Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1045944
DzisiajDzisiaj140
RazemRazem1045944


Saturday, 11, styczeń 2025

Informacja o zwołaniu Sesji Rady Miejskiej

7 maja 2014 r. (środa) o godz. 13:00 w sali konferencyjnej Ośrodka Sportu i Rekreacji w Blachowni przy ul. Sportowej 1, odbędzie się Sesja Rady Miejskiej z następującym porządkiem obrad:

 

 

Źródło: Urząd Miejski w Blachowni

 

 

 

 

Święto św. Floriana

4 maja, w dniu św. Floriana - patrona strażaków, ale także innych zawodów wiążących się z ogniem: hutników, kominiarzy, garncarzy, piekarzy

obchodzony jest Dzień Strażaka.

 

To międzynarodowe święto obchodzone jest w Polsce od 2003 r. jako święto państwowe.

 

 

Z tej okazji  składam wszystkim strażakom

serdeczne podziękowania za ofiarną i odpowiedzialną służbę

na rzecz bezpieczeństwa mieszkańców Blachowni.

Życzę bezpiecznej służby,

zawsze szczęśliwych powrotów z akcji,

a także zdrowia, szczęścia oraz wszelkiej pomyślności

w życiu zawodowym jak i osobistym.

Wiosenne remonty

Prace remontowe infrastruktury drogowej w naszej gminie ruszyły pełną parą. Rozpoczął się już remont ulicy Różanej i tylko patrzeć jak robotnicy pojawią się na ulicach Parkowej, Miodowej,  Borówkowej, Kruczej,  Prusa i Wyścigowej. Modernizacja tych ulic przeprowadzona  będzie przez jednego wykonawcę firmę BITUM Sp. zo.o z Lublińca, która zaoferowała najkorzystniejszą cenę w postępowaniu przetargowym. Kwota za jaką firma zobowiązała się wykonać wszystkie prace wynosi trochę ponad 968 tys. zł brutto.

 

Na dniach rozpocznie się także remont ulicy Bankowej. W tym przypadku najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma  P.H.U. „RAD-TOM” Tomasz Jadach z siedzibą w Herbach. Zwycięska firma swoje prace wyceniła na nieco powyżej 157 tys. zł brutto. Remont ten przeprowadzony będzie w ramach środków jakie nasza gmina otrzymała na usuwanie skutków powodzi.

 

Jednak to nie koniec dobrych informacji. W dniu 24 kwietnia br. ogłoszony został przetarg na modernizację jezdni i chodnika ulicy 1 Maja, której remont planowany był od dawna, jednak w latach poprzednich brak środków finansowych uniemożliwiał jego przeprowadzenie.

Inwestycja ta będzie możliwa głównie dzięki środkom pochodzącym z Budżetu Państwa, przeznaczonym dla jednostek samorządu terytorialnego, na zadania związane z Narodowym Programem Przebudowy Dróg Lokalnych, potocznie zwanych schetynówkami. Cieszę się bardzo, że ulica 1 Maja zakwalifikowała się do dofinansowania w ramach tego programu i zdobyła wystarczającą ilość punktów.

Dla przypomnienia Gmina nasza dotychczas z tego programu wyremontowała ulicę Cmentarną, która krzyżuje się z ulicą 1 Maja. Oznacza to, że remonty ulic w tej lokalizacji były wysoko ocenione, co potwierdza, że remonty te były jak najbardziej potrzebne i trafione.  Niestety nie udało się to w przypadku ulicy Leśnej oraz Wielkoborskiej, które w poprzednich latach do programu się nie zakwalifikowały.

 

Rok 2014 będzie chyba szczęśliwy dla inwestycji drogowych i nie tylko w naszej Gminie. Wykonanie wielu modernizacji, które przeprowadzane są w tym roku, pierwotnie planowanych było do wykonania w roku 2013. Niestety brak funduszy w roku ubiegłym, spowodowany głównie zbyt optymistycznie zaplanowanymi dochodami budżetu, zmusił nas do przesunięcia tych inwestycji na obecny rok.

W tym miejscu chciałam uspokoić wszystkich, że w tym roku brak pieniędzy nam nie grozi, ponieważ zaplanowano, że inwestycje będą wykonane głównie ze środków pozyskanych w ramach kredytu bankowego, który w żaden sposób nie zależy od koniunktury i spowolnienia gospodarczego.

Drugim bardzo ważnym czynnikiem poza pozyskaniem środków w ramach kredytów, który spowodował przyspieszenie remontów infrastruktury jest fakt, że rok 2014 jest rokiem wyborczym. Jest to czas najbardziej odpowiedni, aby inwestować. Szczególnie w  infrastrukturę naziemną, która wydaje się być jak najbardziej oczekiwana przez wielu mieszkańców.

Jak byłoby pięknie, gdybyśmy takie tłuste lata mieli co rok, czego sobie i wszystkim mieszkańcom życzę.

 

 

Informacja dla kupców

Urząd Miejski zaprasza wszystkich zainteresowanych dzierżawą miejsc na nowym targowisku na spotkanie, które odbędzie się w dniu  8 maja (czwartek) w Ośrodku Sportu i Rekreacji w Blachowni o godzinie 14.00. Na spotkaniu poruszony zostanie także temat likwidacji targowiska przy ulicy Sportowej.

 

Dobrze, że wreszcie dojdzie do spotkania, które było długo oczekiwane przez obecnych jak i potencjalnych kupców zainteresowanych wynajmem miejsc na nowym targowisku. Szczególny niepokój panuje wśród tych, którzy na placu przy ulicy Sportowej posiadają własne pawilony. Ludzie ci zainwestowali własne pieniądze i od kliku lat żyją w niepewności i stagnacji, co widać także po wyglądzie sklepów.

Radni, w tym ja osobiście wielokrotnie zwracaliśmy uwagę, że ludzie czują niepokój i obawy co do swojej przyszłości. Prosiliśmy, aby urzędnicy określili i poinformowali kupców jakie mają plany w stosunku do nich i jakimi kryteriami będą się kierować przy przydzielaniu miejsc targowych. Niestety problem był odwlekany jak tylko się da. No cóż, nie każdy wie jak to jest,  gdy pracuje się na swój rachunek w ciągłym stresie, pogłębianym jeszcze przez niepewność jutra. Stąd może wynikać ta opieszałość i czekanie na ostatnią chwilę.

 

 

 

Wyniki sondy

 

Zaproponowałam Państwu sondę pytając o to, CZY JESTEŚ ZA ZAINSTALOWANIEM STOJAKÓW Z WORECZKAMI NA PSIE ODCHODY W CENTRUM BLACHOWNI?

 

Dziękuję wszystkim, którzy głosowali w sondzie.

 

Za zainstalowaniem stojaków opowiedziało się 57 osób, przeciw było 13, a nie miały zdania 3 osoby.

 

Zapraszam Państwa  do wrzucania w komentarzach do tego postu propozycji na nowe sondy.

Dziękuję i pozdrawiam.