Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1045818
DzisiajDzisiaj14
RazemRazem1045818


Saturday, 11, styczeń 2025

Świadomy pacjent

2014-10-14

Czy słyszeliście Państwo o Zintegrowanym Informatorze Pacjenta?

 

 

 

ZIP, czyli Zintegrowany Informator Pacjenta, jest ogólnopolskim serwisem udostępniającym zarejestrowanym użytkownikom historyczne dane o ich leczeniu i finansowaniu leczenia, gromadzone od 2008 r. przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

 

 

 

Rejestrując się w ZIP otrzymuje się dostęp do informacji o prawie do świadczeń zdrowotnych, także wiedzę o leczeniu i udzielonych świadczeniach oraz o przepisanych lekach i informację o kwotach, które zostały przekazane na sfinansowanie leczenia.

 

 

Aby zarejestrować się w bazie, należy wejść na : zip.nfz.gov.pl

 

i postępować zgodnie z poleceniami w kolejnych krokach.

 

Aby korzystać z serwisu nie wystarczy rejestracja na stronie internetowej.

 

 

Wymagana jest osobista wizyta w siedzibie Funduszu lub wykorzystane bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym do podpisania wniosku o wydanie danych dostępowych.

 

 

Punktem, gdzie możemy uzyskać kod do systemu jest m.in.  Delegatura NFZ w Częstochowie ul. Czartoryskiego 28

 

 

Mając dostęp do konta ZIP w Rejestrze Usług Medycznych można zobaczyć całą historię leczenia wraz ze zrealizowanymi receptami od 2008 roku. W tych samych tabelkach ma wyświetlać  się koszt wizyt i recept oraz kwota refundacji. ZIP ma  potwierdzać  również prawo do świadczeń.

 

 

 

 

Kredyty i pożyczki

2014-10-13

Często pytacie Państwo o zadłużenie naszej gminy. Zainteresowanych odsyłam do strony BIP Urzędu Miejskiego w Blachowni.

Wysokość zadłużenia podano w wyjaśnieniach dla banku, w związku z przetargiem na udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie bieżącego deficytu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.

 

Tabela przedstawia sumę udzielonych kredytów i pożyczek, zadłużenie, datę zawarcia umowy i termin spłaty.

 

LINK - Wykaz – BIP UM w Blachowni

 

Z treści tego samego dokumentu wynika również, że w tym roku nie są planowane żadne prace (choć wcześniej były) przy budowie nowej remizy OSP. Jest to o tyle zadziwiające, że na jednej z ostatnich sesji Pani burmistrz zapewniała mnie, że w tym roku zostanie wykonane zadaszenie i stolarka okienna.

Na zapytanie złożone przez bank, Urząd Miejski 3 października br. odpowiedział, cytuję:

Przewiduje się, że w roku 2014 nie zostaną zrealizowane zaplanowane wydatki na budowę strażnicy OSP w Blachowni i z części tej kwoty w wys. 600 000,00 zł zostaną utworzone„ wydatki niewygasające". (…)

 

Kolejny raz zostałam wprowadzona w błąd?

Link do wrześniowych interpelacji.

 

 

 

Pojemniki na śmieci

2014-10-11

List od mieszkańca:

W dniu 04.07.2014 na stronie blachownia.pl ukazał się komunikat podpisany przez Panią Burmistrz o czyszczeniu koszy ( http://blachownia.pl/2014/138-komunikat/ ).

(…)  termin minął, a kosze nadal są brudne.

 

 

Blachownia nadal bez sekretarza

2014-10-08

Od 9 kwietnia 2011 roku, na co zwróciła również uwagę Regionalna Izba Obrachunkowa, w urzędzie żaden pracownik nie wykonywał obowiązków przypisanych temu stanowisku, a w międzyczasie odbył się tylko jeden konkurs na tę posadę, który niestety nie przyniósł żadnego rozstrzygnięcia.

 

Zapewne po uwagach RIO, w dniu 16 września br. rozpisano kolejny konkurs i na stronie BIP Urzędu Miejskiego zamieszczono ogłoszenie o naborze na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Sekretarz Gminy.

 

Po zmianie przepisów zaostrzających wymogi, kandydat na sekretarza poza odpowiednim wykształceniem musi wykazać się także wieloletnim doświadczeniem na stanowisku kierowniczym urzędniczym.

 

Niestety po raz kolejny okazało się, że znalezienie kandydata nie jest wcale proste. Pismem z dnia 7 października, Pani burmistrz informuje, że w wyniku procedury naboru na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Sekretarz Gminy, ofertę złożył jeden kandydat.

 

W wyniku przeglądu i oceny ofert stwierdzono, że kandydat nie spełniał wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze.

 

Komentarz:

 

Analizując dotychczasową politykę kadrową w urzędzie i przyglądając się wzajemnym powiązaniom panującym w naszej gminie nie wierzę w przypadek, że dotychczas Gmina nie posiada sekretarza.

Tak naprawdę tę funkcję pełni, a raczej wykonuje wszystkie obowiązki sekretarza kierownik referatu organizacyjnego, Pani Katarzyna Nowak. Tym samym wybór sekretarza spowodowałby, że Pani kierownik straciłaby swoje stanowisko, na rzecz innej osoby.

Dlaczego więc przewodniczącą komisji rekrutacyjnej była Pani kierownik, której jak się można domyślać najmniej zależy na wyborze sekretarza? Tego nie wiem. Domyślać się tylko mogę, że jakby okazało się, że w kolejnych naborach nie będzie odpowiednich kandydatów, to sekretarzem zostanie sama Pani kierownik w drodze awansu poza konkursem.

Jak mi wiadomo, od jakiegoś czasu takie rozwiązanie nie jest możliwe, ale może się mylę.

Na pewno kandydat musi posiadać czteroletnie doświadczenie urzędnicze, a w tym dwuletnie na stanowisku kierowniczym. Dlatego każdy kto chce zostać sekretarzem musi ten warunek spełniać, nawet obecni pracownicy urzędu pragnący zostać sekretarzem.

Pod warunkiem, że przekonają komisję rekrutacyjną.