Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
564219
DzisiajDzisiaj23
RazemRazem564219
Monday, 22, lipiec 2019

Interpelacje

Interpelacje złożone na Sesji w dniu 14.11.2011r.

Drodzy Państwo.

 

Na obrady, które odbyły się 14 listopada przygotowałam kilka interpelacji. Muszę  jednak stwierdzić, że coraz bardziej zastanawiam się nad sensem składania interpelacji na sesji. Powodem jest fakt, że nigdy nie otrzymuję odpowiedzi, które by mnie satysfakcjonowały. Brak merytorycznego przygotowania sprawia, że bardzo często odpowiedzi Pani Burmistrz są chaotyczne i w większości nie odnoszą się do  poruszanego zagadnienia. Przekonanie Pani Burmistrz do tego, że na interpelacje składane na sesji ma prawo odpowiadać ustnie jest tak silne, że za wszelką cenę próbuje udzielać odpowiedzi na wszystkie zadane pytania z każdej dziedziny, nawet technicznej. Szkoda tylko, że nie korzysta z przysługującego jej prawa do skonsultowania pewnych zagadnień z pracownikami posiadającymi zapewne większą orientację w poruszanych problemach.

Niestety wszechwładza Pani Burmistrz jest absolutna i nawet w sprawach wydawałoby się błahych, bardzo często odsyłani jesteśmy do niej przez pracowników oraz kierowników referatów, gdy próbujemy załatwić jakąś sprawę.

 

 

1. Rehabilitacja. ( treść interpelacji w załączniku)

 

Na ten temat pisałam w zakładce "aktualności".

Jedna z nielicznych interpelacji pozytywnie przyjęta przez Panią Burmistrz, co daje realną szansę na jej powodzenie.

 

Interpelacje ustne

 

 

2. Dlaczego nie otrzymałam odpowiedzi na zadane interpelacje w sprawie zbiornika wodnego?

Pierwsza dotyczyła usunięcia zanieczyszczeń z dna zalewu, złożona w dniu 02.09.2011r.

W drugiej interpelacji pytałam, czy zanieczyszczenia, które znajdują się na dnie są realnym zagrożeniem dla zdrowia ludzi, złożona 14.09.2011r.

Odp. Interpelacje skierowaliśmy do Starostwa, otrzymaliśmy odpowiedź niekompletną. Zadaliśmy jeszcze raz pytanie. Odpowiedź otrzymałam wychodząc na Sesję, także niezwłocznie odpowiedź zostanie pani przekazana. Była tam zawarta odpowiedź dotycząca zagrożenia, która brzmi, że takiego zagrożenia nie ma.

 

3. Proszę o precyzyjną odpowiedź. Czy dokumenty przedstawiane na posiedzeniach Komisji są jawne?

Odp. Dokumenty jeśli są przygotowane przez pracowników to są dostępne. Notatki niekoniecznie są jawne. Informacje jako pisma urzędowe oczywiście są jawne.

 

 

4. Wspólnota Mieszkaniowa przy ulicy Sienkiewicza 11 prosi o utwardzenie terenu służącego do składowania odpadów komunalnych. Uważam, że mieszkańcom się to należy. Te bloki są wspaniałą wizytówką naszego miasta.

Odp. Wszystkim mieszkańcom naszej gminy się to należy. Potrzeba dużo środków finansowych na utwardzenie terenu. Cały czas się tym zajmujemy. Rozmawialiśmy nawet z Nadleśnictwem o wskazanie innych terenów, gdzie moglibyśmy to zrobić zdecydowanie tańszym kosztem. Niemniej jednak całe przedsięwzięcie to nie jest taki mały koszt z tego tytułu, że będą tam wjeżdżały samochody zabierające nieczystości, samo obciążenie ich jest b.duże. Trzeba jednak to wykonać, jeśli środki budżetowe na to pozwolą.

 

5. Interpelacja dotyczy projektu budżetu na 2012 rok.

Kiedy i gdzie można zapoznać się z projektem budżetu na 2012 rok? Jak wiemy, do 15 listopada organ wykonawczy przedstawia radzie gminy i RIO projekt budżetu gminy. Rada powinna go uchwalić do 31 grudnia 2011 roku.

 

Odp. Mam czas do 15 listopada w godzinach pracy urzędu. Zapewne, gdy Pan Przewodniczący uzyska materiał przekaże Państwu do zapoznania. Projekt budżetu przekażę jutro do biura rady.

 

 

6. Nie znalazłam informacji, aby w ostatnim czasie były ogłaszane przetargi na oświetlenie uliczne. Proszę powiedzieć, czy były takie przetargi przeprowadzane w ostatnich dwóch latach? Jeśli nie, to dlaczego nie są rozpisywane? Z mojego doświadczenia wynika, że przy takich przetargach można uzyskać bardzo dobre warunki w zakupie energii. Są to oszczędności rzędu 20 %.

Odp. Nie ogłaszaliśmy do tej pory takiego przetargu z tego względu, że proceduralnie jeśli chodzi o nasze oświetlenie, to nie do końca mogliśmy ten przetarg ogłosić. Nosiliśmy się z takim zamiarem, ale są też inne sposoby na pozyskanie środków, np.: na wymianę oświetlenia na bardziej oszczędne. Natomiast nie robiliśmy takiego przetargu do tej pory.

 

 

7. Sala strażacka. Na ostatniej Komisji dowiedziałam się, że są przewidziane dwie sale mieszczące po 50 osób. Czy remiza będzie służyć także jako pomieszczenie, w którym będą organizowane imprezy okolicznościowe typu wesela? Czy duże sale są potrzebne?

Odp. Na statutowe działania straży jest ten projekt wykonany. Czy tam będą sale? Na pewno będzie sala konferencyjna, ponieważ straż takiego obiektu potrzebuje. Jak będzie wykorzystana trudno jest mi powiedzieć. Tym zajmuje się już stowarzyszenie.

 

8. Dlaczego z budżetu na 2011 rok została wyprowadzona kwota 35 000 przeznaczona na plany zagospodarowania centrum? Uważam, że centrum Blachowni powinno takie plany posiadać.

Odp. Rzeczywiście zdjęliśmy 30 000 na zagospodarowanie terenu wokół zbiornika i  5 000 na wykonanie projektu na usuwanie azbestu w gminie.