Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
960189
DzisiajDzisiaj104
RazemRazem960189
Sunday, 28, kwiecień 2024

Aktualności

Sesja 14.03.2012r.

INTERPELACJA 1

 

W centrum Blachowni będzie budowana siłownia napowietrzna. W ostatnich kilku latach wybudowanych zostało klika placów zabaw dla dzieci. Jednak gmina nasza nie posiada placu zabaw z prawdziwego zdarzenia wyposażonego w różnorodne urządzenia do zabawy. Dlatego proszę, aby w niedalekiej przyszłości zaplanować środki na budowę placu zabaw, z którego korzystałyby dzieci z naszej gminy, jak również dzieci z gmin sąsiednich. Jestem przekonana, że profesjonalny plac zabaw (podobny do tego jaki znajduje się na terenie basenu kąpielowego w Częstochowie przy ul. Dekabrystów) byłby miejscem do którego tłumnie przybywaliby ludzie z dziećmi. Uważam, że byłaby to znakomita promocja naszej gminy w okolicy.

Proszę także o podjęcie decyzji w sprawie brodzika dla dzieci, który ostatnio był wyremontowany za kwotę około 10 tyś. zł. Niestety firma, która wykonała remont zrobiła ewidentną fuszerkę. Warto też się zastanowić, czy coroczne remonty oraz naprawy brodzika mają sens i są ekonomicznie uzasadnione. Według mnie nie stać nas na takie marnowanie pieniędzy, dlatego proponuję budowę nowego profesjonalnego brodzika, który będąc w kompleksie z profesjonalnym placem zabaw byłby niewątpliwą atrakcją okolicy. Za tą inwestycją w tym miejscu przemawia przede wszystkim bliskość zalewu, punktów gastronomicznych i parkingu. Co do bezpieczeństwa obiektu, mógłby je zapewnić monitoring oraz dozór przez właścicieli pobliskich lokali. Myślę, że jest to do zrealizowania jeszcze w tej kadencji.

Proszę o wyciągnięcie konsekwencji wobec wykonawcy remontu brodzika i powiadomienie nas o jej wynikach.

Odp. P. Burmistrz " Plac zabaw zostanie wykonany w ramach posiadanych środków".

Remont brodzika- "rozważana była większa inwestycja niż tylko ogrodzenia brodzika, ale basen i plac zabaw z prawdziwego zdarzenia są to milionowe sprawy. W przyszłości trzeba będzie rozważyć tę sprawę".

W sprawie usterek - "firma wykonująca remont zostanie wezwana do naprawy".

 

INTERPELACJA 2

 

Na posiedzeniach poszczególnych komisji zajmowaliśmy się sprawą dotacji do niepublicznych przedszkoli znajdujących się na terenie gminy. Chociaż projekt uchwały w tej sprawie został wycofany, to niestety pozostała niemiła atmosfera towarzysząca dyskusji nad tym projektem oraz wiele niewyjaśnionych spraw. Dlatego proszę o wyjaśnienie kilku zagadnień związanych z opieką przedszkolną na terenie naszej gminy.

 

 

  1. Proszę wyjaśnić, czy  działalność prywatnych przedszkoli na terenie naszej gminy jest potrzebna, a administracja jest przychylna dla tego typu inicjatyw. Moje pytanie jest sprowokowane stwierdzeniem w toku dyskusji, że przedszkola prywatne na terenie naszej gminy są nikomu niepotrzebne. Jest to stwierdzenie   przykre, ponieważ znam wielu ludzi, którzy zastanawiają się nad otwarciem przedszkola i nie wiem czy nie powinnam ich przed tym ustrzec.
  2. Proszę o informację, czy Pani Burmistrz będzie wspierać tego typu inicjatywy w przyszłości poprzez dotowanie powstałych przedszkoli?
  3. Proszę o informację, czy do przedszkoli publicznych działających na terenie naszej gminy przyjmowane są dzieci poniżej 3-go  roku życia wymagające opieki związanej ze zmianą pieluszek?
  4. Czy ilość chętnych chcących zapisać swoje pociechy do przedszkoli publicznych w naszej gminie jest mniejsza, czy większa niż ilość miejsc?

Odp. P. Burmistrz ..." Liczba miejsc w naszych przedszkolach w pełni zaspakaja potrzeby mieszkańców".

Odp. Dyrektor Lidia Figiel - " Zgodnie z ustawą o systemie oświaty wychowaniem przedszkolnym objęte są dzieci od trzeciego roku życia do szóstego. Natomiast w Ostrowach jest punkt przedszkolny, w którym są dzieci od 2,5 roku do 4 lat. Prywatne przedszkola w sąsiednich gminach dotowane są w 40 % nasza gmina dotuje 75%. Warunki materialne w tym punkcie przedszkolnym są dużo lepsze niż w publicznych przedszkolach, ponieważ opłacane jest w nich czesne. Natomiast w naszych przedszkolach nie pobieramy czesnego".

 

INTERPELACJA 3

 

  1. Proszę o informacje, czy firmy dokonujące remontu ul. Cmentarnej oraz Starowiejskiej zostały obciążone karami za przekroczenie terminu wykonania robót?
  2. Proszę także, aby firma usunęła wady w postaci zbyt głęboko obsadzonych kanałów sanitarnych.
  3. Proszę o załatanie dziur na ulicy 1 Maja, aby żaden z mieszkańców lub autobus komunikacji miejskiej nie urwał koła.
  4. Proszę o wykonanie nakładki asfaltowej na odcinku ulicy 1 Maja od ulicy Cmentarnej do ulicy Partyzantów szczególnie, że na jesieni zniszczono dodatkowo nawierzchnię z powodu naprawy kanału burzowego.
  5. Po raz kolejny proszę o zamontowanie lustra na skrzyżowaniu ulicy Cmentarnej i Dobrej. Proszę o informację, kiedy lustro zostanie zamontowane?

ad. 4. nakładka po naprawie kanału burzowego. Ulica 1-go Maja.

Odp. P. Burmistrz " Firmom wykonującym remont za nie wykonanie robót w terminie nie zostały zastosowane kary, ponieważ opóźnienia nie wynikały z winy firm. Wynikało to z opóźnienia prac przy studzienkach przez Przedsiębiorstwo Wodociągów. Zbyt głębokie osadzenie kanałów i wszelkie wady będą zgłaszane do usunięcia wykonawcy po sprawdzeniu w terenie.

Zamontowanie lustra będzie możliwe po wykonaniu projektu organizacji ruchu".

Nakładki asfaltowej na odcinku 1-go Maja, od Cmentarnej do Partyzantów. "Firma wykonująca naprawę kanalizacji burzowej zostanie wezwana do naprawy uszkodzeń, które spowodowała".

 

INTERPELACJA 4

 

  1. Proszę o informację,  do kiedy gmina Blachownia ma zawartą umowę z PKS na usługi transportu zbiorowego?
  2. Kiedy planowany jest kolejny przetarg na usługi transportu zbiorowego na terenie naszej gminy? Pytam, ponieważ o ile dobrze pamiętam ostatni przetarg był przeprowadzany 2-krotnie ze względu na zbyt wygórowane warunki cenowe przewoźników. Niestety docierają do mnie informacje o złej kondycji finansowej obecnego przewoźnika firmy PKS i boję się, że w przetargu organizowanym na ostatnią chwilę skazani będziemy na usługi zaproponowane przez jedną firmę na jej warunkach cenowych.

Odp. P. Burmistrz " Jest podpisana umowa z PKS na dopłatę do transportu zbiorowego. Jeżeli inne firmy zechcą wykonywać transport na terenie naszej gminy otrzymają na to zgodę".

 

INTERPELACJA 5

 

 

  1. Proszę Pana Przewodniczącego Rady Miejskiej o umożliwienie mieszkańcom naszej gminy wyrażenia swojej opinii na temat projektów uchwał przed głosowaniem w czasie przewidzianym na dyskusje nad projektem uchwał. Jest to bardzo istotne ponieważ radni mogliby poznać opinie zainteresowanych mieszkańców, co nie zawsze jest możliwe, a mieszkańcy mieliby możliwość przedstawienia swoich argumentów i opinii na dany temat. Żeby nie powodować zbędnej zwłoki w obradach rady, z przywileju tego mogliby korzystać w sytuacji głosowania nad projektami uchwał  mających duży i istotny wpływ na życie naszych mieszkańców. Jest to zgodne ze statutem i nie wymaga jego zmiany. Ponadto proszę o umożliwienie Pani Burmistrz udzielania  odpowiedzi na pytania zadawane przez mieszkańców w wolnych wnioskach. Często poruszają oni problemy, które wymagają wyjaśnienia, a Pani Burmistrz nie ma możliwości się do nich odnieść.
  1. Panią Burmistrz proszę, w przypadku wyrażenia zgody przez Pana Przewodniczącego, o udzielanie odpowiedzi mieszkańcom kierującym do Pani pytania w czasie  wypowiedzi w wolnych wnioskach.

 

 

Zaproponowane rozwiązania przyczynią się na pewno do lepszej współpracy Rady oraz Burmistrza z mieszkańcami Blachowni.

 

 

 

 

Odp. P. Burmistrz poinformowała że: " spotyka się z mieszkańcami, udziela odpowiedzi na pytania. Czwartek jest dniem spotkań z mieszkańcami".

Odp . Pana Przewodniczącego :           ( do dnia 16.04.2012 - BRAK )

 

INTERPELACJA 6

 

 

  1. Proszę o informację, kiedy zostaną podjęte rozmowy z kupcami mającymi swoje pawilony na terenie targowiska miejskiego,  w celu zapoznania ich z planami budowy targowiska miejskiego i warunkami przeniesienia pawilonów?
  2. Czy wykonane zostały kalkulacje dotyczące kosztów najmu lub kupna pawilonów handlowych na projektowanym targowisku?
  3. Czy osoby zainteresowane miejscem na nowym targowisku będą partycypować w kosztach jego budowy?

Plan targowiska.

Odp.P. Burmistrz - "Spotkanie z kupcami nastąpi z chwilą, kiedy będą sprecyzowane warunki spotkania. Budowa targowiska jest to zadanie non profit i przez okres pięciu lat będą nam zwracane jedynie koszty, które gmina poniesie. Nie będzie możliwości zarabiania na targowisku. Jest to kwestia doprecyzowania warunków spotkania".

 

INTERPELACJA 7

 

  1. Dlaczego ulice czyszczone i zamiatane są przez pracowników interwencyjnych, a nie wynajęto specjalistycznej firmy, która wykonałaby tą usługę o wiele szybciej, a pracownicy mogliby w tym czasie wykonać prace, które ze względu na swoją specyfikę trzeba wykonać ręcznie. Jeżeli powodem są koszty, to proszę przedstawić stosowną kalkulację, ponieważ wydaje mi się, że w tym przypadku koszt zlecenia usługi byłby niższy.
  2. Ile kosztuje dzień pracy pracownika interwencyjnego łącznie z ubraniem i kosztem dojazdu?

Odp. P. Burmistrz " Gmina nie ponosi kosztów wynagrodzenia pracowników, którzy obecnie wykonują prace związane ze sprzątaniem miasta. Jedynie koszty ubrania roboczego i badań lekarskich. Jest to dla gminy dużo taniej. Środki pozostają w budżecie gminy i można je wykorzystać na inny cel".

 

INTERPELACJA 8

 

  1. Proszę o informację, dlaczego ulica Piastów nie została wyremontowana do końca swej długości i pozostawiono krótki odcinek łączący ją z ulicą Długą w  Łojkach?
  2. Czy roboty, które zostały wykonane na ulicy Piastów w całości były finansowane z przyznanej promesy?

 

Odp. P. Burmistrz " Ulica Piastów nie została wykonana w całości, ponieważ część ulic została wykupiona pod autostradę i na tym krótkim odcinku nie możemy wykonać nawierzchni asfaltowej, odcinek ten zostanie wyrównany. Ulica Piastów nie była finansowana w całości z promesy".

 

INTERPELACJA 9

 

 

  1. Proszę, aby zwrócić się do firmy wywożącej odpady budowlane w celu zasypania byłego torowiska o naprawę chodnika zniszczonego przez ciężki sprzęt na rogu ulicy Bankowej i Sienkiewicza.
  2. Proszę o informację, czy odpady budowlane zasypane na torowisku nie będą utrudniały posadzenia w przyszłości drzew i krzewów na tym terenie?
  3. Proszę o informację, kto wydał zgodę na wywóz odpadów budowlanych w celu zasypania torowiska?

 

Odp. P. Burmistrz  " Firma, która dokonała zniszczenia chodnika zostanie wezwana do jego naprawy. Gmina nie wyraziła zgody na wywożenie odpadów budowlanych, jedynie na wywóz ziemi. Tą sprawą musimy się zająć, sprawdzić, kto wywoził odpady i wezwać do ich usunięcia. Po uprzątnięciu terenu nie będzie przeszkód w nasadzeniach drzew lub krzewów".