ZAPROSZENIE
Towarzystwo Przyjaciół i Miłośników Blachowni
zaprasza na
II CHARYTATYWNY PIKNIK INTEGRACYJNY
Sobota - 4.05.2013r. godz. 15.00
Muszla koncertowa przy ul. Wczasowej w Blachowni
Program:
• Występy zespołów ludowych: „Blachowianki” i „Cisianki”
• Popisy „Duetu akordeonowego”
• Recital Emilki Łebek i Roberta Mateuszuka
• Taniec i śpiew zespołu „Walentynki”
• Występ zespołu „Akces” (Barany)
• Koncert zespołu „HABAKUK”
• Karuzele i dmuchańce dla dzieci
• Bufet (słodkości domowego wypieku, lody, przysmaki z grilla, napoje
• Inne atrakcje
Habakuk - Modlitwa o wschodzie słońca
Deklaracje
30 kwietnia br. upływa termin składania deklaracji
dotyczących wysokości opłat za gospodarowanie odpadami.
Deklaracje można składać :
- Zarząd Mieniem Komunalnym pok. nr 1/15 (I piętro),
- Urząd Miejski pok. nr 1.
W dniach 29 i 30 kwietnia do godziny 18.00!
Poniżej przedstawiam wzór wypełnionej deklaracji.


Po sesji...
Na styczniowej sesji, Klub Radnych „ Razem dla Gminy Blachownia” na ręce Przewodniczącego Rady złożył propozycje do planu pracy Rady Miejskiej na rok 2013.
Niestety na marcowym posiedzeniu Rady Miejskiej okazało się, że z całej listy propozycji został uwzględniony tylko jeden punkt dotyczący informacji o stanie przygotowań do budowy sieci gazowej na terenie miasta i gminy Blachownia, którym Rada zajmie się w III kwartale tego roku.
Klub Radnych uznał, że wszystkie propozycje powinny znaleźć się w planie pracy, dlatego na kolejnej sesji, w dniu 20 marca br. Radny Krzysztof Imiołek wystąpił z wnioskiem formalnym o przyjęcie pozostałych punktów do planu pracy Rady. Odczytał nasze propozycje, po czym przystąpiono do głosowania.
Za przyjęciem propozycji do planu pracy głosowało 4 radnych,
przeciw – 6,
wstrzymało się 3 radnych.
W ten sposób radni odrzucili propozycje klubu. Demokratycznie Rada uznała, że przedstawionymi tematami nie powinniśmy się zajmować.
Treść jednego z punktów brzmiała następująco:
Informacja Starostwa Powiatowego w tematyce funkcjonowania Szpitala im. R. Weigla w sferze opieki zdrowotnej, sytuacji ekonomicznej i działań docelowych zmierzających do poprawy istniejącego stanu. Wypracowanie stanowiska przez Panią Burmistrz, Radnych, jako gospodarzy terenu, w kwestii prawidłowego funkcjonowania w/w jednostki na rzecz pacjentów.
Szkoda, że przeciwko byli radni, którzy często podkreślają swoją troskę o szpital w Blachowni!
Mając na uwadze marcowe głosowanie, Klub Radnych „ Razem dla Gminy Blachownia” na środowej sesji, w punkcie „wolne wnioski” przedstawił swoje stanowisko o następującej treści:
Klub radnych „Razem dla Gminy Blachownia” wyraża zaniepokojenie przedmiotowym traktowaniem ważnych kwestii dla mieszkańców naszej Gminy. Chodzi o szpital powiatowy w Blachowni. Dlatego nie podzielamy stanowiska Pana przewodniczącego Rady Miejskiej oraz innych radnych, że skoro szpital nie jest nasz to nie mamy nic do powiedzenia.
Podobnie jak fakt, że w planie pracy tej Rady nie znalazł się temat sytuacji szpitala, który proponował nasz Klub. Uważamy, że jest to błędne myślenie, a najlepszym dowodem może być spóźnione stanowisko w sprawie ogrodów działkowych, które jako „gotowiec” zostało nam podstawione na 5 minut przed sesją, a które to zostało przyjęte przez radnych. Zatem raz jeszcze prosimy, aby zainteresować się tematem szpitala powiatowego, jego sytuacją finansową, zwalnianą załogą oraz warunkami w jakich są leczeni tam pacjenci. Bo to także są mieszkańcy naszej Gminy. Tematy, które przedstawialiśmy jako propozycje naszego Klubu do planu pracy Rady uważamy za jak najbardziej aktualne i właśnie naszą powinnością jest mówienie o tym jak przedmiotowo traktowana jest tam szczególnie załoga tej placówki medycznej, a i sami pacjenci mają wiele złych doświadczeń.
Pod stanowiskiem podpisali się:
Bożena Forma,
Edyta Mandryk,
Krzysztof Imiołek,
Marek Kułakowski.
Nikt więcej nie zabrał głosu w tym temacie...
Sesja 20.03.2013 r.
Odpowiedzi na interpelacje udzielała Pani burmistrz.
Według protokołu.
1. Na słupach ogłoszeniowych ukazał się apel skierowany do mieszkańców wystosowany przez Kierownika ZMK. Jego treść mówi o sprzątaniu zanieczyszczeń po swoich pieskach. Myślę, że inicjatywa jest bardzo słuszna i potrzebna, dlatego proszę, aby stosowna informacja znalazła się także na stronie internetowej Urzędu oraz, aby nie była to akcja jednorazowa.
Korzystając z okazji proszę Panią Burmistrz, aby rozważyć zakup koszy na śmieci wyposażonych w stojaki na torebki przeznaczone na odchody. Myślę, że warto wyposażyć pilotażowo skwer naprzeciw Szkoły Podstawowej Nr 1 w takie kosze z torebkami, aby zacząć mieszkańców przyzwyczajać do sprzątania po swoich milusińskich. Pozwoli to także ocenić jak nasze społeczeństwo jest nastawione do tego typu inicjatywy.
Odp. Informacja została zamieszczona na tablicy ogłoszeń, trafiła do Wspólnot Mieszkaniowych i do Sołtysów. Informacja zostanie również zamieszczona na stronie internetowej.
2. Proszę o zamontowanie lamp na ulicy Miodowej przy Orliku. Szczególnie ludzie starsi skarżą się, że z powodu ciemności w okresie zimowym boją się tamtędy chodzić.
Odp. Wszystkie projekty, które zostały wykonane na terenie gminy zostały zgłoszone do dofinansowania unijnego. Dlatego prace związane z dobudową oświetlenia są wstrzymane.. Jeżeli otrzymamy dofinansowanie wówczas oświetlenie będzie bardziej nowoczesne i oszczędne.
3. Proszę także, aby doprowadzić do porządku trawniki znajdujące się na skwerze przed Szkołą Podstawową Nr 1. Chodzi głównie o to, aby uzupełnić ziemię, wyrównać teren i zasiać trawę. Myślę, że obecny stan powoduje, że poniesione nakłady na poprawienie estetyki tego miejsca związane z wyremontowaniem alejek nie dadzą zakładanych efektów estetycznych, ponieważ teren ten sprawia wrażenie zaniedbanego.
Odp. Prace będą wykonywane po ustąpieniu śniegu.
4. Z powodu nie uzyskania dofinansowania do remontu ulicy Wielkoborskiej, proszę o rozważenie przesunięcia środków przeznaczonych na ten remont na inne zadania, które nie mają żadnych szans na dofinansowanie. Myślę, że w przypadku ulicy Wielokoborskiej można spróbować uzyskać dotację w przyszłym roku lub porozumieć się z Prezydentem Częstochowy, aby partycypował w kosztach. Proszę mieć także na uwadze, że za dwa może trzy lata rozpocznie się budowa autostrady i będzie można spróbować wynegocjować z firmami budującymi odcinek przebiegający przez naszą gminę, aby w ramach szkód dokonały remontu tej oraz innych dróg. Bez wątpienia ulica Wielkoborska będzie służyła jako droga dojazdowa do budowy i w przypadku, gdy ją teraz wyremontujemy może się okazać, że za kilka lat znowu będziemy musieli ją naprawiać.
Odp. Droga jest w bardzo złym stanie technicznym i zgodnie z uchwalonym budżetem zostanie wykonana w okresie wakacyjnym.
Moje pytanie: Czy remont ulicy Wielkoborskiej będzie prowadzony w całości z budżetu Gminy?
Odp. Na ten cel są zabezpieczone środki w budżecie. Jeżeli będzie możliwość skorzystania z dofinansowania to radni zostaną o tym poinformowani.
5. Proszę rozwiązać problem wielkiej kałuży pojawiającej się na skrzyżowaniu ulicy 1 Maja i Partyzantów póki jeszcze ulica Partyzantów nie ma asfaltu.
Odp. Drogi zostały wysypane tłuczniem, przygotowano podbudowę drogi. Zostanie sprawdzone, co można zrobić w sprawie likwidacji kałuży.
6. Proszę o informację, czy po wybudowaniu nowej strażnicy OSP stary budynek zostanie wyburzony, czy zostanie przeznaczony na inne cele?
Odp. Decyzja zostanie podjęta po wybudowaniu nowej strażnicy i po sprawdzeniu przez inspektora nadzoru czy budynek nadaje się do użytku.
7. Proszę o zamieszczenie na stronie Urzędu Miejskiego w Biuletynie Informacji Publicznej informacji dotyczącej posiedzeń poszczególnych Komisji Rady: termin planowanego posiedzenia, porządek obrad, miejsce obrad, informacji o możliwości uczestnictwa w posiedzeniu przez mieszkańców.
Odp. Jeżeli będziemy do tego zobligowani to zawiadomienia zostaną zamieszczone. Informacja, która trafia do Radnych jest przekazywana za potwierdzeniem i jest to informacja pełna.


