Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
491198
DzisiajDzisiaj162
RazemRazem491198


Friday, 25, maj 2018

Przetargi, ach te przetargi

9 stycznia 2018 r.

Dzisiaj na stronie internetowej BIP Gminy Blachownia ukazał się plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych powyżej 30.000 Euro na 2018 rok. Pierwsze, co rzuciło mi się w oczy to brak przetargów na remont ulic: Księżycowej, Handlowej i Słonecznej. Druga rzecz, która przykuła moją uwagę to opis postępowania dotyczący budynku przy ulicy Sienkiewicza 16 (Pałacyk Myśliwski), który jest identyczny z opisem dotyczącym budynku przy ulicy Sienkiewicza 15 (Prażynka), a przecież budynek przy ulicy Sienkiewicza 16 nie miał mieć charakteru handlowo-usługowego, a przeznaczony miał być na cele aktywizacji społecznej mieszkańców gminy. Czy coś uległo zmianie, a Rada o tym nie wie?

Mamy szansę być w czołówce gmin pod względem inwestycji współfinansowanych z funduszy europejskich. Mamy szansę dokonać skoku cywilizacyjnego. Mamy szansę zmienić Blachownię. Mamy też zatwierdzony plan przetargów, taki jaki mamy...

Transport publiczny – procedura trwa

8 stycznia 2018 r.

W dniu 4 stycznia br. na stronie BIP Gminy Blachownia opublikowane zostało zapytanie ofertowe na usługę polegającą na świadczeniu usług w zakresie regularnych przewozów osób w transporcie drogowym na terenie Gminy Blachownia. Termin składania ofert upływa w dniu 11 stycznia o godzinie 12.00. Oferty można składać mailowo, za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście. W szczegółowym opisie zamówienia określne zostały godziny kursowania, trasy przejazdu, ilości kursów oraz ich częstotliwość. Na tej podstawie potencjalni Wykonawcy mają zaproponować miesięczną stawkę za wykonaną usługę transportową w granicach gminy, w okresie dni nauki szkolnej oraz w okresie wolnym od nauki. Ponadto w ofercie trzeba zaproponować stawki za bilety jednorazowe normalne i ulgowe, a także stawki za bilety miesięczne normalne i ulgowe dla uczniów. Jedynym kryterium wyboru będzie cena, a umowa zostanie podpisana na 12 miesięcy. Wykonawcy muszą także przedstawić w ofercie proponowany rozkład jazdy na poszczególnych liniach komunikacyjnych, przykładowe tabliczki przystankowe oraz informację o liczbie środków transportu, którymi realizowane będą usługi transportowe z zastrzeżeniem, że nie mogą być starsze niż wyprodukowane w roku 2000. Autobusy mają docierać na Cisie, Trzepizury, Malice, Gać, Ostrowy, Łojki i Blachownię. Powierzenie świadczenia usługi zewnętrznej firmie transportowej powoduje, że to Gmina stanie się organizatorem transportu zbiorowego na swoim terenie, ale również na trasie do Częstochowy.

Więcej na temat usługi, jej warunków, dodatkowych wymagań, trybu składania skarg, zasady rozliczeń, wysokości kar i inne ważne dla wykonywania usługi parametry nie są mi niestety znane, jak i nie są zapewne znane potencjalnym Wykonawcom, którzy są zainteresowani wykonaniem usługi. Powód jest prozaiczny, ponieważ w dokumentach udostępnionych na stronie BIP (stan na dzień 08.01.2018r. godz. 9.00) próżno szukać wzoru umowy, na który powołuje się Zamawiający w formularzu ofertowym. Przypadek, roztargnienie czy siła wyższa?

 

Statuetki Starosty Częstochowskiego – 2017

7 stycznia 2018 r.

Nominacja do tej nagrody jest  wyróżnieniem dla osób i organizacji z naszego powiatu.

Kandydatury można zgłaszać w sześciu kategoriach:

- Edukacja i Kultura,

- Samorządność i Przedsiębiorczość,

- Sport i Turystyka,

- Polityka Społeczna,

- Wydarzenie Roku,

- Osobowość Roku, Instytucja Roku.

 

Kandydatów - mogą to być osoby fizyczne jak i prawne -  zgłaszają:

- radni powiatu częstochowskiego,

- wójtowie, burmistrzowie i przewodniczący rad gmin i miast z terenu powiatu częstochowskiego,

- organizacje pozarządowe, realizujące zadania na rzecz mieszkańców powiatu częstochowskiego,

- laureaci poprzednich edycji.

Wnioski można składać do dnia 12 stycznia br.  w siedzibie Starostwa Powiatowego w Częstochowie, ul. Sobieskiego 9 (kancelaria, pok. nr 3).

Więcej informacji: czestochowa.powiat.pl

Kandydatów mogą zgłaszać m.in. przewodniczący rad gmin.

Jeśli macie Państwo propozycje, bardzo proszę o kontakt: 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub telefonicznie 668 118 597

Przetarg prawie rozstrzygnięty

3 stycznia 2018 r.

Dzisiaj o godzinie 9.30 nastąpiło otwarcie ofert, które zostały złożone w postępowaniu przetargowym pn. „Rekultywacja śródmiejskiego zbiornika Blachownia - zagospodarowanie terenów przyległych do zalewu”. Jak się okazało do godziny 9.00 wpłynęła tylko jedna oferta firmy TEL-BRUK Jarosław Telenga z Częstochowy o wartości brutto 4.358.888,68 zł. Zamawiający, czyli Gmina Blachownia na realizację zadania przeznaczyła 4.300.000,00 zł. Oznacza to, że złożona oferta ponownie jest wyższa niż zakładano, chociaż ze względu na błędnie wykonane kosztorysy inwestorskie, które były niedoszacowane około 40%, zadanie zostało mocno ograniczone w swoim zakresie. Mimo wszystko cena okazała się i tak wyższa. Na szczęście oferta tylko nieznacznie przekracza zaplanowaną kwotę (około 1,3%) co daje Zamawiającemu możliwość podjęcia decyzji o zwiększeniu środków bez negatywnych konsekwencji dla budżetu.

Jeżeli tak się stanie, a nie zakładam, że będzie inaczej, Wykonawca zostanie wezwany do uzupełnienia oferty o wymagane w SIWZ dokumenty. Po pozytywnej weryfikacji zostanie dokonany wybór najkorzystniejszej oferty, w tym przypadku Wykonawcy, który jako jedyny złożył ofertę, a następnie można będzie przystąpić do podpisania umowy. Jeżeli Wykonawca posiada wszystkie niezbędne dokumenty i wykaże trochę dobrej woli, może je dostarczyć wcześniej niż w ustalonym w wezwaniu terminie, co może o kilka dni przyspieszyć procedurę. A ponieważ nie ma innych Wykonawców, którzy ewentualnie mogliby się odwołać, to i samą umowę można będzie podpisać szybciej niż wynika to z ustawowych terminów. Zatem, jak wszystko pójdzie dobrze, za kilka dni będziemy mogli odtrąbić sukces kolejnego, ale jakże ważnego etapu, jakim jest wyłonienie Wykonawcy.

Zagospodarowanie terenu wokół zalewu jest nieodłącznym elementem oczyszczenia samego zbiornika. Za kilka lat, kiedy inwestycja zostanie zakończona, tereny te nabiorą nowego wyglądu przy zachowaniu swoich walorów przyrodniczych.

Zanim jednak to się stanie, to niestety musimy poczekać do wyłonienia Wykonawcy, bo to, że jest tylko jedna oferta, której wartość jest do zaakceptowania, nie oznacza, że Wykonawca ten już dzisiaj został wyłoniony, bo nie wiemy czy jego oferta jest ważna, nie mówiąc już o podpisaniu umowy. Trzymajmy zatem kciuki i wierzmy, że wszystko będzie po naszej myśli.