Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1040790
DzisiajDzisiaj174
RazemRazem1040790


Saturday, 28, grudzień 2024

Kontakt

11 kwietnia 2016 r.

W związku z dużą ilością obowiązków zawodowych zmuszona jestem zmienić dzień swoich dyżurów w Biurze Rady z piątku na środę.

Zapraszam zatem wszystkich chętnych do spotkania się ze mną w każdą środę, w godzinach od 16.00 do 17.30 w Biurze Rady na pierwszym piętrze Urzędu Miejskiego w Blachowni.

Istnieje także możliwość umówienia telefonicznie spotkania w innym dogodnym dla Państwa terminie. Cały czas jestem także do Państwa dyspozycji pod numerem telefonu 668 118 597.

Pragnę także poinformować, że jedynym sposobem komunikacji z mieszkańcami jaki praktykuję jest kontakt bezpośredni czy to osobisty, telefoniczny czy mailowy, ale nigdy anonimowy poprzez różnego rodzaju fora internetowe.  

Wszystkie moje wypowiedzi, opinie czy poglądy, które chcę zaprezentować przekazuję oficjalnie,  podpisana imieniem i nazwiskiem.

Korzystając z okazji chciałam bardzo serdecznie podziękować za liczne telefony , maile oraz rozmowy, które niemalże każdego dnia mam przyjemność prowadzić z Państwem. Wasze sugestie, prośby, rady i opinie są dla mnie bardzo cenne i twórcze. Dzięki Wam każdego dnia upewniam się, że podstawowym obowiązkiem radnego jest służyć mieszkańcom i próbować rozwiązywać ich problemy w każdej sytuacji.

Zdaję sobie sprawę, że polityka to gra zespołowa oparta na umiejętności budowania kompromisów, jednak uważam, że nie można tego robić za wszelką cenę.  Też jestem mieszkanką Blachowni i widzę wiele rzeczy zarówno tych dobrych, ale także tych złych, z którymi się nie zgadzam. Dużo rzeczy także mnie denerwuje i irytuje szczególnie wtedy, gdy nie mam na coś wpływu, a czuję wielkie oczekiwania tych, którzy mi zaufali. Chcę zapewnić jednak, że zrobię wszystko co w mojej mocy, aby to co zamierzałam i obiecałam zostało zrealizowane w jak największym zakresie. To Wy mi zaufaliście i to jedynie wobec Was mam zobowiązania. Tylko i wyłącznie. Wszystko pozostałe jest tylko narzędziem, które ma doprowadzić nas do celu. Gdy jednak pewne narzędzia zawodzą, nie można na siłę z nich korzystać, bo są bezużyteczne i nie dają wymiernych korzyści, a wręcz mogą spowodować stratę. Jestem tego w pełni świadoma i zapewniam, że nie boję się podejmować decyzji. Nie boję się też wzięcia odpowiedzialności za swoje decyzje.

Czas biegnie szybko i od poprzednich wyborów minęło już prawie 17 miesięcy. O ile poprzedni budżet był w pewnym sensie narzucony przez poprzednią władzę, o tyle ten realizowany obecnie, a zaakceptowany przez obecnych radnych jest autorstwa nowej władzy.  Zatem za realizację zadań w nim postawionych odpowiada obecna Pani burmistrz, a nie poprzednicy. Dla mnie jest to zrozumiałe i oczywiste. Ten rok jest także przełomowy z dwóch powodów. Po pierwsze trzeba należycie zrealizować założenia budżetowe, które sami sobie nakreśliliśmy. A po drugie, należy stworzyć projekt budżetu na następny rok, który będzie odzwierciedlał przyjęte kierunki rozwoju, a jego realizacja  będzie wstępem do strategicznych inwestycji w naszej gminie na kilka lat. Przyszły budżet musi wreszcie determinować do działań długofalowych. Jest to o tyle ważne, że po prostu nie stać nas na dalsze opóźnienia, a limit „nieprzewidzianych” sytuacji już dawno się wyczerpał. Tak samo jak już dawno skończył się czas narzekania na poprzedników.

Nowe inwestycje

10 kwietnia 2016 r.

Po wielu latach starań wreszcie uda się zrealizować budowę kanału burzowego przy ulicy Miodowej. W dniu 31 marca została wydana decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dotycząca budowy kanału.

Kałuża, która po każdych większych opadach tworzy się na łuku ulicy Miodowej przy ogródkach działkowych od dziesięcioleci powoduje duże utrudnienia dla mieszkańców jak i działkowców.

W roku 2014 został przeprowadzony remont ulicy Miodowej. Niestety liczne prośby, interpelacje oraz wnioski składane od lat przez radnych i mieszkańców w sprawie budowy odprowadzenia z tego miejsca wód opadowych nie spotkały się z aprobatą decydentów i problem mimo pięknej nowej nakładki pozostał nierozwiązany. Teraz jest szansa, że uda się go definitywnie rozwiązać.

W tym roku rozpoczęty zostanie także remont przedszkola przy ulicy Żeromskiego połączony z jego rozbudową. Oczekują tego rodzice oraz wychowawcy, ponieważ prowadzenie przedszkola w pomieszczeniach zastępczych, w szkole podstawowej jest wielkim utrudnieniem dla dzieci, rodziców i wychowawców. Miejmy nadzieję, że za kilka miesięcy budynek przedszkola zostanie oddany do użytkowania. Remont przedszkola jest koniecznością, która zaskoczyła wszystkich, a przede wszystkim zdezorientowanych rodziców. Mam nadzieję, że przeznaczone na ten cel pieniądze zostaną dobrze spożytkowane, a remont zostanie przeprowadzony w sposób profesjonalny, gwarantujący, że przez długi czas obiekt ten będzie służył dzieciom z naszej gminy.

Przy okazji remontu dokonana zostanie modernizacja i rozbudowa obiektu, tak aby spełniał wszystkie obecnie obowiązujące w tym zakresie przepisy. W tym przypadku decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym dla inwestycji polegającej na rozbudowie Przedszkola Publicznego w Blachowni o oddział przedszkolny i kuchnie wraz z zagospodarowaniem terenu, w tym rewitalizacja istniejących terenów zielonych i placu zabaw zostanie wydana niebawem. Następnym krokiem będzie uzyskanie pozwolenia na budowę oraz rozpisanie przetargu. Lecz to są tylko formalności, które  powinny być przeprowadzone szybko i sprawnie, tak aby z początkiem wakacji wyłoniona firma mogła przystąpić do wykonywania prac.

Mam nadzieję, że w przypadku tych dwóch inwestycji, a także kolejnych jakie będą realizowane w naszej gminie, nadzór właścicielski będzie gwarantował dobre wykonanie prac, tak aby obiekty te służyły przez dziesięciolecia, a nie lata. Bo żaden budżet, żadna gmina i żaden włodarz nie będzie w stanie w nieskończoność poprawiać i inwestować w niedoróbki. Ale to już zadanie dla burmistrza i podległych mu pracowników. My tylko możemy prosić i żądać wykazania z ich strony jak największej staranności i profesjonalizmu.

Posiedzenie Komisji Rewizyjnej

5 kwietnia 2016 r.

Posiedzenie  odbędzie się  6 kwietnia br. o godz. 16.00

w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Blachowni.

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie i stwierdzenie kworum.

2. Ustalenie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

4. Kontrola i ocena postępowań przetargowych - ustalenie czynności kontrolnych.

5. Zapoznanie się z rozliczeniem organizacji pozarządowych i klubów sportowych działających na terenie Gminy.

6. Analiza sprawozdania z wykonania budżetu za 2015 rok.

7. Sprawy bieżące skierowane do Komisji.

8. Zamknięcie posiedzenia Komisji.