Posiedzenia Komisji
23 marca 2017 r.
Posiedzenie Komisji Polityki Społecznej, Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu, Promocji Gminy i Integracji Europejskiej odbędzie się w dniu 24.03.2017 r. o godzinie 14.30 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Blachowni.
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie i stwierdzenie kworum.
2. Zatwierdzenie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
4. Wypracowanie opinii do projektów uchwał skierowanych do Komisji.
5. Ruch kadrowy w jednostkach oświatowych związany z wdrażaniem reformy oświatowej.
6. Ogólna informacja dotycząca działalności ORLIKA za rok 2016.
7. Sprawy bieżące skierowane do Komisji.
8. Zamknięcie posiedzenia Komisji.
Posiedzenie Komisji Budżetu, Infrastruktury, Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa Rady Miejskiej w Blachowni odbędzie się w dniu 27 marca 2017 roku o godzinie 16.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Blachowni.
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie i stwierdzenie kworum.
2. Zatwierdzenie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
4. Zapoznanie się z aktualną sytuacja finansową Gminy Blachownia.
5. Analiza stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Gminy Blachownia.
6. Sprawy bieżące skierowane do Komisji.
7. Sprawy różne.
8. Wolne wnioski.
9. Zamknięcie posiedzenia Komisji.
Stypendia dla rodzin dzieci w ciężkim stanie klinicznym
23 marca 2017 r.
Rodziny znajdujące się w trudnej sytuacji finansowej, opiekujące się dziećmi w ciężkim stanie klinicznym mogą ubiegać się o roczne stypendium Stowarzyszenia SPES.
Nabór wniosków trwa do 9 kwietnia br.
Wszelkie informacje dostępne są na stronie: www.dla-dzieci.spes.org.pl
Wnioski przyjmowane są wyłącznie w postaci elektronicznej dostępnej na stronie: https://www.spes.org.pl/stypendium-wniosek.
Zapraszam na dyżur
14 marca 2017 r.
Szanowni Państwo,
zapraszam na mój dyżur, który odbędzie się w dniu
15 marca 2017 r. w godzinach 16.00 – 18.00
w Biurze Rady ( I piętro) Urzędu Miejskiego w Blachowni.
Jeżeli potrzebują Państwo podzielić się swoimi pomysłami, sugestiami, wątpliwościami, wsparciem przy realizacji ciekawej inicjatywy czy też pomocy - jestem do Państwa dyspozycji.
Proszę także o przekazywanie swoich spraw drogą mailową - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
lub telefonicznie - 668 118 597
Dzień Sołtysa
11 marca 2017 r.
Z okazji Dnia Sołtysa życzę wszystkim sołtysom zdrowia, pomyślności oraz samych sukcesów. Serdeczne życzenia kieruję szczególnie w stronę sołtysów oraz rad sołeckich naszej gminy. Dziękuję Wam wszystkim za wytrwałość i zaangażowanie w pracy dla naszej lokalnej społeczności. To dzięki Waszej ciężkiej pracy systematycznie poprawia się jakość życia w naszych sołectwach. Waszą pracą udowadniacie, że potraficie być niezwykle skuteczni, o czym świadczą liczne inwestycje i przedsięwzięcia realizowane z budżetu obywatelskiego oraz funduszu sołeckiego. Życzę Wam, aby ten codzienny trud przynosił jak najwięcej owoców nam wszystkim, mieszkańcom gminy Blachownia.
Edyta Mandryk
INTERPELACJE
4 marca 2017 r.
Moje interpelacje według Protokołu Nr XXXIV/2017 z obrad XXXIV Sesji Rady Miejskiej w Blachowni, odbytej w dniu 31 stycznia 2017 roku.
Przewodnicząca Rady Edyta Mandryk złożyła interpelacje w sprawie:
1. Remontu ulic: Partyzantów, Curie-Skłodowskiej, Handlowej prosiła o jak najszybsze ogłoszenie przetargu na remont dróg i sfinansowanie inwestycji z własnych środków. Mieszkańcy bardzo długo czekają na naprawę, a wniosek o dofinansowanie nie przeszedł.
2. Obiegu dokumentów stwierdziła, że listy do Rady Miejskiej powinny być kierowane do Rady Miejskiej. Przewodnicząca, jako pierwsza powinna otwierać korespondencje.
Wyjaśniła, że pisma do Rady najpierw przechodzą przez Burmistrza. W dniu, kiedy wpływa list z Kancelarii Prezesa Ministrów do Rady Miejskiej dowiaduje się o nim z portali internetowych. Prosiła o podjęcie działań, żeby korespondencja kierowana do Przewodniczącej wpływała na jej ręce.
Burmistrz Blachowni Sylwia Szymańska udzieliła odpowiedzi na zgłoszone wnioski i interpelacje radnych:
Przewodniczącej Rady Miejskiej w Blachowni Edycie Mandryk w sprawie:
1. Remontu ulic: Partyzantów, Curie-Skłodowskiej, Handlowej odpowiedziała, że ulice znajdują się na liście rezerwowej do dofinasowanie. Wnioski zostały przygotowane bardzo dobrze. Niemniej jednak w przypadku wniosków liczą się punkty za to czy przy ulicy znajdują się instytucje użyteczności publicznej np. szkoła, ośrodek zdrowia.
Wniosek otrzymał maksymalną ilość punktów, które mógł otrzymać. Ma nadzieję, że dofinansowanie otrzymamy (podobna sytuacja była z ul. Malicką, która była na liście rezerwowej).
Nie możemy remontować ulic ze środków własnych, ponieważ nie zostały zabezpieczone na ten cel środki w budżecie.
2. Pism wpływających do Rady poinformowała, że obieg dokumentów wynika z regulaminu organizacyjnego Urzędu, który funkcjonuje od kilkunastu lat. Nie ma stanowiska ds. obsługi rady. Wszystkie pisma, które wpływają na kancelarie do Urzędu są przez pracowników otwierane i przekazywane Burmistrzowi i parafowane w zależności od właściwości sprawy. W celu wprowadzenia zmian należałoby zmienić regulamin i zatrudnić osobę do obsługi biura rady, co wiąże się z dodatkowymi wydatkami.