DYŻUR
{jcomments on} 26 marca br. (poniedziałek) między godziną 13.00 – 15.00 w Biurze Rady
na I piętrze
Urzędu Miejskiego w Blachowni będę pełniła dyżur.
Wszystkich mieszkańców, którzy chcieliby porozmawiać, zadać pytanie lub przedstawić swoje pomysły,
serdecznie zapraszam.
Edyta Mandryk
FOTKA DNIA
Na moje pytanie zadane Pani Burmistrz na ostatnie sesji : "kto wydał zgodę na wywóz odpadów budowlanych w celu zasypania torowiska?" uzyskałam nieoczekiwaną odpowiedź, a mianowicie...Pani Burmistrz nie wiedziała, że coś takiego miało miejsce. Proszę Państwa, czy sterty gruzu zalegające przez kilka dni w centrum Blachowni były tak trudno zauważalne dla gospodarza?A może to ja widziałam coś, czego tak naprawdę nie było!
Czy naprawdę przed moją interpelacją zgłoszoną na sesji w dniu 14.03.2012 r. nikt z urzędników nie zauważył, że wcześniej było tak, jak na fotografiach poniżej? Dziś ten gruz dalej tam się znajduje, tylko ładnie jest przysypany!
Pamiętajmy o tym, a raczej niech pamiętają o tym decydenci w naszej gminie zanim posadzą na tym terenie drzewa lub krzewy.
Wierzę, że sami Państwo ocenicie całą sytuację, tym bardziej, że to także mieszkańcy zwracali mi uwagę na składowany gruz.
A Panią Burmistrz zachęcam do odbywania większej ilości spacerów nie tylko w godzinach pracy, ale także poza nimi na terenie naszego pięknego miasta.
Zbiórka odpadów wielkogabarytowych
Wyrzuć duże śmieci za darmo !
( sprzęt elektryczny, AGD, stare opony, meble itp)
W dniach 26 - 29 marca 2012 roku (poniedziałek - czwartek do godz. 14.00) na terenie Blachowni zostaną podstawione 4 kontenery o pojemności 34 m3 każdy. Miejsce podstawienia kontenerów: Plac OSP Blachownia, na zbiegu ulic: Sportowej/Kubowicza (parking OSiR), ul. Jodłowa (koło placu zabaw), Ostrowy - prawa strona parkingu przy szpitalu.
Ponadto:
w godzinach 9.00 - 12.00, 609 399 222. |
Duże inwestycje - prezentacja projektów cz.II
Budowa strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej
Obiekt nowoczesny, wybudowany w nowej technologii, ma być zlokalizowany na skrzyżowaniu ulic 1-go Maja i Sienkiewicza.
Oddanie do użytku przewiduje się na 2014 rok, a cała inwestycja ma pochłonąć 1 538 000 zł.
fot. Edyta Mandryk
Strażnica ma posiadać część socjalną wyznaczoną na cele statutowe oraz boksy garażowe.
fot. Edyta Mandryk
Elewacja zachodnia - widoczna na zdjęciu, zaplecze socjalne (szatnie, sale) będzie wykonana technologią murowaną. Widok od ulicy Sienkiewicza.
Elewacja północna - boksy garażowe, wyłożone płytą obornicką (w formie hali). Wyjazd bezpośrednio na ulicę 1-go Maja.
Elewacja południowa - widok od strony obecnej remizy, także dający możliwość wyjazdu z garażu.
Pani Burmistrz zapewniła nas, że szczegółowa wizualizacja strażnicy zostanie także radnym przedstawiona.
Duże inwestycje - prezentacja projektów cz.I
Budowa targowiska miejskiego.
Na środowej sesji radni zostali zapoznani z wizualizacją projektu pn.: Targowisko stałe "Mój Ryneczek".
Inwestycja przewidziana jest na lata 2012-2016, a łączne nakłady finansowe wyniosą 2 080 000 zł.
Obiekt będzie zlokalizowany na terenie dawnej oczyszczalni ścieków, przy ulicy Kubowicza.
Targowisko zostało zaprojektowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa przez firmę architektoniczną z Częstochowy, która zaproponowała:
- 77 stanowisk handlowych, fot. Edyta Mandryk
- 57 zadaszonych wiat,
- wjazd vis-à-vis ulicy Sportowej, drugi przy opuszczonej Spółdzielni Kominiarskiej (Kubowicza 26).
Targowisko (zgodnie z Rozporządzeniem) nie będzie w formie kiosków, czy kontenerów, a w formie dwóch rodzajów wiat:
- umożliwiających handel produktami spożywczymi lub przemysłowymi,
- z samochodu - stanowiska zlokalizowane przy drodze dojazdowej.
Projekt przewiduje także obiekt socjalny i toalety oraz 40 stanowisk postojowych dla kupujących.
Wysokość budynku - 3,5 m. Konstrukcja kontenerowa, czyli płyta obornicka z konstrukcjami stalowymi.
Ten temat bardzo często podejmowany jest podczas wspólnych rozmów z kupcami na targowisku przy budynku OSiR. Handlowcy mają szereg zastrzeżeń i wątpliwości, np.:
Dlaczego nie było zorganizowane z nimi spotkanie, dlaczego nie zostali zapoznani z planami, jakie będą koszty najmu, czy będą partycypować w kosztach budowy?
Nie wiedząc o tym, że poznam plany inwestycji na sesji przygotowałam w formie właśnie tych pytań interpelację ( pełna treść w zakładce INTERPELACJE).
Pani Burmistrz stwierdziła, że spotkanie będzie, gdy zostanie sprecyzowane całe zadanie. Jeżeli Urząd uzyska dofinansowanie z Ministerstwa, to przez 5 lat na targowisku nie będzie mógł zarabiać.
fot. Edyta Mandryk