Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1046050
DzisiajDzisiaj75
RazemRazem1046050


Sunday, 12, styczeń 2025

Sesja 20.03.2013 r.

Odpowiedzi na interpelacje udzielała Pani burmistrz.

Według protokołu.

 

1. Na słupach ogłoszeniowych ukazał się apel skierowany do mieszkańców wystosowany przez Kierownika ZMK.  Jego treść mówi o sprzątaniu zanieczyszczeń  po swoich pieskach. Myślę, że inicjatywa jest bardzo słuszna i potrzebna, dlatego proszę, aby stosowna informacja znalazła się także na stronie internetowej Urzędu oraz, aby nie była to akcja jednorazowa.

Korzystając z okazji proszę Panią Burmistrz, aby rozważyć zakup koszy na śmieci wyposażonych w stojaki na  torebki przeznaczone na odchody. Myślę, że warto wyposażyć pilotażowo skwer naprzeciw Szkoły Podstawowej Nr 1 w takie kosze z torebkami, aby zacząć mieszkańców przyzwyczajać do sprzątania po swoich milusińskich. Pozwoli to także ocenić jak nasze społeczeństwo jest nastawione do tego typu inicjatywy.

 

Odp. Informacja została zamieszczona na tablicy ogłoszeń, trafiła do Wspólnot Mieszkaniowych i do Sołtysów. Informacja zostanie również zamieszczona na stronie internetowej.

 

2. Proszę o  zamontowanie lamp na ulicy Miodowej przy Orliku. Szczególnie ludzie starsi skarżą się, że z powodu ciemności w okresie zimowym  boją się tamtędy chodzić.

 

Odp. Wszystkie projekty, które zostały wykonane na terenie gminy zostały zgłoszone do dofinansowania unijnego. Dlatego prace związane z dobudową oświetlenia są wstrzymane.. Jeżeli otrzymamy dofinansowanie wówczas oświetlenie będzie bardziej nowoczesne i oszczędne.

 

3. Proszę także, aby doprowadzić do porządku trawniki znajdujące się na skwerze przed Szkołą Podstawową Nr 1. Chodzi głównie o to, aby uzupełnić ziemię, wyrównać teren i zasiać trawę. Myślę, że obecny stan powoduje, że poniesione nakłady na poprawienie estetyki tego miejsca związane z wyremontowaniem alejek nie dadzą zakładanych efektów estetycznych, ponieważ teren ten sprawia wrażenie zaniedbanego.

 

Odp. Prace będą wykonywane po ustąpieniu śniegu.

 

4. Z powodu nie uzyskania dofinansowania do remontu ulicy Wielkoborskiej, proszę o rozważenie przesunięcia środków przeznaczonych na ten remont na inne zadania, które nie mają żadnych szans na dofinansowanie. Myślę, że w przypadku ulicy Wielokoborskiej można spróbować uzyskać dotację w przyszłym roku lub porozumieć się z Prezydentem Częstochowy, aby partycypował w kosztach. Proszę mieć także na uwadze, że za dwa może trzy lata rozpocznie się budowa autostrady i będzie można spróbować wynegocjować z firmami budującymi odcinek przebiegający przez naszą gminę, aby w ramach szkód dokonały remontu tej oraz innych dróg. Bez wątpienia ulica Wielkoborska będzie służyła jako droga dojazdowa do budowy i w przypadku, gdy ją teraz wyremontujemy może się okazać, że za kilka lat znowu będziemy musieli ją naprawiać.

 

Odp. Droga jest w bardzo złym stanie technicznym i zgodnie z uchwalonym budżetem zostanie wykonana w okresie wakacyjnym.

 

Moje pytanie: Czy remont ulicy Wielkoborskiej będzie prowadzony w całości z budżetu  Gminy?

 

Odp. Na ten cel są zabezpieczone środki w budżecie. Jeżeli będzie możliwość skorzystania z dofinansowania to radni zostaną o tym poinformowani.

5. Proszę rozwiązać problem wielkiej kałuży pojawiającej się na skrzyżowaniu ulicy 1 Maja i Partyzantów póki jeszcze ulica Partyzantów nie ma asfaltu.

 

Odp. Drogi zostały wysypane tłuczniem, przygotowano podbudowę drogi. Zostanie sprawdzone, co można zrobić w sprawie likwidacji kałuży.

 

6. Proszę o informację, czy po wybudowaniu nowej strażnicy OSP stary budynek zostanie wyburzony, czy zostanie przeznaczony na inne cele?

Odp. Decyzja zostanie podjęta po wybudowaniu nowej strażnicy i po sprawdzeniu przez inspektora nadzoru czy budynek nadaje się do użytku.

7. Proszę o zamieszczenie na stronie Urzędu Miejskiego w Biuletynie Informacji Publicznej informacji dotyczącej posiedzeń poszczególnych Komisji Rady: termin planowanego posiedzenia, porządek obrad, miejsce obrad, informacji o możliwości uczestnictwa w posiedzeniu przez mieszkańców.

Odp. Jeżeli będziemy do tego zobligowani to zawiadomienia zostaną zamieszczone. Informacja, która trafia do Radnych jest przekazywana za potwierdzeniem i jest to informacja pełna.

 

 

 

 

Zaproszenie na sesję

Serdecznie zapraszam
na  Sesję Rady Miejskiej w Blachowni,
która odbędzie się  24 kwietnia 2013 r. o godz. 15.00
w sali konferencyjnej Ośrodka Sportu i Rekreacji
ul. Sportowa 1.

 

Porządek obrad:

 

Dla osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne dodatkowe 200 zł.

Nowe rozporządzenie Rady Ministrów określa szczegółowo warunki realizacji rządowego programu wspierania osób uprawnionych do świadczenia pielęgnacyjnego.

 

Niezależnie od dochodu, osobom pobierającym świadczenie pielęgnacyjne będzie ona wypłacana w wysokości 200 zł miesięcznie.

Prawo do pomocy przysługuje osobom mającym ustalone za miesiąc kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad lub grudzień 2013 r. prawo do świadczenia pielęgnacyjnego przyznane na podstawie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.


Organem obowiązanym do realizowania pomocy jest organ właściwy w zakresie wypłaty świadczenia pielęgnacyjnego. W przypadku naszego miasta – burmistrz. Postępowanie w sprawie ustalenia prawa do pomocy powinno być wszczynane z urzędu (niezależnie od złożenia wniosku przez zainteresowanego), natomiast formą prawną w jakiej powinno nastąpić przyznanie lub odmowa przyznania pomocy jest decyzja administracyjna.

Źródło: samorzad.lex