Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1261174
DzisiajDzisiaj206
RazemRazem1261174


Friday, 12, grudzień 2025

Wykup mieszkań komunalnych

Ważna informacja dla mieszkańców Blachowni.

Od 25 maja br. w biurze podawczym Urzędu Miejskiego ( pokój nr 1) będzie można składać wnioski w sprawie wykupu mieszkań komunalnych.

Jeśli chcecie Państwo wykupić mieszkanie po preferencyjnych cenach, to musicie złożyć komplet dokumentów do 30 czerwca br.

Dokumenty :

- wniosek, oświadczenie, kserokopia umowy najmu lokalu, opis techniczny lokalu sporządzony przez ZMK, zaświadczenie o wysokości zwaloryzowanej kaucji wpłaconej przed 12 listopada 1994r., zaświadczenie o niezaleganiu z opłatami,

- wpłata 2 000 zł. w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, na pokrycie kosztów związanych z wyceną lokalu.

 

W sprawie wykupu mieszkań  pisałam:

Stanowisko Klubu Radnych „Razem dla Gminy Blachownia” - LINK

Artykuł z dnia 8 marca 2012 r. - LINK

Czasu zostało niewiele. Na komisji budżetu proponowałam przedłużenie okresu składania wniosków do 30 września br., a radny Krzysztof Imiołek do 31 grudnia br. Nie spotkało się to jednak z akceptacją  radnych. Większość przystała na projekt uchwały przedstawiony przez Panią Burmistrz, który zakładał datę 30.06.2012r.

 

Treść uchwały

Rada Miejska w Blachowni, uchwala co następuje:

§ 1
.


Do sprzedaży przeznacza się lokale mieszkalne będące własnością Gminy Blachownia, za wyjątkiem lokali wymienionych w uchwale nr 157/XXIX/2008 Rady Miejskiej w Blachowni z dnia 22 grudnia 2008 roku w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami wchodzącymi w skład gminnego zasobu nieruchomości Gminy Blachownia.



§ 2 .


Nabywcami lokali mieszkalnych od Gminy Blachownia na zasadach określonych w niniejszej uchwale mogą być ich najemcy, którym przysługuje pierwszeństwo nabycia zgodnie z art. 34 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. Z 2010 r. Nr 102 poz 651, z późn. zm.), z uwagi na nawiązanie stosunku najmu na czas nieoznaczony.

 


§ 3 .


1. Sprzedaż lokalu mieszkalnego może nastąpić w oparciu o pisemny wniosek głównego najemcy lub z inicjatywy Burmistrza Blachowni.
2. W przypadku, gdy najemca w chwili zawarcia umowy kupna-sprzedaży pozostaje w związku małżeńskim, sprzedaż dokonywana jest na rzecz obojga małżonków.
3. Koszty sporządzenia wyceny lokalu, koszty ustanawiania hipoteki, opłaty sądowe oraz notarialne, koszt zaświadczenia o samodzielności lokalu, koszty sporządzenia inwentaryzacji indywidualnych lokali, koszty odpisów z ksiąg wieczystych i wypisów z rejestru gruntów oraz koszty podziału geodezyjnego nieruchomości ponosi najemca.
4. Najemca po złożeniu wniosku (załącznik Nr 1 do Uchwały) i oświadczenia (załącznik Nr 2), jest zobowiązany w terminie do 14 dni, do wpłacenia na rzecz gminy Blachownia zaliczki na pokrycie kosztów wymienionych
w § 3 ust. 4 w wysokości 2000,00 zł.
5. Wpłata zaliczki przez Wnioskodawcę jest warunkiem przystąpienia Gminy Blachownia do realizacji procedury sprzedaży lokalu mieszkalnego.


§ 4.


Wartość nieruchomości lokalowej jest ustalona na podstawie wyceny rzeczoznawcy majątkowego, zgodnie z zasadami określonymi w Art. 149-159 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r., o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. Z 2010 r., Nr 102 poz. 651 z późn. zm.).



§ 5.


1. Od ceny lokalu mieszkalnego ustalonej na podstawie jego wartości określonej przez rzeczoznawcę majątkowego udziela się bonifikaty w następujący sposób:
a) przy sprzedaży lokali mieszkalnych położonych w budynkach wielomieszkaniowych -70% - przy sprzedaży w jednym czasie wszystkich pozostałych wolnych lokali mieszkalnych w budynku oraz jednorazowej zapłacie za lokal mieszkalny,
b) przy sprzedaży lokali mieszkalnych położonych w budynkach wielomieszkaniowych - 65 %-przy jednorazowej zapłacie za lokal mieszkalny,
c) przy sprzedaży lokali mieszkalnych położonych w budynkach wielomieszkaniowych - 55 % - przy zapłacie za lokal mieszkalny rozłożonej na raty,
2. Od ceny lokalu mieszkalnego ustalonej na podstawie jego wartości określonej przez rzeczoznawcę majątkowego udziela się bonifikaty w następujący sposób:
a) przy sprzedaży lokali mieszkalnych położonych w budynkach wielomieszkaniowych -95%- przy sprzedaży w jednym czasie wszystkich pozostałych wolnych lokali mieszkalnych w budynku oraz jednorazowej zapłacie za lokal mieszkalny,
b) przy sprzedaży lokali mieszkalnych położonych w budynkach wielomieszkaniowych -80%-przy jednorazowej zapłacie za lokal mieszkalny,
c) przy sprzedaży lokali mieszkalnych położonych w budynkach wielomieszkaniowych -65 % - przy zapłacie za lokal mieszkalny rozłożonej na raty,

3. Wprowadzona w ust. 2 bonifikata obowiązuje w okresie do dnia 30.06.2012 r. O wszczęciu procedury sprzedaży w tym trybie decyduje złożenie kompletu dokumentów do dnia 30.06.2012 r. Złożenie wniosku po upływie powyższego terminu skutkować będzie zastosowaniem bonifikaty opisanej w ust.1.
4. W przypadku, gdy w lokalu mieszkalnym przeznaczonym do sprzedaży przeprowadzony był remont za środki Gminy Blachownia, (w tym w ramach przygotowania pustostanu do ponownego zasiedlenia), warunkiem udzielenia bonifikaty jest zwrot kwoty odpowiadającej poniesionym przez okres 5 lat od daty sprzedaży nakładom na remont.
Wartość nakładów określi rzeczoznawca majątkowy na dzień nabycia lokalu.
5. Jeżeli najemca skorzystał z pomocy Gminy Blachownia w formie umorzenia należności przy spłacie zaległości czynszowej w terminie 3 lat przed złożeniem wniosku o wykup, w razie sprzedaży lokalu mieszkalnego na jego rzecz, bonifikata nie przysługuje.



§ 6 .


Prawo do sprzedaży lokalu mieszkalnego na rzecz najemcy nie przysługuje w przypadkach gdy:
1. Najemca lub jego współmałżonek posiada tytuł prawny do innego lokalu mieszkalnego lub budynku mieszkalnego.
2. Najemca zalega z czynszem lub innymi opłatami związanymi z najmem lokalu mieszkalnego.
3. Najemca posiada inne zaległości w spłacie zobowiązań wobec Gminy Blachownia.



§ 7 .


Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Blachowni.



§ 8 .


Traci moc Uchwała Nr 75/X/2003 Rady Miejskiej w Blachowni z dnia 27 sierpnia 2003 r w sprawie określania zasad sprzedaży lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Blachownia, Uchwała Nr 266/LI/2010 Rady Miejskiej w Blachowni z dnia 30 czerwca 2010 roku w sprawie określenia warunków udzielenia bonifikat i wysokości stawek procentowych przy sprzedaży lokali mieszkalnych oraz oddania gruntu w użytkowanie wieczyste.



§ 9 .


Wnioski złożone do dnia 31 marca 2012 roku podlegają rozpoznaniu na podstawie dotychczasowych przepisów.



§ 10 .


Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

WIZA AKTU PRAWNEGO

Na podstawie art. 19 ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie (Dz.U. Nr 31, poz. 206), w związku z art. 15 ust. 4 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz.U. z 2007 r. Nr 68, poz. 449, z poźń. zm.) w sprawie określenia zasad sprzedaży oraz warunków udzielenia bonifikat i wysokości stawek procentowych od cen sprzedaży lokali mieszkalnych w budynkach wielomieszkaniowych stanowiących własność Gminy Blachownia udzielam wizę i w imieniu Wojewody Śląskiego kieruję do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego akt normatywny lub odpis orzeczenia.

Zarobki biało - czerwonych na Euro 2012

Źródło: Money.pl na podstawie danych z PZPN

Za sam udział w imprezie, każdy z polskich zawodników otrzyma po 62 tys. zł startowego za mecze grupowe (łącznie 3 mecze) oraz dodatkowo po blisko 21 tys. zł za każdy następny rozegrany mecz. Oprócz stawek za samo wybiegnięcie na murawę, zaplanowano wysokie premie.

W fazie grupowej ich wysokość uzależniono od wyników:

- Wygrane po 90 500 zł

- Zremisowane po 45 300 zł

- Przegrane - bez premii

Premie dla piłkarzy za każdy mecz na Euro 2012, po wyjściu z grupy:

- Ćwierćfinał  po 181 000 zł

- Półfinał po 271 000

- Finał po 407 000 zł

- Zdobycie tytułu mistrzowskiego po 678 000 zł

       

Tylko za mecze w grupie, zakładając, że będzie to przegrane spotkanie, każdy gracz, którego wyznaczy selekcjoner, zainkasuje w sumie ponad 62 tys. zł.

Przy  założeniu zdobycia pucharu Euro 2012, piłkarz, który zagra we wszystkich meczach, otrzyma nawet blisko 2 mln zł. By tyle zarobić, przeciętny Polak musiałby  pracować 47 lat.

ORLIK OFICJALNIE OTWARTY

 

Przecięcie wstęgi.

 

 

 

 

 

Dzisiaj odbyło się uroczyste otwarcie

kompleksu sportowo- rekreacyjnego

"Moje Boisko - Orlik 2012"

 

 

Impreza długo oczekiwana...

 

Na boiskach Orlika

zawodnicy

grają przecież

od kilku tygodni.

 

 

 

Powyżej informacja znajdująca się obok zdjęć z etapów budowy kompleksu boisk.

 

 

 

Poświęcenie obiektu:

 

 

Wystąpienia zaproszonych gości:

 

 

 

Testowanie piłek:

Słowo w słowo...

Przez ostatnich kilka dni z powodu pięknej pogody oraz wielu miłych chwil spędzonych z rodziną prawie zapomniałam, że jestem radną. Dzisiaj też powinnam się wyciszyć, pomyśleć o mężu, o dzieciach… Jednak nie udaje mi się to, ponieważ bez przerwy przychodzą mi do głowy obrazki, sytuacje związane z moją pracą w radzie.

Przez kilka tygodni starałam się także ograniczyć komentarze dotyczące pracy rady oraz naszych władz. Zmniejszyłam także troszeczkę swoją aktywność w pracach komisji, głównie w odpowiedzi na nawoływanie moich kolegów do tak tzw. dobrej współpracy. Niestety na dłuższą metę,  jak się okazuje, jest to bardzo trudne zadanie, a nawet niewykonalne. Szczególnie,  gdy posiada się odrobinę zdrowego rozsądku.

Przykładem mogą być ostatnie posiedzenia Komisji Rewizyjnej, na których dość często dochodzi do nieporozumień w sprawie protokołów z posiedzeń komisji.  Podsuwane mi do podpisu protokoły zawierają w większości wiele niejasności oraz nie zawierają wszystkich ważnych i istotnych informacji.  Czasami zawarte w nich zapisy są niezgodne z faktami. Dlatego wielokrotnie wraz z radną Bożeną Formą wnioskowałyśmy, aby posiedzenia komisji były nagrywane.  Niestety z bliżej nie określonych powodów większość moich kolegów nie życzy sobie, aby posiedzenia nagrywać. Trudno jest zatem po czasie przekonać co niektórych o słuszności swoich racji. Sekretarz wraz z przewodniczącym komisji powtarzają często, że protokół nie musi odzwierciedlać słowo w słowo tego co mówiliśmy na posiedzeniu. Ja oczywiście się z tym zgadzam, ale niedopuszczalne jest, aby treść protokołu zmieniała sens wypowiedzi lub zawierała wyrwane z kontekstu części zdań wypowiadanych przez rozmówców. Takie streszczenie jest  w moim mniemaniu niedopuszczalne.  Często używane są zwroty, których dana osoba wcale nie wypowiedziała. I jak udowodnić, że było inaczej? Pozostaje tylko wierzyć, że któryś z kolegów przypomni sobie, że faktycznie tak było. Jednak nawet, gdy inni potwierdzą, że tak właśnie było nie znaczy to wcale, że poprawki zostaną zaakceptowane przez przewodniczącego oraz sekretarza.  Ale nie to jest jeszcze najgorsze. Najgorsze jest to, że sekretarz, gdy zwraca mu się uwagę od razu się denerwuje i powtarza, że zrezygnuje z tej funkcji i nie zgadza się na zmiany w protokole bez merytorycznego uzasadnienia, tylko w myśl zasady nie, bo nie. Na  ostatniej komisji obrażona Pani sekretarz opuściła nawet salę posiedzeń pomimo, że oficjalnie obrady komisji nie zostały jeszcze zamknięte przez przewodniczącego tłumacząc, że musi wracać do pracy. Może to prawda, śmiem jednak twierdzić , że powody były inne, a mianowicie nieakceptowany przeze mnie i radną Bożenę Forma protokół.

Kolejny przykład.

W piątek, 27.04.2012 roku na stronie BIP Urzędu Miejskiego pojawiły się dwa protokoły z sesji. Pierwszy – Protokół Nr XVIII z dnia 14 marca 2012r., drugi Protokół Nr XIX z Nadzwyczajnej Sesji odbytej w dniu 2 kwietnia 2012r.  Zauważyłam, że ten drugi nie odzwierciedla przebiegu sesji oraz różni się od tego, który był przez nas przegłosowany na sesji.

Po wykryciu nieścisłości postanowiłam nie nagłaśniać sprawy. Dlatego będąc w poniedziałek w Urzędzie przekazałam moje spostrzeżenia Pani sekretarce i poprosiłam, aby wadliwy protokół jak najszybciej usunąć ze strony BIP. Oczywiście zostałam wysłuchana, Pani sekretarka zrobiła sobie notatkę, aby nie zapomnieć .

I co dalej?

NIC! Zupełnie nic! Protokół nadal znajduje się na stronie.

 

Protokół, który nie był przez radnych przegłosowany. Oczywiście zaraz podniosą się głosy, że się czepiam i nie współpracuję. Odpowiadam, że współpracuję bo jak jeden mąż zaakceptowałam protokół z sesji jednak nie ten, który ukazał się na BIP-ie.

 

 

Poniżej zamieszczam link do  błędnego Protokołu Nr XIX z Nadzwyczajnej Sesji z dnia 2.04.2012r., w którym tylko pierwsza strona oraz 9 pierwszych akapitów strony 2 jest poprawnych, a pozostała treść jest nieprawdziwa - LINK

Zamieszczam także link do Protokołu Nr  XVIII z dnia 14.03.2012r. - LINK

 

Aby pokazać  z jaką starannością  pisane są  protokoły przedstawię Państwu jeden przykład, który będziecie mogli sami ocenić.

W Protokole Nr XVIII z dnia 14 marca zapisano odpowiedź Pani Burmistrz na moją interpelację w sprawie działalności prywatnych przedszkoli na terenie naszej gminy. Str. 12 pkt. 3

Według protokolanta Pani Burmistrz odpowiedziała:

 

„Radnej Edycie Mandryk w sprawie:”…

 

„ 3.  Działalności prywatnych przedszkoli na ternie naszej gminy poinformowała, że rozmawiała w tej sprawie z Panią, która prowadzi przedszkole „Wesołe Sowy” i która uznała, że nasza gmina mocno osoby, które prowadzą tego typu działania.”

 

Czy ta odpowiedz ma jakiś sens? W tym zapisie nie ma żadnego sensu, a jest tylko skrótem w myśl zasady, że protokół nie jest odzwierciedleniem słowo w słowo przebiegu sesji.

Takie zapisy niestety znajdują się w protokołach, które są przegłosowywane przez radnych.