Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1039044
DzisiajDzisiaj229
RazemRazem1039044


Monday, 23, grudzień 2024

KONKURS WIEDZY O PRAWIE WYBORCZYM

17 września 2017 r.

Państwowa Komisja Wyborcza wraz z Krajowym Biurem Wyborczym ogłosiła Ogólnopolski Konkurs Wiedzy o Prawie Wyborczym „Wybieram Wybory”.

Konkurs skierowany jest do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Jego celem jest upowszechnianie wiedzy na temat prawa wyborczego – w szczególności dotyczącego wyborów samorządowych, propagowanie idei udziału w tych wyborach oraz świadomego uczestnictwa w procesie wyborczym. 

Szczegółowe informacje na temat konkursu, w tym jego regulamin, dostępne są na stronie internetowej Państwowej Komisji Wyborczej - LINK

 

Zagłosuj na projekt W 16 „Budowa przejścia dla pieszych na ul. Cmentarnej” w ramach Budżetu Obywatelskiego

15 września 2017 r.

Bardzo proszę o oddanie głosu na projekt W 16 „Budowa przejścia dla pieszych na ul. Cmentarnej przy Cmentarzu Parafialnym w Blachowni” w ramach trzeciej edycji Budżetu Obywatelskiego Blachownia 2018.

Każdy mieszkaniec gminy Blachownia zameldowany na pobyt stały bądź czasowy ma możliwość zadecydowania, który z projektów zostanie zrealizowany w 2018 roku. Głosować można tylko na jeden dowolny projekt w głosowaniu w dniach 13 - 20 września br., wpisując na karcie numer projektu ID (najlepiej W 16 ). Ww. karty będą ostemplowane i wydawane w punktach do głosowania do 20 września br.

Zachęcam do głosowania na ten właśnie projekt ( W 16 ) wszystkich mieszkańców Blachowni.

Budowa przejścia dla pieszych naprzeciw bramy głównej Cmentarza Parafialnego poprawi zdecydowanie bezpieczeństwo przechodniów, którzy muszą przejść na drugą stronę ulicy, aby dostać się na teren cmentarza, z parkingu zlokalizowanego po drugiej stronie ulicy.

Ponieważ ulica Cmentarna na tym odcinku stanowi długi, niezabudowany odcinek drogi, jadące nią pojazdy często znacznie przekraczają prędkość. Także istniejące ukształtowanie terenu znacznie ogranicza widoczność zarówno dla kierujących pojazdami jak i przechodniów. Sporą grupę przechodniów w tym miejscu stanowią ludzie starsi, którzy niejednokrotnie mają problem z przejściem na drugą stronę ulicy.

Przejście wymusi także na kierowcach zmniejszenie prędkości i zachowanie większej uwagi.

W ramach zadania wykonane będzie przejście dla pieszych, częściowa przebudowa parkingu oraz oznakowanie poziome i pionowe.

 

Zakres prac obejmować będzie:

-  uzyskanie zgody na zmianę organizacji ruchu

- częściową przebudowę parkingu

- wykonanie oznakowania poziomego 2x P-14 i 1x P-10

- wykonanie oznakowania pionowego 2xD-6 (gmina posiada stosowny projekt)

 

Zgodnie z regulaminem, karty do głosowania można wrzucać w każdym punkcie zlokalizowanym na terenie Gminy Blachownia.

 

 Liczymy na Państwa głosy!

 

Lista punktów, w których będzie można oddać głos w ramach Budżetu Obywatelskiego:

Czytaj więcej: Zagłosuj na projekt W 16 „Budowa przejścia dla pieszych na ul. Cmentarnej” w ramach Budżetu...

Odpowiedź na interpelację

14 września 2017 r.

W dniu 30 sierpnia br. skierowałam do Burmistrza Blachowni zapytanie o wyjaśnienie powodów zaprzestania filmowania obrad Sesji Rady Miejskiej w Blachowni. Przypomnę, że z wnioskiem o filmowanie sesji na początku obecnej kadencji wystąpili sami radni.

Kilka tygodni temu, podczas mojej nieobecności, Pani burmistrz podjęła decyzję o zaprzestaniu filmowania sesji nie informując mnie o tym, co nie ukrywam zdziwiło mnie bardzo. Wczoraj otrzymałam odpowiedź na interpelację, w której burmistrz informuje mnie, że nie istnieją żadne przesłanki formalne obligujące do utrwalania obrazu z przebiegu obrad sesji. Drugim wskazanym powodem jest, że publikowane na stronie internetowej gminy materiały filmowe z obrad sesji nie cieszyły się dużą oglądalnością. Pani burmistrz przypomniała także o tym, że wielu potencjalnych obserwatorów i uczestników obrad wskazywało na znaczne utrudnienia w obradach RM poprzez brak należytego nagłośnienia. Zostałam też poinformowana, że środki, które dotychczas przeznaczone były na filmowanie zostaną przeznaczone na właściwe nagłośnienie sali.

Komentarz:

Cieszę się niezmiernie, że po prawie trzech latach próśb o poprawę nagłośnienia sesji, kierowanych zarówno od mieszkańców jak i radnych, wreszcie jest szansa, że postulat ten zostanie zrealizowany. Zastanawia mnie jednak, co stoi na przeszkodzie kontynuacji filmowania sesji. Nowe nagłośnienie jest bardzo niezbędne, ale w żaden sposób nie wyklucza możliwości, a nawet konieczności filmowania sesji. Uważam, że koszt zakupu kamery (około 1000 zł) nie jest chyba zbyt wygórowany jak na gminę dysponującą ponad 40-to milowym budżetem.

Zgadzam się, że nie istnieją żadne przesłanki formalne zobowiązujące do filmowania sesji. Jednak w kampanii wyborczej zapewnialiśmy mieszkańców, że wprowadzimy jawność i transparentność działań. W tym, między innymi zwiększymy dostęp mieszkańców do obrad organów gminy. Czyżby pewne sprawy były już nieaktualne? Mam nadzieję, że nie. Nie rozumiem także w odniesieniu do czego porównano i stwierdzono, że obrady sesji mają niską oglądalność. Zdaję sobie sprawę, że tzw. youtuberzy mają dużo większą oglądalność, ale obrady sesji to nie talk show i nie można tutaj kierować się oglądalnością, choć liczba wyświetleń na poziomie kilkuset, moim zdaniem świadczy o tym, że jest zainteresowanie wśród odbiorców tego typu przekazami.

Myślę także, że jakby na stronie gminy systematycznie umieszczane były linki do relacji filmowych sesji, oglądalność zapewne byłaby dużo większa.

Skargi na przewoźnika

12 września 2017 r.

W ostatnim czasie nasiliły się skargi mieszkańców na działalność częstochowskiego PKS. Odwołane kursy, liczne spóźnienia, a do tego jeszcze brak jakiejkolwiek informacji powoduje, że pasażerowie stracili już cierpliwość. W odpowiedzi na to, Urząd Miejski w Blachowni podjął stosowne działania w celu wyjaśnienia sprawy i zobowiązał się, że w razie konieczności gotowy jest zerwać umowę z dotychczasowym przewoźnikiem. Być może nadszedł już czas na radykalne kroki. Jednak trzeba zadać sobie pytanie, czy kłopoty PKS-u oraz skargi mieszkańców pojawiły się dzisiaj, wczoraj czy może przedwczoraj? Nie jest tajemnicą, że taki stan trwa już od kilku lat, zmianie ulega tylko nasilenie kłopotów i związana z tym uciążliwość dla pasażerów.  Zatem obecne kłopoty nie są przypadkowe, a wynikają z wielu lat zaniedbań, a dzisiaj mamy do czynienia z ich kulminacją.

Cieszę się, że Urząd Miejski wystosował do prezesa PKS pismo. Cieszę się, że o tym fakcie zostali poinformowani mieszkańcy.

Oczekuję zatem, że w ślad za tym, w najbliższym czasie zapadną wreszcie zdecydowane decyzje dotyczące transportu zbiorowego w naszej gminie. Oby nie okazało się, że lata zaniedbań w tym zakresie spowodują, że któregoś ranka nikt nie dojedzie ani do pracy, ani do szkoły. Zdaję sobie sprawę, że za poprawą jakości usług mogą pójść większe koszty dla gminy. Jednak dzisiaj także ponosimy koszty, tylko płacimy za coś, co w wielu wymiarach nie funkcjonuje. Czy nas na to stać? Zdaję sobie sprawę, że być może brak dużej konkurencji w tego typu usługach wzbudza pewne obawy i strach przed podjęciem decyzji. Jednak jej brak może być dużo bardziej szkodliwy. Wielu mieszkańców od wielu lat postuluje, aby podpisać umowę z częstochowskim MPK. Może warto to przemyśleć i skalkulować. Nie tylko porównując koszty brutto, ale także biorąc inne czynniki pod uwagę.

Stać nas na wydawanie pieniędzy na wiele kontrowersyjnych przedsięwzięć. Może zatem warto przekalkulować czy nie watro z pewnych rzeczy, mniej istotnych zrezygnować, choćby na jakiś czas i raz na zawsze rozwiązać problem komunikacji miejskiej w naszej gminie.

 

Można składać wnioski do projektu uchwały budżetowej na 2018 rok

11 września 2017 r.

W związku ze zbliżającym się terminem opracowywania projektu budżetu na rok 2018, informuję, że zgodnie z §1, ust. 2 i 3 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 132/XXII/2012 Rady Miejskiej w Blachowni z dnia 22 czerwca 2012 r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej gminy Blachownia:

radni, sołtysi, kierownicy jednostek organizacyjnych, mieszkańcy gminy mogą składać wnioski do projektu uchwały budżetowej do Burmistrza Blachowni w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.

Jeśli z jakiegoś powodu nie możecie Państwo złożyć wniosków osobiście, proszę o przesyłanie propozycji na moją skrzynkę mailową    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Każdy mieszkaniec może zaproponować, na co powinny zostać wydane gminne pieniądze. Czekam na propozycje.

 

§1 Załącznika nr 1 do Uchwały nr 132/XXII/2012 Rady Miejskiej w Blachowni z dnia 22 czerwca 2012 r.:

1. Burmistrz Blachowni w terminie do dnia 31 sierpnia roku poprzedzającego rok budżetowy informuje na stronie internetowej gminy oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu o rozpoczęciu prac nad projektem uchwały budżetowej.

2. Radni, sołtysi, kierownicy jednostek organizacyjnych, mieszkańcy gminy mogą składać wnioski do projektu.

3. Wnioski należy składać pisemnie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy do Burmistrza Blachowni.

4. Burmistrz Blachowni przekazuje wnioski Skarbnikowi Gminy Blachownia wraz z  założeniami do opracowywanego budżetu.