Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1235950
DzisiajDzisiaj219
RazemRazem1235950


Friday, 31, październik 2025

Sesja - wrzesień - 2014

2014-10-05

1. Targowisko miejskie.

 

Kiedy zostanie oddane do użytku i czy w związku z przedłużającym się terminem oddania nie utracimy dotacji?

 

Odpowiedź Pani burmistrz:

 

Trwa właśnie rozliczenie inwestycji. Na najbliższej sesji chciałabym Państwu przedstawić regulamin oraz opłatę targową. (…) Aby targowisko mogło zacząć funkcjonować to musi być przyjęty regulamin tego obiektu i opłata targowa, z którą Państwo będziecie zapoznani   i wtedy będziemy mogli   dopuścić obiekt do użytku.

 

(…) Wszystko zostało wykonane tak jak należy, rozliczamy inwestycję.

 

2. Budynek OSP

 

Proszę o informację, dlaczego przerwano prace związane z budową budynku OSP?

 

Według umowy zawartej w dniu 13 marca 2013 r. z firmą z Pabianic wynika, że wartość robót w 2014 roku nie przekroczy 690 tys. zł (brutto). Z tego co widzę w br. roku raczej nie poniesiono żadnych nakładów finansowych.

Odpowiedź Pani burmistrz:

Rzeczywiście w tym roku nie były wydatkowane środki. Ponieważ firma dostała pismo, wyszło pismo z Urzędu Gminy wzywające do podjęcia robót, podjęcia działań. Odbyło się takie spotkanie z przedstawicielami  firmy   Copper - Pol  w urzędzie i firma zobowiązała się do zrobienia… przykrycia dachu, do stolarki okiennej przed okresem zimowym. Tak, że zamknięcie powinno być wykonane w tym roku.

I  chciałam powiedzieć jeszcze…

My jako gmina mamy zabezpieczone środki i mamy środki na to zadanie. Różne informacje do mnie docierają… gmina ma przeznaczone środki na ten cel i czekamy aż firma wejdzie, dostała takie wezwanie.

 

3. 17 czerwca br. w formie interpelacji zwróciłam się do Pani Burmistrz z prośbą dotyczącą zniżek w wypożyczalni rowerów, która mieści się przy OSiR w Blachowni.

 

Chodziło o  wprowadzenie dodatkowej zniżki , co najmniej 50% na wypożyczanie rowerów  dla rodzin posiadających Kartę Dużej Rodziny.

Pismem  z dnia 23 czerwca poinformowano mnie o przekazaniu interpelacji Pani burmistrz.

Choć na odpowiedź Pani burmistrz ma 14 dni, do dzisiaj nie uzyskałam żadnej odpowiedzi.

Proszę o informację, co jest tego wynikiem?

Odpowiedź Pani burmistrz:

Muszę wyjaśnić tę sprawę dlaczego Pani radna nie otrzymała odpowiedzi na interpelację w tej sprawie. Myślę, że może spowodowane jest to tym, że trwają prace nad Kartą Dużych Rodzin w naszej gminie i może jest to tym spowodowane, ale wyjaśnię tę sprawę. Dostanie Pani odpowiedź. (…)

4. 6 marca 2013 r. odbyła się Nadzwyczajna sesja rady miejskiej w Blachowni.

Powodem zwołania sesji  było podjęcie uchwały mającej na celu wygaśnięcie mandatu Pana radnego Marka Kułakowskiego. Argumentem jakiego użyto było złamanie Ustawy o Samorządzie Gminnym.

Przypomnę wynik głosowania:

Za wygaśnięciem mandatu głosowało – 9 radnych.

Wstrzymało się – 2 radnych.

Przeciw było – 3 radnych.

Pan Kułakowski nie głosował.

Do dzisiaj nie mogę zrozumieć dlaczego tak ochoczo przystąpiono do zwołania sesji nadzwyczajnej pozbawiającej mandatu radnego, ale już z mniejszym zaangażowaniem, a właściwie wcale, nie jesteśmy informowani  o obecnej sytuacji Pana Marka.

Dlatego bardzo proszę o rzeczową odpowiedź.

Jaka jest sytuacja radnego Marka Kułakowskiego?

Czy Pan Marek Kułakowski jest jeszcze radnym obecnej kadencji czy też nie?

Jeśli tak, to co z podjętą uchwałą? Trzeba ją anulować czy  też nie?

Przewodniczący rady:

Ta kwestia nie była podnoszona na żadnej sesji od momentu ogłoszenia wyroku przez Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie. Jak się sprawy toczyły zainteresowany radny wie doskonale, ja też wiem doskonale.

 

Pierwszy wyrok był taki, że podtrzymywano rację uchwały Rady Miejskiej, kolejny wyrok nie potwierdził tego, wprost przeciwnie, wypowiedział się, że to była uchwała podjęta niezgodnie z prawem. A wyrok NSA w Warszawie jako organ sądowy anuluje tę uchwałę, którą podjęła rada.

W związku z powyższym nie zachodziła i na dzień dzisiejszy nie zachodzi żadna potrzeba ani dyskusji, ani podejmowana żadnych kroków.

Pan radny był cały czas radnym.

To nie chodziło tak jak koleżanka zwróciła uwagę, że jego sytuacja jest niepewna, niejasna. Jasna była zawsze. Jeśli był wyrok nieprawomocny, to znaczy, że miał swoje prawa. Potem wyrok NSA wydany po myśli radnego Marka Kułakowskiego.

Rada nie odwołała się od wyroku. To znaczy minął pewien okres czasu, nie wiem? Czternaście dni?  I wyrok się uprawomocnił. W związku z tym jest sytuacja klarowna.

 

Marek Kułakowski:

Czy Pan widzi potrzebę przeproszenia mojej osoby, bo Pan w obecności wiceprzewodniczącej, gdy rozmawialiśmy w trójkę powiedział, że złamałem prawo. Ja Panu powiedziałem – nie złamałem. Pan powiedział z uśmiechem delikatnym, że złamałem… Pan chciałby odwołać te słowa czy…? Bo powiem, że byłem dotknięty troszeczkę tym? Nie powiem, że fikcyjnie trochę chciano mnie skasować.

Przewodniczący:

Ale musi Pan radny przyznać rację, że były w tej sprawie dwa wyroki sądowe.

 

Marek Kułakowski:

 

To znaczy?

 

Przewodniczący:

 

To znaczy… Pierwszy wyrok Sądu administracyjnego w Gliwicach podtrzymał rację Rady (…)

Ja nie widzę żadnych problemów. Czy Pan radny czuł się radnym, gdy toczyły się te sprawy?(…)

A czy Pan radny był informowany o opinii prawnej w tym zakresie?

 

Marek Kułakowski:

Tak, byłem.

Przewodniczący:

To znaczy, że tę opinię prawną nie ja zrobiłem, tylko zrobiła to kancelaria prawna i ja miałem prawo się na nią powołać? I użyłem tylko tych słów, które w tej opinii były.

Uważam za nawet niestosowne wracanie do tej sprawy (…) Dla mnie problem nie istnieje.

W wolnych wnioskach Pan przewodniczący dodał:

Chciałem dopowiedzieć w sprawie Pana Marka Kułakowskiego jednoznacznie, żeby nie było wątpliwości. Oświadczam, że ja osobiście bardzo się cieszę, że Pan Marek jest wśród nas.

I takiej wątpliwości ja nigdy nie miałem, NIE..

Tak jak powiedziałem. Sprawy sądowe się toczyły swoją drogą, a Pan radny uczestniczył w każdej sesji jeśli mu czas pozwalał i brał udział w komisjach. I stąd moje zadowolenie z tego tytułu wyrażam.

 

17 czerwca 2014 r.

 

2014-10-05

Szanowna Pani

Anetta Ujma

Burmistrz Blachowni

 

INTERPELACJA

 

Dotyczy: Wypożyczalnia rowerów - OSiR  Blachownia

Zwracam się z prośbą do Pani Burmistrz o wprowadzenie dodatkowej zniżki co najmniej 50% na wypożyczanie rowerów znajdujących się przy OSiR w Blachowni dla rodzin posiadających Kartę Dużej Rodziny.

Uwzględniając zniżkę dla mieszkańców Blachowni w wysokości 50 %, mieszkańcy naszej Gminy posiadający Kartę Dużej Rodziny mogliby uiszczać kwotę w wysokości 25% kwoty podstawowej.

Jestem przekonana, że kwota uzyskana po uwzględnieniu wszystkich zniżek byłaby przystępna dla wielu wielodzietnych rodzin. Uważam, że zniżka 50% nie jest wystarczająca w przypadku rodzin wielodzietnych.

Proszę o pozytywne rozpatrzenie  interpelacji.

Z poważaniem

Edyta Mandryk

 

 

ZAPROSZENIE

2014-10-04

MECZ PIŁKI NOŻNEJ – Klasa  A

 

Orlik Blachownia - Maraton Waleńczów

 

Blachownia - Stadion Miejski OSiR -  04.10.2014 (sobota) - godz.16.00

Propozycje Klubu Radnych "Razem dla Gminy Blachownia" - budżet 2015

2014-10-02

Propozycje zadań do budżetu Gminy Blachownia na 2015 rok

 

1. Oczyszczenie dna zbiornika wodnego  wraz z zagospodarowaniem rekreacyjnym terenów wokół zbiornika oraz uporządkowaniem obszarów przyległych do akwenu.

 

2. Budowa wodociągu w Trzepizurach.

 

3. Przebudowa istniejącego odcinka ul. Bankowej przy tzw. blokach awaryjnych (jezdnia i chodnik) oraz przedłużenie tego odcinka drogi do ul. Sienkiewicza stanowiącej bezkolizyjne połączenie komunikacyjne dla mieszkańców. W realizacji tego zadania prosimy o uwzględnienie odprowadzenia wód opadowych do kanału burzowego przy ul. Sienkiewicza.

 

4. Odbudowa i modernizacja rowu melioracyjnego w lesie komunalnym od ul. Sienkiewicza do dróżki leśnej stanowiącej łącznik komunikacyjny z ul. Curie Skłodowskiej i Partyzantów. Dokonać osuszenia terenu przez wykonanie drenażu, a wody gruntowe i opadowe włączyć do cieku wodnego zasilającego rzekę Stradomkę. W realizacji tego zadania objąć wykonawstwem odprowadzenie wód opadowych do rowu melioracyjnego z ulic Cmentarnej, Dobrej, 1 Maja, Partyzantów i Curie Skłodowskiej. W finansowaniu zadania uwzględnić partycypowanie w kosztach Starostwa Powiatowego związanych z odwodnieniem terenów DPS w Blachowni.

 

5. Budowa parkingów na terenie osiedla komunalnego w rejonie skweru przy ul. Kubowicza, naprzeciwko SAM-u oraz na terenie byłego skweru w rozwidleniu ulic Kubowicza i Sportowej naprzeciwko targowiska miejskiego.

 

6. W ramach II etapu prac budowy ryneczku miejskiego połączyć drogą asfaltową nieutwardzony dotychczas odcinek od wyjazdu z targowiska do ul. ks. Kubowicza oraz zagospodarowania terenu między drogą, a garażami.

 

7. Remont ulicy Marii Konopnickiej oraz montaż lustra przy skrzyżowaniu ulic Wspólnej z Konopnicką.

 

8. Opracowanie dokumentacji technicznej na budowę kanalizacji ściekowej i burzowej w ulicach: Dworcowa, Wojska Polskiego, Żwirki i Wigury oraz Sosnowej w jej początkowej fazie do ul. Pocztowej.

 

9. Położenie dywanika asfaltowego na ulicy Kruczej.

 

10. Przeprowadzenie ponownej modernizacji rowu melioracyjnego od ogródków działkowych do rzeki Stradomki, której wykonanie w poprzednich latach nie przyniosło pożądanego efektu. Wniosek zgłoszony przez mieszkańców ul. Spokojnej, których domy mieszkalne znajdują się w pobliżu cieku wodnego, z którego woda przedostaje się do piwnic powodując dewastację obiektów.

 

11. Wykupić pas gruntu stanowiący własność prywatną i opracować dokumentację na przedłużenie ul. Spokojnej do ul. Miodowej jako szlaku komunikacyjnego mieszkańców ulic Spokojnej, Odlewników oraz częściowo 1 Maja i ul. Dobrej. Postulat mieszkańców ul. Spokojnej.

 

12. Opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego dla dzielnicy Ostrowy.

 

13. Opracowanie dokumentacji na kanalizację  przed modernizacją ciągu drogowego na odcinku Wyrazów – Łojki – Stara Gorzelnia i Nowa Gorzelnia.

 

14. Udział w kosztach zakupu samochodu dla posterunku policji w Blachowni.

 

15. Termomodernizacja budynku biblioteki  miejskiej przy ulicy Żeromskiego 3b.

 

 

Edyta Mandryk

Bożena Forma

Krzysztof Imiołek

Marek Kułakowski

 

 

 

 

Propozycje zadań powiatowych do realizacji w 2015 roku na terenie gminy Blachownia

2014-09-30

Klub Radnych Razem dla Gminy Blachownia za pośrednictwem burmistrza Blachowni przesłał propozycje zadań, które naszym zdaniem wymagają realizacji na terenie gminy Blachownia w 2015 roku.

Dotyczy propozycji zadań powiatowych do realizacji w 2015 roku na terenie gminy Blachownia

Jako Radni Klubu Razem dla Gminy Blachownia widzimy potrzebę realizacji takich zadań:

1. Partycypowanie w kosztach finansowania odbudowy i modernizacji rowu melioracyjnego wraz z drenażem części lasu komunalnego obejmującego między innymi tereny DPS w  Blachowni.

 

2. Budowa kanału burzowego w ulicy Sienkiewicza, na odcinku od ulicy Bankowej do ulicy Częstochowskiej wraz z położeniem nowej nawierzchni asfaltowej i chodnika. Zauważamy też potrzebę włączenia do odwodnienia obszaru leśnego położonego wokół Domu Pomocy Społecznej.

 

3. Wykonanie regulacji rowu melioracyjnego w sołectwie Wyrazów od ulicy Marynarskiej do ulicy Krzywej.

 

4. Partycypowanie w kosztach współfinansowania inwestycji odwodnienia i kanalizacji Ostrów w obszarze ulicy Sosnowej.

 

5. Zainstalowanie barierki ochronnej oddzielającej deptak pieszo-rowerowy od zbiornika wodnego przy ul. Sienkiewicza.

 

6. Zainstalowanie bardziej widocznego oznakowania przed Szkołą Podstawową Nr 1 w Blachowni przy ul. Sienkiewicza.

Z poważaniem

Edyta Mandryk

Bożena Forma

Krzysztof Imiołek

Marek Kułakowski