraz konsultacje społeczne z mieszkańcami?

Odp. Prace w tej sprawie w referacie cały czas trwają. Uchwały nie mogły być wcześniej przygotowane, ponieważ przez Sejmik Województwa Śląskiego nie byl podjęty wojewódzki plan gospodarki odpadami, który jest podstawą do przygotowania uchwał. Na następną sesję będą przygotowane projekty uchwał.

Edyta Mandryk zapytała czy powinny być prowadzone w tym temacie konsultacje społeczne.

Radca Prawny Agnieszka Glińska poinformowała, że nie muszą być prowadzone konsultacje społeczne.

 

6. Dlaczego pęknięcia asfaltu na ulicy Cmentarnej zostały naprawione tylko częściowo?

 

7. Czy naprawa pęknięć odbyła się w ramach gwarancji?

 

Odp. Firma częściowo naprawiła pęknięcia i zobowiązała się do naprawy pozostałych w przeciągu miesiąca. Naprawa będzie odbywała się częściowo w ramach gwarancji. Pęknięcia są spowodowane warunkami klimatycznymi lub podbudową drogi także nie wszystkie usterki są naprawiane w ramach gwarancji. Prowadzony jest nadzór nad remontami dróg przez Inspektora Nadzoru.

 

8. Kiedy zostaną zamontowane lampy oświetleniowe na ulicy Miodowej przy Orliku?  Przypominam, że inwestycja ta została zapisana w poprzednim budżecie i do dzisiaj nie jest zrealizowana.

Odp. Odpowiedź była udzielona przy interpelacji Radnego Krzysztofa Imiołka.

Pan Radny Krzysztof Imiołek usłyszał: Wniosek zostanie wzięty pod uwagę przy konstruowaniu budżetu.

 

9. Jeszcze raz proszę, aby radni otrzymali dokładne rozliczenie imprez finansowanych lub współfinansowanych przez gminę w ramach promocji.

Odp. Wszystkie rozliczenia finansowe radni otrzymują w informacji z realizacji budżetu i w konstruowanym budżecie podane są planowane wydatki, w jakiej kwocie.

 

10. Dlaczego Przełajowa Ósemka miała tak słabą reklamę skierowaną do  mieszkańców? Ogłoszenie wraz z programem ukazało się na stronie internetowej dopiero w czwartek. Nie dojrzałam też żadnych plakatów informujących o imprezie i jej programie na słupach ogłoszeniowych.

Odp. W imprezie wzięło udział bardzo dużo mieszkańców. Zespół Organizacyjny włożył bardzo dużo wysiłku w przygotowanie imprezy. Informacje o imprezie ukazywały się w radiu i w prasie.

 

11. Dlaczego zapomniano uczcić bohaterów września choćby maluteńką wiązanką kwiatów?

Odp.  Z okazji czterech świąt państwowych składane są wiązanki pod pomnikami w Cisiu, Blachowni, na grobie Westerplatczyka. Dzień pierwszy września nie jest świętem państwowym.

 

12. Czy trawa i krzaki wzdłuż alejek nad zalewem zostaną kiedykolwiek usunięte? Jak tak dalej pójdzie to niedługo nie zobaczymy co jest napisane na tablicach informacyjnych ścieżki dydaktycznej.

Odp. Prace przy terenach zielonych są wykonywane na bieżąco. Zgodnie z harmonogramem prac wycinka będzie wykonywana.

 

13. Bardzo proszę o uporządkowanie oraz wyprofilowanie górki do zjeżdżania na sankach obok starego boiska oraz w lesie komunalnym przy ulicy Cmentarnej. Wiem, że podobna inwestycja została zrealizowana na osiedlu „Leśna” ze środków gminy. Ponieważ poprzedni postulat w tej sprawie wysunięty przez Pana radnego Marka Kułakowskiego spotkał się z dezaprobatą Pani Burmistrz mam nadzieję, że  teraz ta sprawa zostanie załatwiona pozytywnie.

Odp. Umiejscowienie górki przy boisku nie jest możliwe, ponieważ w okresie zimowym na boisku odbywają się treningi. Górki powinny być umiejscowione w miejscach niezagrażających bezpieczeństwu, niekolidujące z innym terenem.

 

14. Proszę także, aby na stronie internetowej zamieścić kalendarium imprez organizowanych na terenie naszej gminy. Jak takie kalendarium wygląda można sprawdzić na stronie www.blachownia.com. Byłoby dobrze, gdyby na stronie urzędu takie kalendarium też się znalazło.

Odp. Gmina nie ma obowiązku zamieszczania kalendarium.

 

15. W czasie imprezy biegowej miałam okazję skorzystać z toalety w hali sportowej. To co tam zobaczyłam mnie przeraziło. Czy Pani Burmistrz jest informowana o dewastacjach armatury i innych urządzeń na terenie hali? Czy usterki są spowodowane wandalizmem czy złym wykonaniem? Czy w ostatnim czasie wykryto usterki spowodowane złym wykonaniem i czy wzywano wykonawcę do ich usunięcia? Czy obsługa hali ponosi jakąkolwiek odpowiedzialność za powierzone im mienie?

Odp. Pracownicy nie są w stanie upilnować każdej dewastacji. Szkody zostaną usunięte.

 

16. Czy darmowe korzystanie z hali sportowej przysługuje tylko klubom oraz stowarzyszeniom działającym na terenie naszej gminy i mającym tu siedzibę?

Odp. Zostało wydane zarządzenie, które mówi, kto jest zwolniony z opłat, jakie opłaty są pobierane.

 

17. Proszę o informację, dlaczego została unieważniona uchwała 106/XVIII/2012 w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Blachownia w 2012 roku?

Odp.  Nadzór Prawny uznał, że w uchwale powinny być informacje, co do wykorzystania środków za wyłapywanie bezpańskich zwierząt i chodziło również o schroniska. Nie możemy wykazać, jaka w danym roku będzie kwota za wyłapywanie bezpańskich zwierząt i w związku z tym uchwała została uchylona. Inne kwestie związane z utrzymaniem zwierząt, opieką nad zwierzętami są związane z budżetami gmin i nie każdą gminę stać np. na czipowanie zwierząt.

 


18. W związku z zobowiązaniem mieszkańców Wspólnoty do wycięcia drzew przy wjeździe na ul. Sienkiewicza. czy gmina może pomóc w tej sprawie mieszkańcom? Czy jest jakieś inne wyjście z tej sytuacji?

 

Odp. Zostaliśmy przez Starostwo Powiatowe w Częstochowie zobowiązani do usunięcia krzewów. Nasadzenia zostały wykonane bez zgody gminy (na gruncie stanowiącym własność gminy). Wspólnota posadziła na tym ternie drzewa i krzewy, które zagrażają bezpieczeństwu ruchu na drodze,  ponieważ zasłaniają widoczność i wobec tego jest zobowiązana do ich usunięcia.

 

 

 

Wyższe progi dochodowe przy ubieganiu się o świadczenia rodzinne od 1 listopada 2012 roku.

Zasiłek rodzinny będzie przysługiwał, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę, albo dochód osoby uczącej się nie przekroczy kwoty 539 zł (obecnie 504 zł).

 

W przypadku, gdy członkiem rodziny jest dziecko legitymujące się orzeczeniem o niepełnosprawności lub orzeczeniem o umiarkowanym albo o znacznym stopniu niepełnosprawności, dochód rodziny w przeliczeniu na osobę albo dochód osoby uczącej się nie będzie mógł przekroczyć kwoty 623 zł (obecnie 583 zł).

 

Takie wysokości progów dochodowych będą obowiązywały przez dwa lata.

Od 1 listopada 2014 r. przewidziana jest kolejna podwyżka progów dochodowych. Będą one wynosiły odpowiednio 574 zł oraz 664 zł.

Od 1 listopada 2012 r. ulegają zmianie również niektóre kwoty świadczeń rodzinnych. Poczynając od tej daty:
 
- wysokość zasiłku rodzinnego na dziecko w wieku do 5 lat wynosi 77 zł,
- wysokość zasiłku rodzinnego na dziecko w wieku od 5 lat do 18 lat wynosi 106 zł,
- wysokość zasiłku rodzinnego na dziecko w wieku od 18 lat do 24 lat wynosi 115 zł.
 
Bez zmian pozostaje:
 
- wysokość dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego, na dziecko w wieku do 5 lat, nadal wynosi 60 zł,
- wysokość dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego, na dziecko w wieku od 5 lat do 24 lat, nadal wynosi 80 zł,
- wysokość dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego nadal wynosi 100 zł,
- wysokość dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu podjęcia przez dziecko nauki poza miejscem zamieszkania nadal wynosi od 50 zł do 90 zł,
- wysokość dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu wychowywania dziecka w rodzinie wielodzietnej nadal wynosi 80 zł na trzecie i każde następne dziecko uprawnione do zasiłku rodzinnego.
 
Również od dnia 1 listopada 2012 r. wysokość zasiłku pielęgnacyjnego wynosi nadal 153 zł miesięcznie, a świadczenia pielęgnacyjnego 520 zł.
 
Nie uległy również zmianie kwoty dodatków: z tytułu urodzenia dziecka (nadal 1000 zł),z tytułu opieki nad dzieckiem w czasie urlopu wychowawczego (nadal 400 zł), z tytułu samotnego wychowywania dziecka (nadal od 170 zł (nie więcej niż 340 zł na wszystkie dzieci)) oraz jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia dziecka (nadal 1000 zł).
 
Źródło: kadry.abc.com.pl

 

Zmiana organizacji ruchu!

Dzisiaj ( godz. 20.00) nastąpiła czasowa zmiana organizacji ruchu na ulicy Cmentarnej.

Do dnia 3.11.2012r. ( godz. 20.00) obowiązuje ruch jednokierunkowy.

Wymienioną drogą można poruszać się tylko od ulicy 1-go Maja do ulicy Miodowej.

 

Komenda Miejska Policji w Częstochowie informuje, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzeniem, zostanie wprowadzona czasowa zmiana organizacji ruchu na dzień Wszystkich Świętych na odcinku ulicy Cmentarnej od ulicy 1 Maja do Miodowej. Termin obowiązywania zmiany ruchu od 30.10.2012 r. od godz. 20.00 do 3.11.2012 rok do godz. 20.00.

Źródło: Urząd Miejski w Blachowni

 

 

Zapraszam na dyżur

Dzisiaj między godziną 13.00 – 15.00 w Biurze Rady

Urzędu Miejskiego  w Blachowni ( I piętro, pok. 20)

będę pełniła dyżur radnego.

Wszystkich mieszkańców, którzy chcieliby porozmawiać, zadać pytanie lub przedstawić swoje pomysły, serdecznie zapraszam.

Proszę także o przekazywanie swoich spraw drogą mailową. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Komisja oświaty bez oświaty

Jednym z punktów poprzedniej sesji było głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmiany w składzie osobowym Komisji Polityki Społecznej, Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu, Promocji Gminy i Integracji Europejskiej. Uchwała była wynikiem rezygnacji z członkostwa w komisji radnej Bożeny Formy.  Należy w tym miejscu przypomnieć, że z członkostwa w  komisji zrezygnowało dotychczas już czterech radnych. Byli to panowie Marek Kułakowski, Krzysztof Imiołek , Andrzej Cierpiał, a teraz jeszcze wspomniana Pani Bożena Forma. Przyznam, że jest to niepokojące zjawisko, którego powodem na pewno nie jest brak chęci do pracy tych radnych. Głównym natomiast powodem rezygnacji większości z nich była atmosfera panująca w czasie obrad komisji.

Radni ci często stawali się ofiarami nieuzasadnionych słownych ataków i szykan kierowanych pod ich adresem przez pozostałych członków komisji. Należy przy tym zwrócić uwagę na fakt, że nie dotyczyło to merytorycznych dyskusji, które czasami mogą przybierać formę ostrej wymiany zdań. Szykany były wynikiem niechęci sporej części radnych do tych wszystkich  „kolegów i koleżanek”, którzy podchodzą do pracy w radzie w sposób odpowiedzialny i starają się pracować sumiennie. Zawsze są przygotowani, mają ze sobą wszystkie materiały i są w stanie zadawać szczegółowe pytania  do zaproszonych urzędników. To niestety wielu się nie podoba, bo odbierają to jako atak na nieomylną władzę naszego miasta i niepotrzebną stratę czasu, czego wyrazem są wyzwiska w stylu „… wy jesteście wrogami gminy…”. Tak proszę Państwa, takie stwierdzenia  padają i nie tylko na tej komisji.

Jednak ostatnia rezygnacja jest stratą podwójną,  ponieważ Pani mgr inż.  Bożena Forma była jedyną osobą w tej komisji przygotowaną merytorycznie dzięki swemu pedagogicznemu wykształceniu ugruntowanemu wieloletnia praktyką, między innymi jako nauczyciela wychowania fizycznego. Choć pole działania komisji jest bardzo duże, to w większości zajmuje się sprawami Oświaty i Polityki Społecznej. Niestety teraz okazało się, że jedyny praktykujący nauczyciel, pedagog, osoba na co dzień związana z oświatą i sportem -  zrezygnowała.

Wydaję mi się, że dużą odpowiedzialność za ten stan rzeczy ponosi przewodniczący komisji Jacek Chudy. To przewodniczący kieruje pracami komisji i to na jego barkach spoczywa odpowiedzialność za jej funkcjonowanie. On powinien tak organizować i prowadzić obrady, aby w zarodku eliminować wszelkiego rodzaju szykany i dyskryminacje. Przewodniczący powinien dopuszczać do głosu tylko te osoby, które mają coś merytorycznie do powiedzenia, a nie pieniaczy i oszczerców. Niestety  przewodniczący tej komisji nie jest  merytorycznie oraz praktycznie przygotowany do piastowania tej funkcji. Wybór jego oraz wielu innych wynika z podziału łupów wyborczych, a nie kwalifikacji. Chociaż wszyscy taki wybór zaakceptowaliśmy w ciemno, to wydaje mi się, że teraz bogatsi o doświadczenia ostatnich miesięcy wiemy, że wybór ten był błędny i niewłaściwy. Czy rzeczą naturalną jest, aby aż tylu radnych w tak krótkim czasie zrezygnowało z członkostwa w komisji?

Oponenci powiedzą, że to ci Państwo podjęli decyzję o rezygnacji i to oni są za nią odpowiedzialni, to oni postanowili nie pracować dla mieszkańców. Jednak każdy zdrowo myślący człowiek wie, że uczestnictwo w czymś, co jest tylko karykaturą demokracji nie niesie nic dobrego i niczemu nie służy. Wręcz przeciwnie, jest to szkodliwe społecznie.

W nowej rzeczywistości wielu członków tej komisji jest zapewne zadowolonych z tego co się stało. Nie muszą teraz przesiadywać całymi godzinami i dyskutować nad czymś, co z góry jest idealne i nie wymaga poprawy.  Czy o to chodziło? Jeżeli tak to cel został osiągnięty.