Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej
Na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Blachowni ukazało się Zarządzenie Wojewody Śląskiego w sprawie przeprowadzenia wyborów uzupełniających do Rady Miejskiej w Blachowni w okręgu wyborczym nr 2.
Wybory uzupełniające zostaną przeprowadzone w związku z wygaśnięciem mandatu radnego Pana Jacka Chudego.
Mieszkańcy ww. okręgu będą wybierać jednego radnego w dniu 8 grudnia 2013 r.
KALENDARZ WYBORCZY
do wyborów uzupełniających do Rady Miejskiej w Blachowni w okręgu wyborczym nr 2
do 05.10.2013 r. - podanie do publicznej wiadomości i ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego Zarządzenia Wojewody Śląskiego w sprawie przeprowadzenia wyborów uzupełniających do Rady Miejskiej w Blachowni w okręgu wyborczym nr 2,
do 19.10.2013 r. - podanie do publicznej wiadomości, w formie obwieszczenia, informacji o granicach i numerze okręgu wyborczego oraz o wyznaczonej siedzibie Miejskiej Komisji Wyborczej w Blachowni,
- zawiadomienie Komisarza Wyborczego w Częstochowie o utworzeniu komitetów wyborczych oraz o zamiarze zgłaszania kandydata na radnego w okręgu nr 2,
- zgłaszanie Komisarzowi Wyborczemu w Częstochowie kandydatów na członków Miejskiej Komisji Wyborczej w Blachowni,
do 24.10.2013 r. - powołanie przez Komisarza Wyborczego w Częstochowie Miejskiej Komisji Wyborczej w Blachowni,
do 08.11.2013 r. (do godziny 24.00) - zgłaszanie Miejskiej Komisji Wyborczej w Blachowni list kandydatów na radnego w okręgu wyborczym nr 2,
do 15.11.2013 r. - zgłaszanie kandydatów na członków Obwodowej Komisji Wyborczej nr 1 w Blachowni,
do 17.11.2013 r. - podanie do publicznej wiadomości, w formie obwieszczenia, informacji o numerze i granicach obwodu głosowania oraz o wyznaczonej siedzibie Obwodowej Komisji Wyborczej nr 1,
do 18.11.2013 r. - nadanie przez Miejską Komisję Wyborczą w Blachowni numerów zarejestrowanym listom kandydatów na radnego,
do 23.11.2013 r. - rozplakatowanie obwieszczenia Miejskiej Komisji Wyborczej w Blachowni zawierającego numery list i dane o kandydatach na radnego zarejestrowanych w okręgu wyborczym nr 2,
do 24.11.2013 r. - powołanie przez Miejską Komisję Wyborczą w Blachowni Obwodowej Komisji Wyborczej nr 1 w Blachowni,
do 24.11.2013 r. - sporządzenie spisu wyborców dla okręgu wyborczego nr 2 w Urzędzie Miejskim w Blachowni,
do 28.11.2013 r. - składanie wniosków o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania,
06.12.2013 r. o godz. 24.00 zakończenie kampanii wyborczej,
07.12.2013 r. - przekazanie Przewodniczącemu Obwodowej Komisji Wyborczej nr 1 w Blachowni spisu wyborców,
08.12.2013 r. w godz. 8.00 – 22.00 - głosowanie
Więcej informacji: BIP Urząd Miejski w Blachowni
Posiedzenie komisji
Posiedzenie Komisji Rewizyjnej odbędzie się dnia 18.10.2013 roku o godz. 13.00 w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego.
Jednym z tematów, jakim zajmą się radni będzie rozpatrzenie skargi na działanie Kierownika Zarządu Mieniem Komunalnym w Blachowni w sprawie rozliczenia kosztów ogrzewania w sezonie grzewczym 2012/2013 w bloku nr 16 przy ul. Sienkiewicza.
Zachęcam do zapoznania się z artykułem napisanym przez Radnego Marka Kułakowskiego, który opisuje problemy lokatorów ww. bloku. LINK
Mieszkańców bloku przy Sienkiewicza 16 zapraszam na posiedzenie Komisji Rewizyjnej w terminie podanym powyżej.
Wasza obecność niewątpliwie wpłynie pozytywnie na jakość debaty.
Migawka
Brodzik czeka jeszcze na chętnych do kąpieli? Dlaczego zatem został ogrodzony?
Propozycje zadań do budżetu Gminy Blachownia na 2014 r.
Rozpoczyna się tworzenie projektu budżetu gminy Blachownia na kolejny rok.
W ubiegłym tygodniu (30 września) minął termin zgłaszania wniosków budżetowych, które później mają być wyznacznikiem oczekiwań mieszkańców miasta co do inwestycji i przeznaczenia gminnych pieniędzy.
Korzystając z Państwa podpowiedzi złożyłam kilka propozycji inwestycji, które powinny być zrealizowane w 2014 roku:
1. Położenie dywanika asfaltowego w ulicach M. Skłodowskiej - Curie, Partyzantów, Handlowej i Księżycowej.
Uzasadnienie:
Wykonanie podłoża na ww. ulicach w ubiegłym roku wymaga położenia dywanika asfaltowego dla uniknięcia jego dalszej dewastacji.
2. Położenie dywanika asfaltowego w ulicy 1-go Maja, na odcinku od ulicy Starowiejskiej do ulicy Częstochowskiej wraz z chodnikiem.
Uzasadnienie:
Ulica wymaga nowej nawierzchni asfaltowej, gdyż istniejąca jest bardzo zniszczona. Dodatkowym czynnikiem realizacji tego wniosku jest fakt, że omawiany odcinek ulicy jako jedyny pozostał do wykonania w tym rejonie.
Potrzeba budowy chodnika związana jest z bezpieczeństwem pieszych z uwagi na stosunkowo dużą częstotliwość ruchu pojazdów.
3. Wykonanie oświetlenia przy ulicy Miodowej.
Uzasadnienie:
Niezrealizowane zadanie planu budżetu z 2011 roku. Dokumentacja techniczna na wykonanie tego zadania jest w posiadaniu Gminy.
4. Przystąpić do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów przewidzianych w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego jako tereny przemysłowe w Wyrazowie, przy planowanym węźle autostradowym.
Uzasadnienie:
Jest to bardzo ważne zadanie, które na pewno przyniesie wymierne korzyści dla naszej gminy (podatki, udział w zyskach ze sprzedaży gruntów itd.). Ponieważ procedura uchwalania planów jest czasochłonna należy przystąpić do jej realizacji już teraz.
5. Przystąpić do opracowania koncepcji zagospodarowania centrum naszego miasta.
Uzasadnienie:
Centrum Blachowni jest wizytówką miasta, a zarazem jedną z najbardziej zaniedbanych jego części. Bez opracowania koncepcji trudno jest cokolwiek konsekwentnie realizować.
6. Modernizacja parkingu przy ulicy Sienkiewicza ( południowa strona zalewu).
Uzasadnienie:
Fatalny stan nawierzchni może spowodować uszkodzenia samochodów. Miejsce to stanowi również drogę dojazdową do Urzędu Stanu Cywilnego, który jest często odwiedzany przez mieszkańców. Modernizacja poprawi estetykę centrum Blachowni.
7. Przystąpić do budowy drogi dojazdowej do bloków nr 3, 7 i 11 na ulicy Bankowej.
Uzasadnienie:
Ponieważ droga dojazdowa do ww. bloków na odcinku wzdłuż banku jest własnością prywatną, to istnieje ryzyko, że w każdej chwili obecny właściciel może zakazać przejazdu przez swoją działkę.
8. Wykonanie przejścia dla pieszych na ulicy Cmentarnej na wysokości cmentarza.
Uzasadnienie:
Przejście dla pieszych jest niezbędne ze względu na parking znajdujący się po przeciwnej stronie ulicy. Znacznie ułatwi ono mieszkańcom oraz przyjezdnym przepisowe poruszanie się, zwolni ruch samochodowy i tym samym poprawi bezpieczeństwo pieszych.
Gazyfikacja - zawiadomienie - zadanie 2.9
Wczoraj na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Blachowni zamieszczono obwieszczenie w sprawie pozwolenia na budowę sieci gazowej.
Wniosek został złożony przez Spółki Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo Sp. zo.o oddział w Zabrzu. Firma ta ubiega się o pozwolenie na budowę sieci gazowej średniego ciśnienia w gminie Blachownia na terenie zurbanizowanym na północ od drogi krajowej DK 46 – część północna.
Pozwolenie na budowę dotyczy zadania inwestycyjnego 2.9, które polegać będzie na budowie sieci gazowej na ulicach: Sienkiewicza, Leśna, Piastów, Modrzewiowa, Grabowa, Bukowa, Klonowa, Dębowa, Świerkowa, Jodłowa w Blachowni.
Wnioski i zastrzeżenia strony ( mieszkańcy tych ulic) mogą składać w budynku Starostwa Powiatu Częstochowskiego ul. Sobieskiego 9, pok. 14 w terminie 14 dni od dnia obwieszczenia. W tym pokoju można również zapoznać się z aktami sprawy i uzyskać wyjaśnienia.