Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1235748
DzisiajDzisiaj17
RazemRazem1235748


Friday, 31, październik 2025

Informacja o zwołaniu Sesji Rady Miejskiej

 

11 czerwca 2014 roku o godz. 13:00 w sali konferencyjnej Ośrodka Sportu i Rekreacji w Blachowni przy ul. Sportowej 1, odbędzie się  XLIV Sesja Rady Miejskiej.

 

Radni podejmą  uchwały w sprawie:

 

- Zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za 2013 rok.

- Udzielenia Burmistrzowi Blachowni absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2013 rok.

- Wyrażenia zgody na dzierżawę na okres 20 lat w trybie bezprzetargowym nieruchomości zabudowanej budynkiem przychodni lekarskiej położonej w Blachowni przy ulicy Sienkiewicza 4.

- Przeznaczenia do sprzedaży nieruchomości gruntowej niezabudowanej położonej w Blachowni przy ulicy Wczasowej.

 

Serdecznie zapraszam.

Sesja Rady Miejskiej w Blachowni, 26 marca 2014 roku

 

Według protokołu

 

Radna Edyta Mandryk złożyła interpelacje w sprawie:

 

1. Posprzątania śmieci w lesie przy „Biedronce” oraz łączniku pomiędzy ul. Cmentarną, a ul. Partyzantów.

 

2. Zapytała czy wymiana kabli zasilających lampy na skwerze przy ul. Sienkiewicza spowodowana jest ich uszkodzeniem przez pracowników firmy remontującej chodniki w tym rejonie?

 

3. Czy latarnie wraz z kloszami i żarówkami, które będą wymieniane na ww. skwerze zostaną wykorzystane, (jeżeli tak to, w jaki sposób), czy tafią do utylizacji?

 

4. Czy gmina przeprowadziła wyliczenia, które wskazują uzyskanie oszczędności z zastosowania lamp ledowych na skwerze przy ul. Sienkiewicza, przy uwzględnieniu kosztów wymiany lamp?

 

5. Czy przy remoncie ul. Miodowej zostanie rozwiązany problem zbierającej się wody opadowej na łuku drogi przy działkach? Czy zostanie wykonane oświetlenie przy „Orliku”?

 

6. Kto zarządza Halą Sportową?  Menager Sporu czy Prezes OSiR? Jaki jest zakres odpowiedzialności ww. osób?

 

7. Prosiła o uzupełnienie na stronie internetowej Urzędu składu Rady Miejskiej.

 

Ponadto poparła interpelację Pani Bożeny Forma w sprawie rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Zapytała, dlaczego Towarzystwo Przyjaciół i Miłośników Blachowni otrzymało dofinansowanie na rehabilitację 2 200 zł, w ubiegłym roku 12 tys. zł, chciała poznać stosunek Pani Burmistrz do tej sytuacji.

 

 

Burmistrz Blachowni Anetta Ujma udzieliła odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i wnioski:

 

Radnej Edycie Mandryk w sprawie:

 

1. Posprzątania śmieci w lesie przy „Biedronce” oraz łączniku pomiędzy ul. Cmentarną, a ul. Partyzantów poinformowała, że zgodnie z harmonogramem są prowadzone prace na terenie całej gminy. Teren zostanie posprzątany.

 

2. Latarni na skwerze przy ul. Sienkiewicza odpowiedziała, że latarnie zostaną wymienione.

 

3. Wyliczeń, które wskazują uzyskanie oszczędności z zastosowania lamp ledowych poinformowała, że nie była robiona symulacja, ale warto ją wykonać.

 

4. Wykonania oświetlenia przy „Orliku” odpowiedziała, że wszystkie projekty oświetlenia będą złożone do Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, czyli do nowego oprogramowania unijnego na oświetlenie uliczne w ramach uzyskanego dofinansowania będą poszczególne oświetlenia realizowane.

 

5. Zrządzania Halą Sportową poinformowała, że pracownikami zarządza podmiot prawny i jemu pracownicy podlegają.

 

6. Strony internetowej Urzędu odpowiedziała, że skład Rady zostanie uzupełniony.

 

 

Burmistrz Blachowni Anetta Ujma odpowiedziała na interpelacje Radnej Edyty Mandryk w sprawie dofinansowania Towarzystwa Miłośników i Przyjaciół Blachowni.

Każde stowarzyszenie w ramach konkursów składa propozycje realizacji swoich zadań. Zadania są punktowane i oceniane przez Komisje. Zadaniem Burmistrza jest wpieranie wszystkich stowarzyszeń, które działają na rzecz mieszkańców, dzieci i młodzieży. W związku z tym Burmistrz działa również na rzecz Stowarzyszenia Miłośników i przyjaciół Blachowni jak na rzecz każdego stowarzyszenia.

 

 

 

Kalendarz imprez

Wiele osób zwraca się do mnie z pytaniem, jakie imprezy w tym roku będą organizowane na terenie naszego miasta. Wystąpiłam więc  do Pani burmistrz z prośbą o przedstawienie kalendarza imprez na 2014 rok. Prosiłam o ujęcie imprez sportowych, koncertów, uroczystości miejskich i innych imprez.

 

Otrzymałam odpowiedź, że  Gmina Blachownia nie posiada rocznego kalendarza imprez.  Zostałam poinformowana również, że „imprezy organizowane na terenie Gminy Blachownia poprzedzane są ogłoszeniami na stronie internetowej Urzędu Miejskiego, jak również plakatami, które rozwieszane są na słupach ogłoszeniowych”.

 

 

Drodzy Państwo. Czy wynika z tego, że nie należy nic planować?  Liczy się spontaniczność?

 

Więcej zapytań znajduje się w zakładce INTERPELACJE

 

 

 

MIODOWA

Remont nawierzchni i odwodnienie ulicy Miodowej zgłaszałam w propozycjach zadań do budżetu Gminy Blachownia na 2013 rok.

Wniosek został przyjęty, znalazł się w planie inwestycyjnym na rok 2013, niestety w owym roku nie doczekał się realizacji ze względu na brak środków. Na szczęście modernizacja tejże ulicy została zaakceptowana przez radnych i ponownie w roku 2014 została ujęta w planach.

Inwestycja jest w trakcie realizacji. Martwi mnie jednak problem zbierającej się wody opadowej na łuku drogi przy działkach. Zwracałam na ten fakt kilkakrotnie uwagę w interpelacjach zgłaszanych na sesji. Mam nadzieję, że w ramach remontu zostanie wykonana w tym miejscu kanalizacja burzowa na tyle sprawna i drożna, aby była w stanie odprowadzić wody opadowe. Dotychczas jedynym sposobem odprowadzenia wody z łuku było wycięcie w krawężniku oraz ogrodzeniu otworu, którym woda swobodnie spływała na teren ogródków działkowych.

Niestety jak widać na zdjęciu remont już dobiega końca, a woda jak stała tak stoi.

Mam nadzieję, że prace w tym zakresie nie zostały jeszcze zakończone, bo w przeciwnym wypadku będziemy mieli nową nawierzchnię, nowe krawężniki i jak zawsze w czasie opadów dość sporą starą kałużę. A nie jest to jedyny przypadek stojącej w czasie opadów wody i niedrożnej studzienki przed i po remoncie. Mam jednak głęboką nadzieję, że w tym przypadku problemu nie zbagatelizowano.