Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1087482
DzisiajDzisiaj850
RazemRazem1087482


Saturday, 19, kwiecień 2025

Komentarze

Jakież było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że pod artykułem „Komisja rewizyjna – wzór do naśladowania” dostałam komentarz od nieznajomego podpisującego się MJSZ. Przypuszczam jednak, że pod tym tajemniczym pseudonimem kryje się jeden z członków komisji rewizyjnej. Skąd moje przypuszczenia? Ponieważ treść potwierdza przebieg zdarzeń i tylko osoba obecna na posiedzeniach komisji mogła posiadać taką wiedzę. Chyba, że ktoś zdążył  zrelacjonować jej przebieg innej osobie, jednak wydaje się to mało prawdopodobne. Poniżej zamieszczam treść komentarza.


#9 MJSZ 2013-03-05 19:52

PANI EDYTO PROSZĘ BYĆ OBIEKTYWNYM I NAPISAĆ JAKIE ZASTRZEŻENIA MIAŁ PRZEWODNICZĄCY DO SAMEJ KONTROLI .MOŻE COŚ O NIEKTÓRYCH DOWODACH KTÓRYCH NIE BYŁA PANI W STANIE PRZEDSTAWIĆ KOMISJI OPRÓCZ ZAPISKÓW WYKONANYCH PRZEZ SIEBIE W ZESZYCIE ( TO ŻADEN DOWÓD KAŻDY MOŻE SOBIE COŚ NAPISAĆ ) . A CZY WIARYGODNYM JEST PODPISANIE SIĘ PRZEZ CZŁONKÓW ZESPOŁU POD PROTOKOŁEM Z KONTROLI ZGADZAJĄC SIĘ ZE WSZYSTKIMI ZARZUTAMI JEŻELI NIE WIDZIELI TAKOWYCH DOWODÓW I CZĘSTO NIE UCZESTNICZYLI W KONTROLI ??? I OSTATNIE CZY ZOSTAŁY SPEŁNIONE WSZYSTKIE PARAGRAFY ZAPISANE W STATUCIE GMINY KTÓRE POWINNY BYĆ SPEŁNIONE W MOMENCIE WYKRYCIA PRZEZ ZESPÓŁ KONTROLNY ŁAMANIA PRAWA W KONTROLOWANEJ JEDNOSTCE ? MYŚLĘ ŻE ZNAJĄC SZCZEGÓŁY WIELE OSÓB NEGATYWNIE NASTAWIONYCH DO POZOSTAŁYCH RADNYCH W KOMISJI I PRZEWODNICZĄCEGO RYSIA ZMIENIŁO BY ZDANIE.


W odpowiedzi mogę tylko zapytać skąd przypuszczenia, że staram się być nieobiektywna? W artykule przedstawiłam w skrócie informacje na temat kontroli i posiedzeń komisji jej poświęconych. Myślę, że szanowny kolega lub koleżanka się ze mną zgodzi, że tak było.

Czytaj więcej: Komentarze

Zmiany w rewolucji śmieciowej

6 marca 2013 r. wejdzie w życie nowelizacja ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Nowelizacja wprowadza istotne zmiany, a w szczególności:


- wprowadzenie możliwości finansowania przez gminy z opłat pobranych za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyposażania nieruchomości w pojemniki, a także worki do zbierania odpadów komunalnych, oraz utrzymywania ich w należytym stanie,

Czytaj więcej: Zmiany w rewolucji śmieciowej 

Komisja rewizyjna – wzór do naśladowania

W dniu 1 marca br. na posiedzeniu komisji rewizyjnej została  zakończona sprawa kontroli, która była przeprowadzona w ubiegłym roku. Trzeba było ponad pięciu miesięcy, aby członkowie komisji wypracowali stanowisko w sprawie przyjęcia protokołu pokontrolnego. Kontrola przeprowadzona w dniach od 17 do 28 września 2012r dotyczyła sprawdzenia postępowań przetargowych za 2011 rok i pierwsze półrocze 2012 roku w Referacie Inwestycji i Zamówień Publicznych Urzędu Miejskiego w Blachowni.

W składzie zespołu kontrolnego znaleźli się radni Edyta Mandryk, Bożena Forma oraz Andrzej Cierpiał. Na przewodniczącą zespołu Pan przewodniczący komisji rewizyjnej Maciej Ryś wyznaczył Edytę Mandryk. W trakcie kontroli sprawdzonych zostało 14 postępowań przetargowych. Efektem kontroli było sporządzenie i przekazanie w dniu 12 października 2012 roku protokołu z kontroli Pani burmistrz, Panu przewodniczącemu Rady oraz Panu przewodniczącemu komisji rewizyjnej. W toku kontroli na 14 postępowań zespól kontrolny miał zastrzeżenia w przypadku 4 postępowań. Dotyczyły one różnych zagadnień związanych z ustawą Prawo Zamówień Publicznych, których omówienie w jednym artykule byłoby niezwykle trudne. Dlatego pozwolę sobie zamieścić tylko treść ostatecznych wniosków które zespół kontrolny zamieścił w protokole.

„W toku kontroli stwierdzono kilka nieprawidłowości w przeprowadzeniu postępowań przetargowych, które szczegółowo zostały opisane w protokole.. Szczególnie niepokojące jest podejrzenie związane z wstecznym rejestrowaniem dokumentów, oraz fakt wyłonienia Wykonawcy i zawarcia z nim umowy niezgodnie z zapisami SIWZ oraz ustawy Pzp  szczególnie, że inwestycja była współfinansowana przez Urząd Marszałkowski. Uważamy, że nasze zastrzeżenia i uwagi, które zostały zawarte w protokole pokontrolnym powinny zostać zbadane i wyjaśnione przez kierownika jednostki w celu wyeliminowania nieprawidłowości w przyszłości.”

Zgodnie ze statutem kierownik jednostki miał prawo w ciągu 7 dni od daty otrzymania protokołu zgłosić swoje uwagi dotyczące przebiegu kontroli i jej wyników. Pismem z dnia 19 października adresowanym do przewodniczącego rady Pana Henryka Kani burmistrz Blachowni wskazała, że wszystkie zastrzeżenia zespołu kontrolnego są bezzasadne. Na posiedzeniu komisji rewizyjnej w listopadzie, jako przewodnicząca zespołu kontrolnego złożyłam dokładne sprawozdanie z przebiegu kontroli wskazując przy tym, że wyjaśnienia kierownika jednostki są  niewystarczające.

Czytaj więcej: Komisja rewizyjna – wzór do naśladowania

Nadzwyczajna Sesja

Przewodniczący Rady Miejskiej w Blachowni

zwołuje na dzień 6 marca 2013 roku, o godzinie 14.00

w sali konferencyjnej Ośrodka Sportu i Rekreacji w Blachowni przy ulicy Sportowej 1,

Nadzwyczajną Sesję Rady Miejskiej w Blachowni.


Porządek obrad:

1. Otwarcie obrad sesji.

2. Stwierdzenie jej prawomocności.

3. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.

4. Wysłuchanie lub odczytanie wyjaśnień Radnego.

5. Podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wygaszenia mandatu radnego.

6. Zamknięcie obrad.

 

Nadzwyczajna Sesja zostaje zwołana w sprawie  radnego  Marka Kułakowskiego.

 

Treść projektu uchwały i uzasadnienie znajdują się w załączniku.

Sesja 30.01.2013r. Interpelacje skierowane do Przewodniczącego Rady

1. Na każdej sesji Pani Burmistrz zdaje sprawozdanie ze swojej działalności w okresie międzysesyjnym. Niestety nic nie wiemy o działalności Pana Przewodniczącego Rady w tym okresie. Nie wiemy czym Pan się zajmuje, w jakich spotkaniach uczestniczy, w jaki sposób reprezentuje Radnych. Dlatego zwracam się z prośbą do Pana Przewodniczącego, aby rozważył wprowadzenie takiego punktu pod obrady każdej sesji.

Nie ukrywam, że wielu radnych jest zainteresowanych działalnością Przewodniczącego Rady, oczywiście tą związaną z reprezentowaniem Rady na zewnątrz. Mam tu na myśli spotkania robocze z Panią burmistrz, spotkania z przedstawicielami różnych szczebli władzy samorządowej,  jak i również udział we wszelkiego rodzaju uroczystościach organizowanych przez koła czy stowarzyszenia działające na terenie naszej gminy i nie tylko.

Chociaż statut tego nie reguluje uważam, że wprowadzenie takiego zwyczaju w naszej radzie byłoby dobrym krokiem w kierunku promocji Rady na zewnątrz.

 

 

 

 

2. Na wczorajszym posiedzeniu komisji udostępniono nam opinię prawną dotyczącą zagadnienia związanego z pracą Komisji Rewizyjnej. Każdy mógł się zapoznać z jej treścią, można było ją przepisać, nagrać jej treść w trakcie odczytywania, mogliśmy też zrobić fotokopie, ale niestety nie mogliśmy dostać kserokopii. Jak nas poinformował Przewodniczący Komisji,  Pani Prawnik stwierdziła, że aby otrzymać kopię tego dokumentu trzeba wystąpić z wnioskiem pisemnym.

Przyznam, że dla mnie jest to całkowity absurd nie mający żadnego uzasadnienia prawnego. Uważam, że takie działanie jest ponadto ewidentnym utrudnianiem pracy członkom Komisji Rewizyjnej. Najpierw udostępnia nam się dokumenty na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej, a następnie każe nam się złożyć wniosek pisemny, gdy chcemy kopię dokumentu.

Chciałam przypomnieć, że prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienie do niezwłocznego uzyskania informacji na wniosek pisemny lub ustny. Zgodnie z ustawą, informacja może być udostępniona w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku, jeżeli informacja publiczna może być udostępniona niezwłocznie. I z takim przypadkiem mieliśmy do czynienia na wczorajszej Komisji Rewizyjnej.  Informacja była dostępna i nie było żadnych przeciwwskazań, aby ją otrzymać. Dlatego całą sytuację odbieram jako bezpodstawną próbę ograniczenia pracy radnych. Nadmieniam, że Pani Burmistrz wielokrotnie na moje zapytania potwierdzała, że wszelkie dokumenty będące w dyspozycji komisji są jawne i można je kopiować. Dlatego proszę Pana Przewodniczącego, aby wyjaśnił dlaczego co jakiś czas próbuje się wprowadzać radnych w błąd informując ich, że muszą składać jakieś wnioski o dostęp do dokumentów, które są im udostępniane.