Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1039385
DzisiajDzisiaj97
RazemRazem1039385
Tuesday, 24, grudzień 2024

Aktualności

Propozycje zadań do budżetu Gminy Blachownia na 2014 rok Klubu Radnych „Razem dla Gminy Blachownia"

30 września to ostateczny termin składania wniosków (propozycji zadań) przez radnych, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych, mieszkańców gminy do projektu budżetu Gminy Blachownia.

Klub Radnych „Razem dla Gminy Blachownia”, którego jestem przewodniczącą również przedstawił swoje propozycje z prośbą o ujęcie wskazanych inwestycji w projekcie uchwały budżetowej na 2014 rok.

 

 

Propozycje zadań do budżetu Gminy Blachownia na 2014 rok
Klubu Radnych „Razem dla Gminy Blachownia"

 

1. Opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego dla centralnej części miasta tj. terenów położonych po zachodniej i wschodniej stronie ulicy Sienkiewicza z przeznaczeniem ich na cele inwestycyjne.

W ww.  planie uwzględnić zagospodarowanie terenów zielonych od południowej strony zalewu oraz komunalnego kompleksu leśnego jako terenu rekreacyjnego na sezon letni i zimowy.
 

Uzasadnienie:

Nieczynny od prawie 10 lat główny akwen wodny wymusza podjęcie działań dla znalezienia innego wariantu zagospodarowania południowej strony głównego zbiornika wodnego. Natomiast teren leśny położony w ulicach Sienkiewicza i Cmentarnej jest zaniedbany i zabagniony. Jego wygląd splendoru Gminie nie przynosi, a jedynie negatywną ocenę mieszkańców. Zagospodarowanie obszaru leśnego na park zimowy (sprzyja tutaj ukształtowanie terenu) z przeznaczeniem na cele rekreacji zimowej, dla dzieci i młodzieży, a nawet osób starszych jest jednym z rozwiązań, które zmieniłyby oblicze tego terenu i z pewnością da satysfakcję i zadowolenie lokalnej społeczności. Naszym zdaniem plan ten jest niezbędny dla podejmowania właściwych decyzji lokalizacyjnych oraz zachowania ładu architektonicznego w kontekście realizacji inwestycji kubaturowych i przeznaczenia terenów pod różne formy rekreacji i wypoczynku.

 

2. W oparciu o realizację wniosku w pkt. 1 – opracować projekt techniczny na zagospodarowanie lasu komunalnego jako terenu rekreacyjnego na park zimowy z lokalizacją np. lodowiska, torów na zjazdy sankami i nartami dla dzieci, alejki spacerowe oraz inne sportowe atrakcje.

W projekcie uwzględnić odwodnienie komunalnego obszaru leśnego w połączeniu z lasem państwowym w rejonie bloku nr 3, przy ulicy Bankowej. Proponujemy wariantowe rozwiązanie tego problemu:

 

- włączenie wód gruntowych i opadowych w kanał burzowy przy ul. Sienkiewicza,

- włączenia w nieczynny obecnie rów melioracyjny, którego wody miały ujście do studzienki burzowej w ul. Cmentarnej, a dalej do rzeki Stradomki.

Wnioskujemy, aby temat odwodnienia realizować jako zadanie wspólne ze Starostwem Powiatowym w kontekście budowy przez nich kanału burzowego w ul. Sienkiewicza i włączenia w odwodnienie terenów leśnych DPS.

 

3. W oparciu o realizację wniosku w pkt.1

- opracować dokumentację projektowo-kosztorysową na zagospodarowanie terenów południowej strony zalewu obejmującą np. budowę kąpieliska na bazie jednego z trzech akwenów wodnych, plaży, alejek spacerowych, obiektów i urządzeń turystycznych.

 

4. Zagospodarowanie południowej strony zalewu – kontynuacja z roku 2013. Poszerzenie zakresu robót w następujących kwestiach:

 

- przygotowanie podłoża przez nawiezienie ziemi i zasypanie nierówności w gruncie, a w szczególności odpadów poprodukcyjnych (zużyty piasek formierski, który był wywożony przez ZEM Blachownia w latach 70. i 80-tych, który wnoszony przez dzieci do brodzika powoduje, że woda w nim jest bardzo brudna i może stanowić zagrożenie dla zdrowia dzieci,

 

-  likwidacja miejsc podmokłych przy starym boisku,

 

- wyłożenie rolowanym trawnikiem terenu placu zabaw,

 

- wykonanie niskiego murku ogrodzeniowego wyznaczającego teren placu zabaw z dostosowaniem wejść od strony alejek spacerowych (wzór -  Park Jasnogórski od ul. 3-go Maja),

 

- zabudowanie większej ilości ławek parkowych oraz dodatkowych urządzeń zabawowych.

 

Uzasadnienie:

Oddany po przebudowie w bieżącym roku plac zabaw do użytku, w naszej ocenie wymaga kontynuacji, by osiągnięty został zamierzony efekt estetyki i funkcjonalności. Obecny jego stan sprawia wrażenie niedokończonej modernizacji. Naszym zdaniem dla osiągnięcia efektu wizualnego oraz poprawy funkcjonowania placu zabaw niezbędne są dodatkowe wydatki na jego kontynuację. Podniesienie standardu obiektu z pewnością zadowoli przede wszystkim uczestników zabaw, ale również biernych obserwatorów, a jednocześnie wystawi pozytywną opinię Gminie w oczach mieszkańców i przybyszów z okolicy.

 

5. Termoizolacja obiektów:

 

- blok mieszkalny przy ulicy Sienkiewicza 16 (stara szkoła),

- budynek handlowo-usługowego „Prażynka”,

- Biblioteka Miejska przy ulicy Żeromskiego,

- budynek, gdzie mieści się komisariat policji przy ulicy 1-go Maja.

 

Uzasadnienie:

Uzyskanie oszczędności w zużyciu energii i opału i poprawa estetyki obiektów.

 

6. Wykonanie dokumentacji technicznej na odwodnienie ulic w Ostrowach od ul. Sosnowej - magazyny do piekarni. Opracowanie dokumentacji technicznej na budowę kanałów: sanitarnego i burzowego ul. Dworcowej, Sosnowej, Wojska Polskiego oraz Żwirki i Wigury.

 

Uzasadnienie:

Z uwagi na wysoki poziom wód gruntowych oraz opady atmosferyczne, w tym roztopy pozimowe, nieruchomości gruntowe oraz obiekty mieszkalne są systematycznie zalewane i podtapiane. Wpływa to na dewastację obiektów, koszty związane z ich naprawą oraz na warunki zdrowotne mieszkańców.

Wyżej wymienione zadanie pomimo dwukrotnego wprowadzenia do planu budżetu zostaje każdorazowo wycofane z realizacji.

 

 

7. Przebudowa skrzyżowania ulicy Długiej z ulicą Wrzosową w Konradowie na podstawie wcześniej opracowanej dokumentacji.

 

Uzasadnienie:

Zadanie rozpoczęte z powodu istniejącej dokumentacji. Powinno być zakończone w bieżącej kadencji, jako postulat w rozliczeniu z mieszkańcami.

 

8. Wykonanie nawierzchni asfaltowej ulicy Malickiej oraz pobocza wzdłuż drogi wojewódzkiej na odcinku od ul. Malickiej do ul. Kościuszki umożliwiającego poruszanie się pieszych dla bezpieczeństwa ich życia oraz oświetlenia ulicznego w rejonie dwóch ostrych zakrętów.

 

Uzasadnienie:

Ulica nieutwardzona, w bardzo złym stanie technicznym. Nowa nawierzchnia znacznie poprawiłaby bezpieczeństwo okolicznej ludności.

 


Klub Radnych „Razem dla Gminy Blachownia”


Bożena Forma,

Edyta Mandryk,

Krzysztof Imiołek,

Marek Kułakowski.