Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1040384
DzisiajDzisiaj353
RazemRazem1040384


Thursday, 26, grudzień 2024

Krok w dobrym kierunku

20 września 2016 r.

Jestem usatysfakcjonowana, że po ponad 2 godzinach dyskusji udało mi się przekonać zarówno Panią burmistrz jak i jej najbliższych współpracowników,  że zaproponowane ceny wynajmu na nowym ryneczku oderwane są od rzeczywistości, a kupców w większości nie będzie na dłuższą metę stać ponosić tak wysokich kosztów, nie wspominając już o rolnikach, dla których między innymi wybudowany był nowy ryneczek. Do samego końca nie byłam jednak pewna efektów rozmowy, ponieważ deklaracja o obniżce z wykorzystaniem uprawnień, jakie posiada burmistrz była bardzo mglista i niepewna.

Spotkanie, które odbyło się w Urzędzie Miejskim w Blachowni we wtorek 13 września br. o godzinie 11.00 było pokłosiem zdezorientowania kupców, którzy po uroczystym otwarciu ryneczku wiedzieli tylko jedno, że muszą się przenieść. Nie wiedzieli natomiast, do kiedy, jakie dostaną stanowisko, a przede wszystkim, jakie będą zmuszeni wnosić opłaty. Przyznam, że byłam tym zdumiona, ponieważ uchwały zatwierdzające regulamin targowiska jak i opłaty zostały już dawno zatwierdzone przez Radę Miejską i wszyscy mieli czas, aby się z nimi zapoznać, tym bardziej, że z tego, co się dowiedziałam cennik zawierający opłatę targową został przekazany handlowcom. Jednak liczne telefony i osobiste wizyty zaniepokojonych kupców spowodowały, że zainteresowałam się tematem i po dwóch dniach rozmów, w porozumieniu z kilkoma radnymi, którzy również rozmawiali z handlowcami, wystąpiłam z prośbą do Pani burmistrz, żeby pracownicy ZMK spotkali się z dzierżawcami i wyjaśnili im jeszcze raz wszystkie wątpliwości. Nie spotkało się to jednak z aprobatą Pani burmistrz, która uznała, że już wielokrotnie sprawa była omawiana.

Oczywiście zgadzam się z Panią burmistrz, że wyjaśnień było dużo i sama byłam przekonana, że po tak długim czasie od uchwalenia regulaminu oraz opłat nie powinno być żadnych wątpliwości. Ja sama ich nie miałam. Przynajmniej, co do wysokości opłat, które jak się dowiedziałam miały być zbliżone  do obecnych. Jednak, kiedy kilkakrotnie spotkałam się ze zdezorientowanymi kupcami, którzy jak twierdzą obecnie płacą od 150 do 250 zł za stanowisko, a zgodnie z cennikiem, który im przedstawiono będą musieli zapłacić minimum 800 zł za 20 dni handlu, uznałam, że sprawę trzeba wyjaśnić. Stąd pomysł zorganizowania spotkania.

Moim zdaniem w przypadku tak drastycznej podwyżki, ludziom, którzy od lat korzystali z ryneczku i płacili systematycznie opłaty należą się choćby drobne wyjaśnienia, czym taka podwyżka jest podyktowana. Uważam też, że zaproponowana cena w wysokości 40 zł za dzień za handel z samochodu jest za wysoka i nieuzasadniona, tym bardziej, że nie udało mi się dotrzeć do jakichkolwiek kalkulacji dotyczących kosztów utrzymania nowego targowiska. Nie wiem nawet czy takie wyliczenia są.

Cieszę się zatem, że Pani burmistrz dała się przekonać do obniżki najbardziej kontrowersyjnej pozycji w cenniku o 50 % do końca roku.  Uważam jednak, że nawet kwota 20 złotych wymaga zastanowienia, ponieważ w dalszym ciągu może być zbyt dużym obciążeniem dla wielu handlowców. Zatem całkiem poważnie trzeba się zastanowić, czy opłat nie będzie trzeba jeszcze obniżyć.  Z drugiej strony zdaję sobie sprawę, że gmina nie może dokładać do targowiska. Dlatego czas do końca roku powinien być poświęcony jak najszybszemu zapełnieniu stanowisk kupcami w celu osiągnięcia jak największych wpływów, a kalkulacja kosztów winna być przeprowadzona na bazie rzeczywistych wydatków poniesionych w tym okresie z nastawieniem na ich optymalizację.

I nie jest prawdą, że ludzie ci zarabiają fortunę. Większość z nich funkcjonuje na progu opłacalności, a biorąc pod uwagę ryzyko związane z nieprzewidzianymi sytuacjami takimi jak choćby zła pogoda, zaplanowanie jakichkolwiek przychodów jest niezmiernie trudne. Nie mówiąc już o zyskach. A przecież nikt chyba nie chce, aby nowy ryneczek świecił pustkami, a wokół kwitł nielegalny handel na skwerach i chodnikach.

Dotychczasowe doświadczenie pokazało niezbicie, że być może radni jeszcze raz powinni przeanalizować uchwały dotyczące nowego ryneczku i zastanowić się czy nie należy dokonać w nich zmian, aby ryneczek służył nam wszystkim, zarówno handlowcom jak i klientom.

XXVI Sesja Rady Miejskiej w Blachowni

20 września 2016 r.

Uprzejmie informuję, że w dniu 26 września 2016 r., o godz. 15.00 w sali konferencyjnej Ośrodka Sportu i Rekreacji w Blachowni przy ul.Sportowej 1 odbędzie się XXVI  Sesja Rady Miejskiej w Blachowni. 

Sesja Nadzwyczajna poprzedzona będzie posiedzeniem połączonych Komisji Stałych Rady Miejskiej w Blachowni, które zaplanowałam na dzień 21 września br. o godzinie 16.00 sali konferencyjnej Ośrodka Sportu i Rekreacji w Blachowni przy ul.Sportowej 1.

Głównym punktem posiedzenia będzie zapoznanie z projektami uchwał:

- w sprawie przyjęcia „ PROGRAMU OCHRONY ŚRODOWISKA DLA GMINY BLACHOWNIA NA LATA 2016 – 2020 Z PERSPEKTYWĄ NA LATA 2020 – 2030”,

- w sprawie przyjęcia „LOKALNEGO PROGRAMU REWITALIZACJI GMINY BLACHOWNIA NA LATA 2016 – 2025”,

- w sprawie zmiany uchwały nr 104/XVII/2015 dotyczącej przyjęcia „PLANU GOSPODARKI NISKOEMISYJNEJ DLA GMINY BLACHOWNIA NA LATA 2016 – 2020”.

Zapraszam.

Znalezione w sieci

18 września 2016 r.

Lokalna Grupa Działania "Zielony Wierzchołek Śląska" w związku z realizacją Planu Komunikacji zaprasza na otwarte spotkania informacyjne dotyczące możliwości dofinansowania na zakładanie nowej działalności gospodarczej oraz rozwijanie działalności gospodarczej w ramach poddziałania 19.2 "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii lokalnego kierowanego przez społeczność" objętego PROW na lata 2014-2020.

Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc organizatorzy proszą o wcześniejszą rezerwację terminów tel. /34/3172530, 795444328, 795444324 lub drogą mailową Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie najpóźniej do dnia poprzedzającego dane spotkanie.

Uwaga:  

w Blachowni spotkanie ma się odbyć w Ośrodku Sportu i Rekreacji, ul. Sportowa 1.

 5 pażdziernika 2016 r. w godzinach 16.00 - 18.00

Źródło: lgd-klobuck.pl

Budżet Obywatelski - Blachownia 2017

17 września 2016 r.

Dzisiaj i jutro możemy oddać swój głos na jeden wybrany projekt z listy zgłoszonych  projektów w ramach Budżetu Obywatelskiego. Jest to już druga edycja BO w naszej gminie. Pierwsza odbyła się na początku tego roku i wzbudziła wiele emocji zarówno tych pozytywnych jak i negatywnych. Dlatego został zmieniony nieco regulamin, jak również niektóre jego zapisy zostały bardziej wyartykułowane. Wszystkie zmiany są efektem pracy zespołu złożonego z mieszkańców oraz przedstawicieli władz. Istotną zmianą w obecnej edycji jest to, że nie głosujemy już na projekty ogólnomiejskie, a tylko na lokalne. Nowością jest także to, że z samej Blachowni wyodrębnione zostały dwa nowe obszary nazwane „Północ” (wszystkie ulice na północ od zalewu) oraz „Południe” (dzielnica Ostrowy za torami oraz Trzepizury). Trzeci obszar nazwany „Centrum” obejmuje pozostałe ulice łącznie z ulicą Starowiejską i przyległymi.

W obecnej edycji karty do głosowania pobierać można tylko osobiście w punktach do głosowania zlokalizowanych na terenie gminy Blachowni. Karty są także ostemplowane. Ma to na celu wyeliminować nieprawidłowości polegające na hurtowym zbieraniu podpisów na ulicy czy w szkole.

Głosować można tylko na jeden dowolny projekt z listy wpisując jego numer ID (np.: L01) na karcie do głosowania. Ważne jest to, że nie musimy głosować na projekt ze swojego obszaru. Jeżeli uznamy, że projekt z innego obszaru jest godny zainteresowania możemy oddać na niego głos.

Do głosowania upoważnieni są wszyscy mieszkańcy zameldowani na terenie gm. Blachownia na pobyt stały lub czasowy.

Zachęcam wszystkich do udziału w głosowaniu. Zdaję sobie sprawę, że może nie wszystko jest jeszcze idealne w samym regulaminie, sposobie przeprowadzenia głosowania, promocji BO oraz, że wiele zgłoszonych projektów może wzbudzać pewne kontrowersje. Jednak warto się zaangażować i zagłosować, ponieważ błędy można poprawić, a rezygnacja z udziału w żaden sposób nie pomoże. Zatem kto może niech głosuje.

Punkty do głosowania:

1. Blachownia Południe, Szkoła Podstawowa nr 3, ul. Wspólna 5: sobota, niedziela: 10.00-18.00

2. Blachownia Centrum, OSiR, ul. Sportowa 1: sobota, niedziela: 10.00-18.00

3. Blachownia Północ, Klub Tęcza (obok OSP),Plac Wolności: sobota, niedziela: 10.00-18.00

4. Łojki, Szkoła Podstawowa w Łojkach, ul. Długa 48: sobota, niedziela: 10.00-18.00

5. Cisie, Szkoła Podstawowa w Cisiu, ul. Cisiańska 46: sobota, niedziela: 10.00-18.00

6. Konradów, Centrum rekreacyjno – sportowe, ul. Wrzosowa: sobota, niedziela: 10.00-18.00

7. Stara Gorzelnia, Lokal Stowarzyszenia, ul. Wielkoborska 26: sobota, niedziela:10.00-18.00

8. Nowa Gorzelnia, Gabinet logopedyczny, Nowa Gorzelnia 99: sobota, niedziela: 10.00-18.00

9. Wyrazów, Domek rekreacyjny, ul. Podmiejska: sobota, niedziela: 10.00-18.00