Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1037526
DzisiajDzisiaj255
RazemRazem1037526


Saturday, 21, grudzień 2024

Apel

Pomóż Ani i Darkowi!
1% Twojego podatku może zdziałać dla Nich bardzo wiele.

11242 Karyś Anna

Data urodzenia: 1994 rok, miejsce zamieszkania Blachownia.
Schorzenie: reinopatia wcześniaków, ślepota obu oczu, dziecięce porażenie mózgowe.

Ania bardzo ładnie śpiewa. Często uczestniczy w imprezach mających miejsce w naszym mieście. Jest laureatką wielu konkursów piosenki. Uczestniczką Festiwalu Osób niepełnosprawnych w Ciechocinku.Pomaga stowarzyszeniom osób niepełnosprawnych.

Na zdjęciu Ania, występująca na scenie podczas ubiegłorocznego"Pikniku charytatywnego".

11240 Karyś Dariusz
Data urodzenia: 1996 rok, miejsce zamieszkania Blachownia.
Schorzenie: Krwiopochodne zapalenie kości piszczelowej prawej, skrócenie i destabilizacja stawu kolanowego prawego oraz zniekształcenie elementów kostnych barku lewego.

Darek wymaga sprzętu rehabilitacyjnego.

Mama rodzeństwa zwraca się z prośbą o to, aby wypełniając roczne zeznanie podatkowe przekazali Państwo 1 % swojego podatku na rzecz Fundacji Dzieciom "Zdążyć z Pomocą".

W rubryce: "Numer KRS" należy wpisać: 0000037904 Fundacja Dzieciom  "Zdążyć z Pomocą".

W rubryce: "Cel szczegółowy" należy wpisać: 11242 Karyś Anna lub 11240 Karyś Dariusz

 

KAŻDA ZŁOTÓWKA MOŻE IM POMÓC.

 

Można również dokonać wpłaty na konto: Fundacja Dzieciom "Zdążyć z Pomocą"

Bank Pekao S.A. I O/Warszawa 
41 1240 1037 1111 0010 1321 9362

 

tytułem: 11240 Karyś Dariusz darowizna na pomoc i ochronę zdrowia,

lub 11242 Karyś Anna darowizna na pomoc i ochronę zdrowia.

Od 1 stycznia 2012 roku zmieniło się prawo w zakresie gospodarki odpadami.

List od mieszkańca: ..." W związku z wejściem w tym roku ustawy śmieciowej, bardzo proszę o wyjaśnienie, kiedy przepisy wejdą w życie w naszej Gminie?"...

 

Rada Miejska w Blachowni nie zajmowała się jeszcze tym tematem. Wiem jednak, że od  1 stycznia 2012 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, która całkowicie zmienia system zarządzania odpadami komunalnymi w kraju.

Nowelizacja przewiduje, że gminy przejmą prawo własności do odpadów komunalnych i zorganizują gospodarkę odpadami.
W myśl nowej ustawy, gminy powinny przejąć gospodarkę odpadami najpóźniej od 1 lipca 2013 roku.

Gmina będzie pobierała opłatę w wysokości określonej przez Radę Miejską. Radni zdecydują również, czy będziemy segregować odpady do worków czy kontenerów.

Gmina będzie miała obowiązek nie tylko zorganizowania odbioru śmieci, ale także ich segregacji i utylizacji. Już w 2013 roku gminy będą musiały odzyskiwać aż 50 proc. odpadów biodegradowalnych, w przeciwnym razie będą płacić wysokie kary.

Ważne daty, terminy ostateczne:

1 stycznia 2012 r. –  nowelizacja ustawy. Gmina ma do półtora roku (do połowy 2013 r.) na wprowadzenie na swoim terenie nowego sposobu zarządzania odpadami, wyłonienie firmy przewożącej odpady w przetargu i poinformowanie mieszkańców o nowym systemie.  

1 lipca 2012 r. -  aktualizacja wojewódzkiego planu gospodarki odpadami,  uchwała w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami wskazująca miejsca, gdzie będą przetwarzane odpady: np. spalane, sortowane, kompostowane.

1 stycznia 2013 r. – czas do którego gmina powinna uchwalić  regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, a także stawki opłat i szczegółowe zasady ich ponoszenia.

1 lipca 2013 r. – zatrudniona przez gminę firma odbiera śmieci. Każdy mieszkaniec może oddać dowolną ilość śmieci, nawet wielkogabarytowe.

Bardzo dziękuję za wszystkie e-maile kierowane na moją skrzynkę - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

FOTKA DNIA

 

fot. Edyta Mandryk

Źródło: Wiadomości z Ratusza

Ślisko.....

Jest ślisko. Synoptycy zapowiadają spore opady śniegu.

Dzisiaj otrzymałam kilka telefonów w sprawie zimowego utrzymania dróg gminnych. Mieszkańcy zwracają moją uwagę szczególnie  na oblodzone skrzyżowania.

Ja także w godzinach porannych  miałam problem z zatrzymaniem samochodu wyjeżdżając z ulicy Cmentarnej w ulicę Częstochowską.

W sprawie nieodśnieżonych, zalodzonych dróg gminnych można  interweniować w Urzędzie Miejskim w Blachowni pod numerami telefonów: 34/ 3270409, 34/ 3270438,  34/ 3270473 lub 34/ 3204299.

Poniedziałek - piątek 7.00 - 15.00

Środa - 7.00 - 18.00

W pozostałe dni lub w późniejszych godzinach można dzwonić do komisariatu policji w Blachowni pod numer telefonu: 34/ 3730610

Jestem przekonana, że urzędnicy odpowiedzialni za zimowe utrzymanie dróg oraz Pani Burmistrz będą wdzięczni Państwu za wszelkie informacje dotyczące oblodzeń oraz utrudnień w ruchu występujące na terenie naszej gminy.

Aby bliżej zapoznać Państwa z problemem poniżej przedstawiam tzw.
"Standard zimowego utrzymania dróg" jaki narzucony  jest w zawartej z Wykonawcą usług umowie.

wzór umowy

Cytat:

" Zimowe utrzymanie dróg, ulic oraz chodników ma na celu likwidacje zakłóceń ruchu drogowego
wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak śliskość zimowa oraz opady śniegu i musi
być wykonywana według standardu:


a) Na drogach I kolejności zimowego utrzymania, odśnieżanie prowadzone będzie systemem
patrolowo interwencyjnym. Prace przy odśnieżaniu tych dróg będą rozpoczynane nie później
niż w ciągu dwóch godzin od wystąpienia opadów. Stan utrzymania dróg w tym standardzie
przedstawia się następująco:

- jezdnia odśnieżona na całej szerokości i długości oraz posypana mieszanką piaskowo -
solną w miejscach szczególnie niebezpiecznych (odcinki o pochyleniu powyżej 4%,
skrzyżowania, zakręty, przystanki autobusowe) oraz po wskazaniu przez Zamawiającego
bądź po konsultacjach z Zamawiającym posypanie całych odcinków dróg.


- po ustaniu opadów luźny śnieg może zalegać na jezdni do 6 godzin, błoto pośniegowe do
8 godzin, występuje cienka warstwa zajeżdżonego śniegu, nie utrudniająca ruchu.


- gołoledź, szron, szadź musi być usunięta w ciągu 3 godzin od stwierdzenia wystąpienia
zjawiska, a lodowica w ciągu 4 godzin.


b) Na drogach II kolejności zimowego utrzymania odśnieżanie prowadzone będzie systemem
interwencyjnym po wskazaniu przez Zamawiającego bądź po wskazaniu przez
Zamawiającego - po wystąpieniu utrudnień w ruchu. Stan utrzymania dróg w tym standardzie
przedstawia się następująco:


- jezdnia odśnieżona na całej szerokości i długości, a posypana mieszanką piaskowo -
solną na odcinkach szczególnie niebezpiecznych (tj. odcinki o pochyleniu powyżej 4%,
skrzyżowania, zakręty, przystanki autobusowe), oraz po wskazaniu przez
Zamawiającego bądź po konsultacjach z Zamawiającym.


- po ustaniu opadów występuje luźna warstwa zajeżdżonego śniegu i naboju śnieżnego,
śnieg luźny, zaspy, języki śniegowe występują do 8 godzin.


- w miejscach wyznaczonych gołoledź, szron, sadź usuwana jest w czasie do 5 godzin
od wystąpienia, a lodowica pośniegowa - do 6 godzin.


c) Na drogach III kolejności zimowego utrzymania odśnieżanie prowadzone będzie systemem
interwencyjnym po wskazaniu przez Zamawiającego bądź po wskazaniu przez
Zamawiającego - po wystąpieniu utrudnień w ruchu.

Drogi III kolejności zimowego utrzymania są poza standardem."