Oczekuję pochwał, Pani Mandryk.
Jad, niechęć, insynuacje, tak pokrótce mogę skomentować odpowiedzi Pani Burmistrz na moje dzisiejsze interpelacje.
Nie wiem skąd u Pani Burmistrz taka niechęć do mnie. Czym sobie zasłużyłam na takie zachowanie wobec mojej osoby? Prawie każde moje zapytanie spotykało się z niechęcią, niepotrzebnymi komentarzami i niczym nie uzasadnionymi insynuacjami co do moich intencji. Czy interpelacje moje i moich kolegów powinny poruszać problemy mieszkańców, czy raczej powinny być pochwałami czynów naszej władzy?
Po tym co dzisiaj usłyszałam myślę, że Pani Burmistrz zależy chyba tylko na pochwałach. Poniżej zamieszczam swoje dzisiejsze interpelacje. Świadomie nie publikuje odpowiedzi, aby sami Państwo ocenili czy moje pytania są niewłaściwe, złośliwe, tendencyjne, insynuacyjne i w ogóle wstrętne i niepotrzebne.
Liczę na Państwa komentarze, szczere i nieudawane. Ja nie mam kompleksów związanych ze swoją nieomylnością i mądrością, dlatego cieszą mnie wpisy tak samo przychylne, jak i te surowo oceniające moje postępowanie.
- Czy są wykonane analizy kosztów odbioru odpadów komunalnych? Interesuje mnie, ile za to zapłacą mieszkańcy?
- Jak będą prowadzone rozliczenia za odbiór nieczystości?
- Kto będzie finansował budowę miejsc składowania nieczystości na terenie osiedli?
- Czy w przypadku zlokalizowania miejsc składowania na terenach nie będących własnością gminy, a przykładowo będących własnością wspólnot czy spółdzielni mieszkaniowych gmina będzie musiała płacić czynsz dzierżawny za udostępniony teren?
- Dlaczego do dzisiaj nie są przedstawione żadne projekty uchwał dotyczące zorganizowania wywozu nieczystości na terenie gminy? Czy zawsze musimy czekać do ostatniej chwili, gdy nie ma już czasu na dyskusje oraz konsultacje społeczne z mieszkańcami?
- Dlaczego pęknięcia asfaltu na ulicy Cmentarnej zostały naprawione tylko częściowo?
- Czy naprawa pęknięć odbyła się w ramach gwarancji?
- Kiedy zostaną zamontowane lampy oświetleniowe na ulicy Miodowej przy Orliku? Przypominam, że inwestycja ta została zapisana w poprzednim budżecie i do dzisiaj nie jest zrealizowana.
- Jeszcze raz proszę, aby radni otrzymali dokładne rozliczenie imprez finansowanych lub współfinansowanych przez gminę w ramach promocji.
- Dlaczego Przełajowa Ósemka miała tak słabą reklamę skierowaną do mieszkańców? Ogłoszenie wraz z programem ukazało się na stronie internetowej dopiero w czwartek. Nie dojrzałam też żadnych plakatów informujących o imprezie i jej programie na słupach ogłoszeniowych.
- Dlaczego zapomniano uczcić bohaterów września choćby maluteńką wiązanką kwiatów?
- Czy trawa i krzaki wzdłuż alejek nad zalewem zostaną kiedykolwiek usunięte? Jak tak dalej pójdzie to niedługo nie zobaczymy co jest napisane na tablicach informacyjnych ścieżki dydaktycznej.
- Bardzo proszę o uporządkowanie oraz wyprofilowanie górki do zjeżdżania na sankach obok starego boiska oraz w lesie komunalnym przy ulicy Cmentarnej. Wiem, że podobna inwestycja została zrealizowana na osiedlu „Leśna” ze środków gminy. Ponieważ poprzedni postulat w tej sprawie wysunięty przez Pana radnego Marka Kułakowskiego spotkał się z dezaprobatą Pani Burmistrz mam nadzieję, że teraz ta sprawa zostanie załatwiona pozytywnie.
- Proszę także, aby na stronie internetowej zamieścić kalendarium imprez organizowanych na terenie naszej gminy. Jak takie kalendarium wygląda można sprawdzić na stronie www.blachownia.com. Byłoby dobrze, gdyby na stronie urzędu takie kalendarium też się znalazło.
- W czasie imprezy biegowej miałam okazję skorzystać z toalety w hali sportowej. To co tam zobaczyłam mnie przeraziło. Czy Pani Burmistrz jest informowana o dewastacjach armatury i innych urządzeń na terenie hali? Czy usterki są spowodowane wandalizmem czy złym wykonaniem? Czy w ostatnim czasie wykryto usterki spowodowane złym wykonaniem i czy wzywano wykonawcę do ich usunięcia? Czy obsługa hali ponosi jakąkolwiek odpowiedzialność za powierzone im mienie?
- Czy darmowe korzystanie z hali sportowej przysługuje tylko klubom oraz stowarzyszeniom działającym na terenie naszej gminy i mającym tu siedzibę?
- Proszę o informację, dlaczego została unieważniona uchwała 106/XVIII/2012 w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Blachownia w 2012 roku?
Interpelacja ustna:
Pani Burmistrz w informacjach o pracy Burmistrza wspomniała o ulicy Sienkiewicza i krzewach tam rosnących. Mam pytanie. Chodzi o wycięcie drzew, przycięcie drzew? Czy gmina może pomóc mieszkańcom? Przecież niewątpliwie jest to wizytówka naszego miasta, tam naprawdę jest ładnie, mieszkańcy dbają o te drzewa. Czy jest jeszcze inne wyjście z sytuacji?
Zamach z 11 września 2001 roku
Seria czterech ataków terrorystycznych, przeprowadzonych rano we wtorek 11 września 2001 roku na terytorium Stanów Zjednoczonych za pomocą uprowadzonych samolotów pasażerskich. Sprawcami byli przedstawiciele organizacji Al-Kaida, którzy po opanowaniu samolotów skierowali je na obiekty dwóch wież World Trade Center oraz budynku Pentagonu.
W czwartym przypadku usiłowanie ataku nie powiodło się z uwagi na obronne zachowanie pasażerów na jego pokładzie, wskutek czego samolot rozbił się. Łącznie w zamachu zginęły 2973 osoby.
Źródło : wikipedia
SESJA
Serdecznie zapraszam
na XXIII Sesję Rady Miejskiej w Blachowni,
która odbędzie się dnia 12 września 2012 r. o godz. 15.00
w sali konferencyjnej Ośrodka Sportu i Rekreacji
ul. Sportowa 1.
Porządek obrad: sesja XXIII
Między innymi:
Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu przez gminę Blachownia.
Kredyt w wysokości 2 000 000,00 zł.
Spłata od 30 stycznia 2013 roku do 30 maja 2020 roku.
Źródło spłaty - dochody własne gminy.
Spłata w ratach:
rok 2013 : 10 000,00 zł
rok 2014 : 10 000,00 zł
rok 2015 : 10 000,00 zł
rok 2016 : 300 000,00 zł
rok 2017 : 400 000,00 zł
rok 2018 : 400 000,00 zł
rok 2019 : 500 000,00 zł
rok 2020 : 370 000,00 zł
Dyżury Radnych
Na prośbę mieszkańców, poniżej przedstawiam dyżury Radnych Rady Miejskiej w Blachowni.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Blachowni - Henryk Kania
pełni dyżury w każdy piątek, w godzinach od 9 00 – do 12 00
(za wyjątkiem miesiąca lipca i sierpnia) w biurze Rady Miejskiej w Blachowni
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Blachowni - Sławomir Lisek
pełni dyżury w każdy piątek w godzinach od 12 00 – do 15 00
(za wyjątkiem miesiąca lipca i sierpnia) w biurze Rady Miejskiej w Blachowni
Radna Rady Miejskiej w Blachowni – Bożena Forma
Kontakt telefoniczny pod numerem 34 320 50 14
Adres e mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Radna Rady Miejskiej w Blachowni - Edyta Mandryk
pełni dyżury w każdy ostatni poniedziałek miesiąca, w godzinach od 13 00 – do 15 00
w biurze Rady Miejskiej w Blachowni.
Kontakt telefoniczny pod numerem 668 118 597.
Adres e mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Maciej Ryś
pełni dyżury w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca w godzinach od 13 00 – do 14 00
(za wyjątkiem miesiąca lipca i sierpnia) w biurze Rady Miejskiej w Blachowni
Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Jacek Chudy
pełni dyżury codziennie pod numerem telefonu 661 288 101
Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Wacław Matuszewski
pełni dyżury w każdy pierwszy wtorek miesiąca w godzinach od 11 00 – do 13 00
w biurze Rady Miejskiej w Blachowni
Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Jerzy Zdunek
pełni dyżury w każdą trzecią środę miesiąca w godzinach od 12 30 – do 14 00
(za wyjątkiem miesiąca sierpnia) w biurze Rady Miejskiej w Blachowni
Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Marek Kułakowski
pełni dyżury w dniu każdej sesji Rady Miejskiej w godzinach od 10 00 – do 12 00
w biurze Rady Miejskiej w Blachowni.
Kontakt telefoniczny pod numerem 601 502 022.
Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Krzysztof Imiołek
pełni dyżury w każdy pierwszy i ostatni poniedziałek miesiąca w godzinach 14.00 – 15.00
w biurze Rady
Nocna praca... nie popłaca
Od 1 stycznia 2013 r. wiek emerytalny będzie wydłużany, aż wszyscy Polacy będą pracować do 67 roku życia. A co ma powiedzieć człowiek, który pracuje w nocy? W dzień, nie da się tego odespać. W dodatku, jak pisze tygodnik ,,Uważam Rze" praca w nocy szkodzi zdrowiu.
Przyczyną tego jest prawdopodobnie zakłócenie naturalnego zegara biologicznego.
Z powodu zakłócenia jest większe o 23% ryzyko zawału i o 5% udaru. Ryzyko choroby wieńcowej wzrasta o 41% w porównaniu do pracujących w godzinach dziennych. Występuje też tendencja do gorszego, bo nieregularnego odżywiania ze wszystkimi tego konsekwencjami. Występuje także problem bezsenności, podwyższony cholesterol, nadwaga i otyłość. Wśród kobiet wzrasta ryzyko zachorowania na raka piersi.
Praca w nocy należy do najbardziej obciążających ludzki organizm, zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym.