Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1236418
DzisiajDzisiaj687
RazemRazem1236418


Friday, 31, październik 2025

Pojemniki na śmieci

2014-10-11

List od mieszkańca:

W dniu 04.07.2014 na stronie blachownia.pl ukazał się komunikat podpisany przez Panią Burmistrz o czyszczeniu koszy ( http://blachownia.pl/2014/138-komunikat/ ).

(…)  termin minął, a kosze nadal są brudne.

 

 

Blachownia nadal bez sekretarza

2014-10-08

Od 9 kwietnia 2011 roku, na co zwróciła również uwagę Regionalna Izba Obrachunkowa, w urzędzie żaden pracownik nie wykonywał obowiązków przypisanych temu stanowisku, a w międzyczasie odbył się tylko jeden konkurs na tę posadę, który niestety nie przyniósł żadnego rozstrzygnięcia.

 

Zapewne po uwagach RIO, w dniu 16 września br. rozpisano kolejny konkurs i na stronie BIP Urzędu Miejskiego zamieszczono ogłoszenie o naborze na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Sekretarz Gminy.

 

Po zmianie przepisów zaostrzających wymogi, kandydat na sekretarza poza odpowiednim wykształceniem musi wykazać się także wieloletnim doświadczeniem na stanowisku kierowniczym urzędniczym.

 

Niestety po raz kolejny okazało się, że znalezienie kandydata nie jest wcale proste. Pismem z dnia 7 października, Pani burmistrz informuje, że w wyniku procedury naboru na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Sekretarz Gminy, ofertę złożył jeden kandydat.

 

W wyniku przeglądu i oceny ofert stwierdzono, że kandydat nie spełniał wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze.

 

Komentarz:

 

Analizując dotychczasową politykę kadrową w urzędzie i przyglądając się wzajemnym powiązaniom panującym w naszej gminie nie wierzę w przypadek, że dotychczas Gmina nie posiada sekretarza.

Tak naprawdę tę funkcję pełni, a raczej wykonuje wszystkie obowiązki sekretarza kierownik referatu organizacyjnego, Pani Katarzyna Nowak. Tym samym wybór sekretarza spowodowałby, że Pani kierownik straciłaby swoje stanowisko, na rzecz innej osoby.

Dlaczego więc przewodniczącą komisji rekrutacyjnej była Pani kierownik, której jak się można domyślać najmniej zależy na wyborze sekretarza? Tego nie wiem. Domyślać się tylko mogę, że jakby okazało się, że w kolejnych naborach nie będzie odpowiednich kandydatów, to sekretarzem zostanie sama Pani kierownik w drodze awansu poza konkursem.

Jak mi wiadomo, od jakiegoś czasu takie rozwiązanie nie jest możliwe, ale może się mylę.

Na pewno kandydat musi posiadać czteroletnie doświadczenie urzędnicze, a w tym dwuletnie na stanowisku kierowniczym. Dlatego każdy kto chce zostać sekretarzem musi ten warunek spełniać, nawet obecni pracownicy urzędu pragnący zostać sekretarzem.

Pod warunkiem, że przekonają komisję rekrutacyjną.

 

 

Sesja zwyczajnie nadzwyczajna

2014-10-08

Dzisiaj otrzymałam projekty uchwał wraz z  zawiadomieniem o zwołaniu Sesji Rady Miejskiej, która ma się odbyć w piątek, 10 października 2014 roku o godzinie 13.00 w sali konferencyjnej OSiR.

Bez wcześniejszych spotkań w komisjach branżowych, które dałyby możliwość poznania i omówienia zagadnień, radni podejmą uchwały:

- w sprawie rozpoznania wniosku sołectwa Nowa Gorzelnia dotyczącego przyznania środków z funduszu sołeckiego na 2015 rok,

- w sprawie udzielenia odpowiedzi na skargi Pani Małgorzaty Olszewskiej,

-  w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach zarządzonych na dzień 16 listopada 2014r.

 

 

 

Treść zawiadomienia: UM w Blachowni

 

 

Propozycje zadań do budżetu Gminy Blachownia na 2015 r.

2014-10-07

Rozpoczyna się tworzenie projektu budżetu Gminy Blachownia na kolejny rok.

 

30 września br. minął termin zgłaszania wniosków budżetowych, które później mają być wyznacznikiem oczekiwań mieszkańców miasta co do inwestycji i przeznaczenia gminnych pieniędzy.

 

 

Korzystając z Państwa podpowiedzi złożyłam kilka propozycji inwestycji, które powinny być zrealizowane w 2015 roku:

Propozycje zadań do budżetu Gminy Blachownia na 2015 r.

 

1. Położenie dywanika asfaltowego w ulicach M. Skłodowskiej - Curie, Partyzantów, Handlowej i Księżycowej.

Uzasadnienie:

Podłoże zostało utwardzone tłuczniem na ww. ulicach w 2012 roku i wymaga położenia dywanika asfaltowego dla uniknięcia jego dalszej dewastacji.

 

2. Rozwiązać problem niedrożnego kanału burzowego na ulicy Cmentarnej.

 

3. Położenie dywanika asfaltowego w dalszej części ulicy Parkowej oraz budowa parkingu na ww. ulicy przy blokach.

 

Uzasadnienie:

Ulica w dużej części został wykonana. Pozostaje jedynie ułożyć nową nawierzchnię w końcowej jej części, czyli przy ulicy 1 Maja.

 

4. Przeprowadzenie ponownej modernizacji rowu melioracyjnego od ogródków działkowych do rzeki Stradomki, której wykonanie w poprzednich latach nie przyniosło pożądanego efektu.

 

5. Wykonanie przejścia dla pieszych na ulicy Cmentarnej na wysokości cmentarza.

 

Uzasadnienie:

Przejście dla pieszych jest niezbędne ze względu na parking znajdujący się po przeciwnej stronie ulicy. Znacznie ułatwi ono mieszkańcom oraz przyjezdnym przepisowe poruszanie się, zwolni ruch samochodowy i tym samym poprawi bezpieczeństwo pieszych.

 

6. Wykonać remont  rowu melioracyjnego w lesie komunalnym przy ulicy Cmentarnej.

 

Uzasadnienie:

Umożliwi to  szybsze zagospodarowanie terenu w przyszłości, który przewidziany jest jako teren usług publicznych i komercyjnych.

 

7. Wykonanie oświetlenia przy ulicy Miodowej.

 

Uzasadnienie:

Niezrealizowane zadanie planu budżetu z 2011 roku. Dokumentacja techniczna na wykonanie tego zadania jest w posiadaniu Gminy.

8. Modernizacja  ul. Kubowicza prowadzącej do bliku nr 6 i ogródków działkowych.

 

Uzasadnienie:

Fatalny stan nawierzchni może spowodować uszkodzenia  samochodów. Miejsce to stanowi również drogę dojazdową do ogródków działkowych, które są często odwiedzane przez mieszkańców. Modernizacja poprawi estetykę centrum Blachowni.