Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
594786
DzisiajDzisiaj4
RazemRazem594786
Thursday, 12, grudzień 2019

Interpelacje

SESJA - 31 stycznia 2017 roku.

Według  Protokołu Nr XXXIV/2017 z obrad XXXIV Sesji Rady Miejskiej w Blachowni, odbytej w dniu 31 stycznia 2017 roku.

Przewodnicząca Rady Edyta Mandryk złożyła interpelacje w sprawie:

1.         Remontu ulic: Partyzantów, Curie-Skłodowskiej, Handlowej prosiła o jak najszybsze ogłoszenie przetargu na remont dróg i sfinansowanie inwestycji z własnych środków. Mieszkańcy bardzo długo czekają na naprawę, a wniosek o dofinansowanie nie przeszedł.

2.         Obiegu dokumentów stwierdziła, że listy do Rady Miejskiej powinny być kierowane do Rady Miejskiej. Przewodnicząca, jako pierwsza powinna otwierać korespondencje.  

Wyjaśniła, że pisma do Rady najpierw przechodzą przez Burmistrza. W dniu, kiedy wpływa list z Kancelarii Prezesa Ministrów do Rady Miejskiej dowiaduje się o nim z portali internetowych. Prosiła o podjęcie działań, żeby korespondencja kierowana do Przewodniczącej wpływała na jej ręce.

Burmistrz Blachowni Sylwia Szymańska udzieliła odpowiedzi na zgłoszone wnioski i interpelacje radnych:

Przewodniczącej Rady Miejskiej w Blachowni Edycie Mandryk w sprawie:

1.         Remontu ulic: Partyzantów, Curie-Skłodowskiej, Handlowej odpowiedziała, że ulice znajdują się na liście rezerwowej do dofinasowanie. Wnioski zostały przygotowane bardzo dobrze. Niemniej jednak w przypadku wniosków liczą się punkty za to czy przy ulicy znajdują się instytucje użyteczności publicznej np. szkoła, ośrodek zdrowia.   

Wniosek otrzymał maksymalną ilość punktów, które mógł otrzymać. Ma nadzieję, że dofinansowanie otrzymamy (podobna sytuacja była z ul. Malicką, która była na liście rezerwowej).

Nie możemy remontować ulic ze środków własnych, ponieważ nie zostały zabezpieczone na ten cel  środki w budżecie.

2.         Pism wpływających do Rady poinformowała, że obieg dokumentów wynika z regulaminu organizacyjnego Urzędu, który funkcjonuje od kilkunastu lat. Nie ma stanowiska ds. obsługi rady. Wszystkie pisma, które wpływają na kancelarie do Urzędu są przez pracowników otwierane i przekazywane Burmistrzowi i parafowane w zależności od właściwości sprawy. W celu wprowadzenia zmian należałoby zmienić regulamin i zatrudnić osobę do obsługi biura rady, co wiąże się z dodatkowymi wydatkami.