Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1261470
DzisiajDzisiaj502
RazemRazem1261470


Friday, 12, grudzień 2025

DYŻUR

30 lipca br. (poniedziałek) między godziną 13.00 – 14.00 w Biurze Rady

Urzędu Miejskiego  w Blachowni będę pełniła dyżur.

Wszystkich mieszkańców, którzy chcieliby porozmawiać, zadać pytanie lub przedstawić swoje pomysły, serdecznie zapraszam.

Proszę także o przekazywanie swoich spraw drogą mailową. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Z lokalnej prasy

W "Wiadomościach z ratusza" Nr 2 (85) możemy przeczytać, że:

 

"W celu realizacji zapisów art.41 ust.1 pkt.3 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U z 2007 r. Nr 70, poz.473) Burmistrz Blachowni Anetta Ujma Zarządzeniem Nr 18/2012 i Nr 19/2012 z dnia 1 marca 2012 r. powołała swojego pełnomocnika oraz skład Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (GKRPA). Pełnomocnikiem została Mariola Królicka - nauczyciel Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Blachowni. W skład Komisji wchodzi pięć osób przeszkolonych w problematyce uzależnień: Kieca Kamil, Kocher Grażyna, Kulij Jan, Leśko Tadeusz, Serwiak Bożena.


Celem działań profilaktycznych komisji jest zapobieganie powstawaniu nowych problemów alkoholowych oraz zwiększanie zdolności do radzenia sobie z istniejącymi problemami alkoholowymi. Komisja zajmuje się wspieraniem osób uzależnionych i ich rodzin, kształtowaniem zdrowego stylu życia oraz pomocą rodzinom w trudnych sytuacjach życiowych.


Komisja realizuje określone ustawowo zadania gminy w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień. W wykonywaniu tych zadań, w imieniu Zarządu i własnym deklaruję aktywną współpracę z instytucjami, organizacjami pozarządowymi, kościołem, jednostkami oświatowymi, z policją, pracownikami socjalnymi, nauczycielami, pracownikami służby zdrowia".

Kalendarz imprez

Na prośbę mieszkańców, poniżej przedstawiam harmonogram imprez na 2012r.

 

MIGAWKA

ZNAKI INFORMACYJNE NAD ZALEWEM.

Zwracając się o ustawienia lustra drogowego, progu spowalniającego, zakazu zatrzymywania...słyszymy:

" brak środków".

 

Udało się jednak zdobyć środki na ustawienie znaków informujących o zakazie kąpieli.

Szkoda, że umieszczono je w miejscach, gdzie nawet nie ma dostępu do lustra wody.

Uwaga - niebezpieczeństwo!

Ostrzegam wszystkich spacerujących nad zalewem, aby przechodząc przez mostek na rzece tuż przy zalewie, zachowali szczególną ostrożność. Stan techniczny mostka kwalifikuje go do rozbiórki lub generalnego remontu. Elementy nośne tej budowli są w 30 procentach  skorodowane, co na pierwszy rzut oka może być niewidoczne ze względu na bujną roślinność. Korozja jednak jest tak zaawansowana, że występują znaczne ubytki konstrukcji stalowej. Niestety moje kilkukrotne zwrócenie uwagi na stan techniczny tej budowli nie spotkało się do tej pory z większym zainteresowaniem władz. Na zły stan mostka już w roku ubiegłym zwracał uwagę Pan Marek Kułakowski, lecz w odpowiedzi usłyszał, że mostek nie należy do gminy, a za jego stan odpowiedzialny jest starosta. W jednej z interpelacji argumentując pilną potrzebę remontu zwróciłam uwagę, że mostek znajduje się na trasie "Przełajowej ósemki". W odpowiedzi od jednego z radnych usłyszałam, że trasa biegu nie przebiega przez mostek. No cóż, może dlatego nie ma się czym przejmować?