Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1045874
DzisiajDzisiaj70
RazemRazem1045874


Saturday, 11, styczeń 2025

Pojemniki

 

Minął rok od wprowadzenia tzw. rewolucji śmieciowej. Wielu zapewne ucieszy fakt, że wreszcie firma odbierająca od nas odpady zdecydowała się na umycie koszy do zbiórki odpadów niesegregowanych. Kiedy w lipcu  ubiegłego roku otrzymaliśmy kosze, okazało się, że ich stan czystości pozostawiał wiele do życzenia. Choć zapewne powie ktoś, że to tylko kosze na śmieci.

 

Wkrótce po tym jak na prośbę mieszkańców interweniowałam w tej sprawie. Na łamach gazetki lokalnej „Wiadomości z Ratusza” mogliśmy przeczytać informację, że firma odbierająca odpady wymyje kosze do października 2013 roku. Tak też zapewniała Pani Burmistrz i podlegli jej pracownicy. Niestety do mnie owa firma wówczas nie dojechała i z tego co wiem nie dotarła też do innych mieszkańców naszej Gminy. Dlatego  podczas październikowej sesji spytałam ponownie Panią Burmistrz czy kosze na śmieci będą czyszczone, jak obiecywano wcześniej. Wówczas uzyskałam odpowiedź, że zostaną przeprowadzone rozmowy z Firmą jednak mieszkańcy nie zgłaszają, że kosze wymagają mycia.

 

Dzisiaj jednak na stronie internetowej urzędu pojawił się komunikat, że od dnia 14 lipca 2014 roku odbędzie się mycie pojemników na odpady zmieszane. Planowany termin zakończenia ma nastąpić do dnia 14 sierpnia br. Proces mycia będzie się odbywał rejonami w dniu odbioru odpadów. Okazuje się zatem, że można i trzeba kosze myć i to w ramach obowiązującej umowy.

 

Niestety byliśmy chyba jedyną w okolicy gminą, gdzie mieszkańcom dostarczone zostały kosze stare i brudne. Ale najważniejsze, że choć po roku... to wreszcie doczekaliśmy się i to w okresie, gdzie upały powodują zwielokrotnienie nieprzyjemnych zapachów wydobywających się z brudnych pojemników.

 

 

 

 

Komisja Rewizyjna?

Na najbliższy poniedziałek zostało zwołane posiedzenie Komisji Rewizyjnej. Jednym z punktów posiedzenia będzie sprawa rozpatrzenia wniosku P.P.H.U Olszewska Małgorzata w sprawie uchylenia uchwały nr 71/XII/2011 z 2011 roku w sprawie wyrażenia zgody na najem na czas nieokreślony w trybie przetargowym lokalu użytkowego położonego w Łojkach oraz prośba o podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wynajem ww. lokalu w trybie bezprzetargowym.

 

Wniosek skierowania sprawy do Komisji Rewizyjnej został przegłosowany na Nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej w dniu 26 czerwca br. Dlaczego taki wniosek został złożony oraz o kulisach jego powstania postaram się napisać później. Niemniej jednak na wspomnianej sesji o ile dobrze pamiętam, Przewodniczący Rady Pan Henryk Kania zapowiedział, że na posiedzeniu komisji będzie mogła zabrać głos Pani Olszewska.

Okazało się jednak, że jak dotąd żadnego zaproszenia na posiedzenie komisji zainteresowana nie dostała. Zadzwoniłam więc do Pana Macieja Rysia Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej i spytałam, czy Pani Olszewska została zaproszona na komisję? W odpowiedzi uzyskałam informację, że nie będzie wystosowane żadne zaproszenie i to komisja zdecyduje czy panią Olszewska zaprosić. Na moje zwrócenie uwagi, że taka była zapowiedź Pana Henryka Kani usłyszałam od Pan Rysia, że to on jest przewodniczącym komisji.

Zabawne, gdyż jak do tej pory  nie zauważyłam, żeby pan przewodniczący komisji sam decydował w sprawach związanych z komisją. Jak do tej pory komisje przypominały raczej starannie wyreżyserowane przedstawienia, których zarówno przebieg wydarzeń oraz wynik był z góry przesądzony. Odnoszę wrażenie, że jedyną osobą, która w jakiś sposób mogłaby zmienić scenariusz jest Pani Burmistrz i to ona faktycznie posiada moc sprawczą w tej czy innej sprawie.

 

 

Szpital przyjmuje pacjentów

 

Szpital im. Rudolfa Weigla w Blachowni po kilkumiesięcznej przerwie wznowił działalność.

 

Placówka uzyskała kontrakt na prowadzenie usług medycznych na oddziałach: chirurgii ogólnej, chirurgii urazowej, internistycznym, pediatrii, ginekologii i położnictwa.

Otwarcie szpitala było długo oczekiwane przez mieszkańców naszego miasta i powiatu oraz pracowników szpitala, którzy przez ostatnie miesiące żyli w niepewności czy nie stracą pracy.

 

Poniżej przedstawiam kilka zdjęć z dzisiejszej uroczystości, w której uczestniczyli przedstawiciele władz oraz zaproszeni goście.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tylko osobiście?

Wczoraj młodzi ludzie korzystający z boiska do piłki siatkowej, znajdującego się po północnej stronie zalewu, poprosili mnie, abym zasygnalizowała odpowiednim osobom, że na owym boisku brakuje żółtego piasku i proszą o jego uzupełnienie. Obiecałam, że szybko przekażę informację, argumentując to wizytą w OSiR w związku z Sesją Rady Miejskiej.

Dzisiaj, jeszcze przed obradami, wchodząc na salę konferencyjną zagadnęłam Prezesa OSiR – Pana Jacka Chudego. Uważałam, że jest to odpowiednia osoba ( zarządza tym terenem ), której taką prośbę powinno się przekazać. W odpowiedzi usłyszałam: Do mnie się nikt nie zgłosił w takiej sprawie. Jest zarządca OSiR? – Jest. Na Sportowej 1? – Jest.

 

Dość dobitnie dał mi do zrozumienia, że tego typu sprawy należy zgłaszać osobiście Panu Prezesowi.

 

Tak więc młodzież korzystająca z boiska będzie musiała pofatygować się osobiście do Pana Prezesa OSiR, bo zgłoszenie tej prośby przeze mnie,  wymazane zostało z pamięci Pana Prezesa.

 

 

Zaskakujące

17 czerwca br. w formie interpelacji zwróciłam się do Pani Burmistrz z prośbą dotyczącą zniżek w wypożyczalni rowerów, która mieści się przy Ośrodku Sportu i Rekreacji w Blachowni.

 

Dzisiaj otrzymałam pismo z dnia 23 czerwca, skierowane do Pani Burmistrz informujące o przekazaniu mojej interpelacji. Spytacie Państwo, co w tym jest zaskakującego?

 

Czy nie dziwne jest to, że interpelację kieruję do Pani Burmistrz, po czym Pani Burmistrz  informuje mnie, że interpelację kieruje do Burmistrza w celu załatwienia zgodnie z kompetencjami?

 

Poniżej przedstawiam treść interpelacji i informację o jej przekazaniu.

 

 

Blachownia,  17 czerwca  2014 r.

Edyta Mandryk

Radna Rady Miejskiej

w Blachowni

 

Szanowna Pani

Anetta Ujma

Burmistrz Blachowni

 

INTERPELACJA

 

Dotyczy: Wypożyczalnia rowerów - OSiR  Blachownia

 

 

Zwracam się z prośbą do Pani Burmistrz o wprowadzenie dodatkowej zniżki co najmniej 50% na wypożyczanie rowerów znajdujących się przy OSiR w Blachowni dla rodzin posiadających Kartę Dużej Rodziny.

Uwzględniając zniżkę dla mieszkańców Blachowni w wysokości 50 %, mieszkańcy naszej Gminy posiadający Kartę Dużej Rodziny mogliby uiszczać kwotę w wysokości 25% kwoty podstawowej.

Jestem przekonana, że kwota uzyskana po uwzględnieniu wszystkich zniżek byłaby przystępna dla wielu wielodzietnych rodzin. Uważam, że zniżka 50% nie jest wystarczająca w przypadku rodzin wielodzietnych.

Proszę o pozytywne rozpatrzenie  interpelacji.

 

Z poważaniem

Edyta Mandryk