Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1233748
DzisiajDzisiaj26
RazemRazem1233748


Wednesday, 29, październik 2025

Tabliczki z numerem domu

 

Tabliczki z numerem porządkowym domu

nie spełniające nowych wymogów,

 

 

 

były ważne tylko do 7 czerwca 2013r.

Po tym terminie obowiązują tabliczki z numerem posesji oraz nazwą ulicy czy placu.

Wymiana tabliczek jest związana ze zmianą prawa. Ustawodawca dał trzy lata na dostosowanie się do nowych przepisów i ten termin minął właśnie 7 czerwca 2013 roku.

Nowe prawo

Każdy właściciel nieruchomości zgodnie z prawem geodezyjnym ma obowiązek oznaczenia nieruchomości na własny koszt, w ciągu 30 dni od nadania przez  gminę numeru porządkowego dla jego nieruchomości.

Nowa ustawa o infrastrukturze informacji przestrzennej z 4 marca 2010 r. nałożyła obowiązek uporządkowania tabliczek adresowych posesji. Zgodnie z jej zapisami, każdy właściciel nieruchomości ma obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu, na ścianie frontowej budynku, tablicy porządkowej, na której oprócz numeru porządkowego musi zostać zamieszczona również nazwa ulicy, a w miejscowościach bez nazw ulic, nazwa miejscowości.

W sytuacji, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym, obowiązkowo umieszcza się także na ogrodzeniu.

Kosze na śmieci czy na śmietnik?

Od 1 lipca mówiąc kolokwialnie śmieci przejmują gminy. W naszej gminie przetarg został już rozstrzygnięty, a zwycięska firma rozpoczęła dystrybucję pojemników, worków oraz harmonogramów wywózki odpadów.

 

Ja swój pojemnik dostałam dzisiaj. Jednak to co zobaczyłam przeraziło mnie. Kosz, który otrzymałam nie dosyć, że jest brudny na zewnątrz tak, że strach go dotknąć, to jeszcze w środku znajdują się jakieś resztki zanieczyszczeń. Rozumiem, że pojemniki nie muszą być nowe, ale powinny być chociaż czyste. To nie jest tak, że jak pojemnik przeznaczony jest na śmieci to może być brudny. Przecież nie mam pewności, że wcześniej nie był on używany w szpitalu czy w jakimś innym zakładzie produkcyjnym. Poza tym my za to płacimy, co prawda za pośrednictwem gminy, ale nie zwalnia to usługodawcy od dostarczenia nam pojemników sprawnych. Sprawnych nie oznacza tylko, że mają być sprawne technicznie. Dla mnie pojemnik sprawny to także ten spełniający normy sanitarne. A tak dostałam pojemnik brudny, a w nim wetknięte pod pokrywę worki wraz z harmonogramem, który został zanieczyszczony niezidentyfikowaną zawartością pojemnika. Jak zatem mam teraz ten zanieczyszczony harmonogram zabrać do domu i przykleić go sobie magnesikiem do drzwi lodówki?

Mam nadzieję, że interwencja osób odpowiedzialnych będzie szybka i stanowcza, aby w porę zawiadomić Wykonawcę usług o niedociągnięciach.

Ja osobiście tego kosza nie przyjmuję, ponieważ nie mam nawet warunków aby go umyć, a także dlatego, że płacę za kosze czyste, a nie brudne. Mam także poważne zastrzeżenia dotyczące zastosowania worków foliowych, ale to nie wina Wykonawcy tylko nas radnych, że zgodziliśmy się na takie rozwiązanie. Z drugiej jednak strony propozycje urzędników nie podlegały korekcie, co w przypadku Rady, w której zasiada nieomylna większość jest bardzo trudne do przeprowadzenia.

Poniżej przedstawiam kilka fotografii dostarczonego pojemnika.

 

 

 

 

 

 

Kalendarz imprez na 2013 rok?

W dniu 22 maja br. skierowałam do Pani burmistrz interpelację:

 

W związku z licznymi pytaniami mieszkańców, które dotyczą planowanych imprez na terenie naszego miasta w bieżącym roku, uprzejmie proszę o przedstawienie  kalendarza, harmonogramu  imprez na 2013 rok.

 

Bardzo proszę o ujęcie imprez sportowych, koncertów, uroczystości miejskich  i innych imprez.

Pismem z dnia 31 maja br. Pan przewodniczący poinformował mnie, że interpelacja została przekazana w celu załatwienia zgodnie z kompetencjami, czyli została skierowana do Pani burmistrz.

17 czerwca br. otrzymałam odpowiedź w sprawie kalendarza imprez. Co ciekawe, pismo posiada datę 31 maja 2013r. Nasuwa się pytanie. Dlaczego czekano 17 dni, aby dostarczyć mi odpowiedź?

W sumie na odpowiedź czekałam 26 dni. ( Według Statutu gminy odpowiedź powinna być udzielona w ciągu 14 dni od daty złożenia interpelacji).

A czy tę listę można nazwać kalendarzem?  Przyznam, że jestem rozczarowana.

 

 

Orlik Cup 2013

Dzisiaj na stadionie OSiR odbył się VII Ogólnopolski Turniej Piłki Nożnej ,,Orlik Cup  2013", w którym wzięło udział 16 drużyn.

 

W tegorocznym turnieju zobaczyliśmy zawodników z rocznika 2001 oraz 2002/2003.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kosze na odpady

Uwaga!

 

Na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Blachowni pojawiła się informacja, że kosze na odpady komunalne i worki do segregacji będą dostarczane mieszkańcom w dniach:

 

21, 22, 23 i 24 czerwca br.

 

 

Dodam, że przetarg na odbiór odpadów wygrała w naszej gminie firma:

Wywóz Nieczystości oraz Przewóz Ładunków Wiesław Strach z Częstochowy.

 

Przypominam, że wielkość pojemnika na odpady komunalne zmieszane, uzależniona jest od ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość ( według złożonej deklaracji):

 

 

a) nieruchomość na której zamieszkują od 1 do 3 osób – 120 l,

 

b) nieruchomość na której zamieszkuje od 4 do 6 osób – 240 l,

 

c) nieruchomość na której zamieszkuje od 7 do 10 osób – 2 x 240 l,

 

d) nieruchomość na której zamieszkuje od 11 do 20 osób – 1 100 l, przyjmując na każde następne 10 osób pojemnik o pojemności 1 100 l.