Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
959656
DzisiajDzisiaj71
RazemRazem959656


Friday, 26, kwiecień 2024

FOTKA DNIA

 

fot. Edyta Mandryk

Źródło: Wiadomości z Ratusza

Ślisko.....

Jest ślisko. Synoptycy zapowiadają spore opady śniegu.

Dzisiaj otrzymałam kilka telefonów w sprawie zimowego utrzymania dróg gminnych. Mieszkańcy zwracają moją uwagę szczególnie  na oblodzone skrzyżowania.

Ja także w godzinach porannych  miałam problem z zatrzymaniem samochodu wyjeżdżając z ulicy Cmentarnej w ulicę Częstochowską.

W sprawie nieodśnieżonych, zalodzonych dróg gminnych można  interweniować w Urzędzie Miejskim w Blachowni pod numerami telefonów: 34/ 3270409, 34/ 3270438,  34/ 3270473 lub 34/ 3204299.

Poniedziałek - piątek 7.00 - 15.00

Środa - 7.00 - 18.00

W pozostałe dni lub w późniejszych godzinach można dzwonić do komisariatu policji w Blachowni pod numer telefonu: 34/ 3730610

Jestem przekonana, że urzędnicy odpowiedzialni za zimowe utrzymanie dróg oraz Pani Burmistrz będą wdzięczni Państwu za wszelkie informacje dotyczące oblodzeń oraz utrudnień w ruchu występujące na terenie naszej gminy.

Aby bliżej zapoznać Państwa z problemem poniżej przedstawiam tzw.
"Standard zimowego utrzymania dróg" jaki narzucony  jest w zawartej z Wykonawcą usług umowie.

wzór umowy

Cytat:

" Zimowe utrzymanie dróg, ulic oraz chodników ma na celu likwidacje zakłóceń ruchu drogowego
wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak śliskość zimowa oraz opady śniegu i musi
być wykonywana według standardu:


a) Na drogach I kolejności zimowego utrzymania, odśnieżanie prowadzone będzie systemem
patrolowo interwencyjnym. Prace przy odśnieżaniu tych dróg będą rozpoczynane nie później
niż w ciągu dwóch godzin od wystąpienia opadów. Stan utrzymania dróg w tym standardzie
przedstawia się następująco:

- jezdnia odśnieżona na całej szerokości i długości oraz posypana mieszanką piaskowo -
solną w miejscach szczególnie niebezpiecznych (odcinki o pochyleniu powyżej 4%,
skrzyżowania, zakręty, przystanki autobusowe) oraz po wskazaniu przez Zamawiającego
bądź po konsultacjach z Zamawiającym posypanie całych odcinków dróg.


- po ustaniu opadów luźny śnieg może zalegać na jezdni do 6 godzin, błoto pośniegowe do
8 godzin, występuje cienka warstwa zajeżdżonego śniegu, nie utrudniająca ruchu.


- gołoledź, szron, szadź musi być usunięta w ciągu 3 godzin od stwierdzenia wystąpienia
zjawiska, a lodowica w ciągu 4 godzin.


b) Na drogach II kolejności zimowego utrzymania odśnieżanie prowadzone będzie systemem
interwencyjnym po wskazaniu przez Zamawiającego bądź po wskazaniu przez
Zamawiającego - po wystąpieniu utrudnień w ruchu. Stan utrzymania dróg w tym standardzie
przedstawia się następująco:


- jezdnia odśnieżona na całej szerokości i długości, a posypana mieszanką piaskowo -
solną na odcinkach szczególnie niebezpiecznych (tj. odcinki o pochyleniu powyżej 4%,
skrzyżowania, zakręty, przystanki autobusowe), oraz po wskazaniu przez
Zamawiającego bądź po konsultacjach z Zamawiającym.


- po ustaniu opadów występuje luźna warstwa zajeżdżonego śniegu i naboju śnieżnego,
śnieg luźny, zaspy, języki śniegowe występują do 8 godzin.


- w miejscach wyznaczonych gołoledź, szron, sadź usuwana jest w czasie do 5 godzin
od wystąpienia, a lodowica pośniegowa - do 6 godzin.


c) Na drogach III kolejności zimowego utrzymania odśnieżanie prowadzone będzie systemem
interwencyjnym po wskazaniu przez Zamawiającego bądź po wskazaniu przez
Zamawiającego - po wystąpieniu utrudnień w ruchu.

Drogi III kolejności zimowego utrzymania są poza standardem."

Podatki na rok 2012

W Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Blachowni, w zakładce PODATKI  nie znajdziecie Państwo informacji na temat wysokości podatków obowiązujących w 2012 roku (nawet tych obowiązujących w 2011 r.).

Niestety stawki podatków są przeciętnie wyższe od 7 % do 9 % względem roku poprzedniego. Wzrost większy niż wskaźnik wzrostu cen podany przez GUS w wysokości około 4,3%  jest zapewne spowodowany wzrostem kosztów administracji.

W budżecie założono wzrost pensji w administracji i szkolnictwie, wzrost wydatków na Radę Miejską , większe koszty utrzymania Zarządu Mienia Komunalnego, zwiększone koszty utrzymania budynków. Jednak powinniśmy się cieszyć, ponieważ według zapewnień Pani Burmistrz budżet jest oszczędnościowy, jak to na kryzys przystało. Możemy domyślać się, że gdyby taki nie był, podatki wzrosłyby zapewne o kilka procent więcej niż obecnie.

 

Poniżej zamieszczam obecnie obowiązujące stawki.

 

Roczne stawki podatku od nieruchomości :

 

1. Od budynków mieszkalnych i ich części oraz garaży w budynkach mieszkalnych – 0,70 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej.

 

2. Od budynków lub ich części związanych z działalnością gospodarczą, oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej21,34 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej.

 

3. Od budynków lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym – 10,24 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej.

 

4. Od budynków lub ich części związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych, w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej, zajętych przez podmioty udzielające tych świadczeń 4,45 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej.

5. Od pozostałych budynków lub ich części :

1) od budynków letniskowych – 7,36 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,

2) od garaży wolnostojących – 7,36 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,

3) pozostałe /komórki/ 2,24 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,

4) innych niż wymienione w § 1 ust.5 pkt 1, 2, 3, w tym: zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego 1,06 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej.

 

6. Od budowli :

a) od budowli związanych z gospodarką ściekową – 1 % ich wartości określonej na podstawie art.4 ust.1 pkt 3 i ust. 37 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.

b) od pozostałych budowli – 2 % ich wartości określonej na podstawie art.4 ust.1 pkt 3 i ust. 37 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.

 

7. Od gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków – 0,80 zł od 1 m2 powierzchni.

 

8. Od gruntów pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych – 4,33 zł od 1 ha powierzchni.

 

9. Od gruntów:

1) pozostałych zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego – 0,17 zł od 1 m2 powierzchni.

2) od innych gruntów pozostałych niż określone w § 1 ust.9 pkt 1 – 0,24 zł od 1 m2 powierzchni.

 

 

Stawki opłaty targowej od osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek nie posiadających osobowości prawnej dokonujących sprzedaży na targowiskach :

 

a) 28,00 zł dziennie od w. w. podmiotów prowadzących handel na straganie,

b) 39,00 zł dziennie od w. w. podmiotów prowadzących handel z samochodu osobowego,

c) 51,00 zł dziennie od w. w. podmiotów prowadzących handel z samochodu o ładowności do 3,5 tony włącznie,

d) 62,00 zł dziennie od w. w. podmiotów prowadzących handel z samochodu o ładowności powyżej 3,5 tony,

e) 9,00 zł dziennie od w. w. podmiotów prowadzących handel w innych formach.