Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
1039402
DzisiajDzisiaj114
RazemRazem1039402


Tuesday, 24, grudzień 2024

ZAPROSZENIE NA SESJĘ

27 sierpnia 2017 r.

Uprzejmie zawiadamiam, że w poniedziałek 28 sierpnia br. o godz. 15.00 w sali konferencyjnej Ochotniczej Straży Pożarnej w Blachowni przy Placu Wolności 2 odbędzie się XLIII Sesja Rady Miejskiej w Blachowni. 

Na sesji podjętych będzie kilka ważnych dla mieszkańców uchwał.

Jedną z nich będzie między innymi uchwała dotycząca trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i przedszkoli. Dokonane zostaną także zmiany uchwał dotyczących planu gospodarki niskoemisyjnej dla gminy Blachownia na lata 2016-2020, oraz Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2017r. 

Radni także zdecydują, czy uchylić uchwałę z 2010 roku ( pkt 13 ) zezwalającą na sprzedaż działki nr 613/1 przy ulicy Kubowicza. O uchylenie ww. uchwały wnioskowali mieszkańcy bloków przy ulicy Kubowicza.

Proponowany porządek obrad:

Projekt uchwały pkt 9

Projekt uchwały pkt 10

Projekt uchwały pkt 11

Projekt uchwały pkt 12

Projekt uchwały pkt 13

Źródło: UM w Blachowni

Przełajowa Ósemka

25 sierpnia 2017 r.

Zgłoszenia przyjmowane będą poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej:  www.maratonypolskie.pl, www.kkta.pl, www.blachownia.pl, osirblachownia.pl do dnia 31 sierpnia 2017 roku lub do chwili wyczerpania limitu miejsc. Po tym terminie zgłoszenia tylko w dniu zawodów. Warunkiem wpisania na listę startową jest zgłoszenie się poprzez formularz i dokonanie w terminie opłaty startowej.

Z opłaty startowej zwolnieni są mieszkańcy Gminy Blachownia (na podstawie zameldowania) i osoby niepełnosprawne posiadające stosowną legitymację, pod warunkiem zgłoszenia się do dnia 27.08.2017 r.

Dyrektor Przełajowej Ósemki ma prawo, na pisemną prośbę zawodnika, zwolnić go z opłaty startowej.

Serdecznie zapraszam Mieszkańców Blachowni.

Źródło: osirblachownia.pl

Spotkanie zakończone sukcesem

23 sierpnia 2017 r.

Jak już wcześniej informowałam, kilka dni temu, tj. 10 sierpnia zwróciłam się do Pani burmistrz z pisemną prośbą o wycofanie się ze sprzedaży działki nr 613/1 i unieważnienie przetargu. W dniu 17 sierpnia spotkałam się także z Panią burmistrz osobiście w sprawie złożonego wniosku oraz pisma skierowanego do Burmistrza Blachowni i Rady Miejskiej przez mieszkańców. Poprosiłam także o to, aby spotkała się z mieszkańcami. Pani burmistrz wyraziła chęć spotkania z mieszkańcami i dzisiaj takie spotkanie się odbyło.

O godzinie 16.30 w Urzędzie Miejskim stawili się licznie mieszkańcy bloków przy ulicy Ks. M. Kubowicza, zarządca jednej ze wspólnot oraz kilku radnych zainteresowanych tematem. Spotkanie zakończyło się pozytywnie dla mieszkańców. Po pierwsze Pani burmistrz wycofała się ze sprzedaży działki. Po drugie obiecała podzielenie jej pomiędzy wspólnoty z bloku nr 6 i nr 4. Oczywiście ostateczną decyzję o ewentualnym przekazaniu będzie musiała podjąć Rada Miejska.

Cieszę się z tak dużej mobilizacji mieszkańców, bez reakcji których zapewne do sprzedaży działki by doszło. 

Po deklaracji Pani burmistrz jestem pozytywnie nastwiona na to, że radni na najbliższej sesji przychylą się do mojej propozycji i uchylą uchwałę z 2010 roku, która zezwala na sprzedaż działki. Uchwała ta będzie głosowana 28 sierpnia br. o godz. 15.00 w sali konferencyjnej OSP.

Serdecznie Państwa zapraszam.  

Mieszkańcy mówią NIE. Sprawa sprzedaży działki przy ulicy Kubowicza

20 sierpnia 2017 r.

Źródło foto: mapy.geoportal.gov.pl

      Kilka tygodni temu mieszkańcy bloków nr 4 i 6 zlokalizowanych przy ul. Ks. M. Kubowicza dowiedzieli się, że Gmina Blachownia planuje ogłoszenie przetargu na sprzedaż nieruchomości gruntowej położonej w bezpośrednim sąsiedztwie ich bloków oznaczonej w ewidencji gruntów obrębu Blachownia, km 4, jako działka nr 613/1 o powierzchni 0,1124 ha. W tym samym czasie dotarła do nich informacja, że nabyciem działki zainteresowani są inwestorzy chcący przeznaczyć tą nieruchomość gruntową pod budowę pawilonów handlowo-usługowych. W związku z planami dotyczącymi sprzedaży mieszkańcy poproszeni zostali o wyrażenie swojej opinii na ten temat, co też uczynili. W międzyczasie weszli także w posiadanie informacji, według której ewentualny przetarg nie będzie ogłoszony wcześniej niż na początku września. Jednak w dniu 7 sierpnia w Biuletynie Informacji Publicznej ukazało się ogłoszenie o przetargu, w którym termin składania ofert upływa w dniu 12 września br. Zaniepokojeni tym faktem mieszkańcy w dniu 10 sierpnia zwrócili się pismem do Pani burmistrz z apelem o wycofanie się ze sprzedaży działki. Natomiast w piśmie skierowanym do Rady Miejskiej zaapelowali o uchylenie uchwały Rady Miejskiej w Blachowni nr 264/L/2010 z dnia 17 marca 2010 r. zezwalającej na sprzedaż nieruchomości gruntowej położonej w Blachowni przy ul. Ks. Mariana Kubowicza oznaczonej w ewidencji gruntów obrębu Blachownia, km 4, jako działka nr 613/1 o powierzchni 0,1124 ha.

       Jeszcze w tym samym dniu tj. 10 sierpnia zwróciłam się do Pani burmistrz z pisemną prośbą o wycofanie się ze sprzedaży działki nr 613/1. Zwróciłam także uwagę, iż uważam, że Zarządzenie Nr OR 0050. 111. 2017 Burmistrza Blachowni z dnia 2sierpnia 2017 roku, na podstawie którego został ogłoszony ponowny przetarg, posiada wadę prawną w postaci błędnie podanej podstawy prawnej. W zarządzeniu Burmistrz Blachowni powołuje się na Uchwałę Rady Miejskiej w Blachowni, która dotyczy zgody na sprzedaż innej nieruchomości gruntowej, co może skutkować nieważnością postępowania przetargowego. W dniu 16 sierpnia (środa) wysłałam do radnych wniosek mieszkańców skierowany do Rady Miejskiej, w którym apelują o wycofanie uchwały zezwalającej na sprzedaż działki. W dniu 17 sierpnia spotkałam się także z Panią burmistrz, która wyraziła chęć spotkania się z mieszkańcami w przyszłym tygodniu, w celu wysłuchania ich argumentów i udzielenia stosownych wyjaśnień w tej kwestii.

     Osobiście uważam, że Rada Miejska powinna niezwłocznie zająć się tym problemem i zdecydować o ewentualnym uchyleniu uchwały nr 264/L/2010 z dnia 17 marca 2010 r. zezwalającej na sprzedaż nieruchomości gruntowej położonej w Blachowni przy ul. Ks. Mariana Kubowicza. Ja jestem za uchyleniem tej uchwały. Wiem także, że wielu radnych jest tego samego zdania. Całkowicie zgadzam się z mieszkańcami i podzielam ich obawy, że po sprzedaży działki nikt nie będzie miał wpływu na sposób jej zagospodarowania. Biorąc pod uwagę w jak bliskim sąsiedztwie działki nr 613/1 znajdują się bloki mieszkalne, szczególnie blok nr 6, nie trudno się domyślić, że uciążliwości dla mieszkańców będą znaczące i nieprzewidywalne, a ewentualne konsekwencje długofalowe i nieodwracalne. Trzeba też mieć na uwadze, że zgodnie z decyzją Rady Miejskiej, Gmina Blachownia jest w trakcie uaktualniania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i niewykluczone jest, że w niedalekiej przeszłości zostaną uchwalone plany zagospodarowania, które jednoznacznie określą, jakie przeznaczenie będą miały dane tereny i jakie inwestycje budowlane będą mogły być zrealizowane. Pamiętajmy także, że w momencie sprzedaży nieruchomości Gmina Blachownia straci jakikolwiek wpływ na to jak inwestor zagospodaruje swoją nieruchomość. Weźmy pod uwagę, że nie jest to działka zlokalizowana na uboczu, ale w centrum Blachowni. Ponieważ Blachownia nie posiada uchwalonych planów zagospodarowania każdy inwestor występuje o tzw. decyzję warunków zagospodarowania i zabudowy, która musi być wydana zgodnie z prawem i nie można w niej ująć żadnych ograniczeń niewynikających wprost z przepisów prawa. Opieranie się zatem na zapewnieniach inwestora, który coś obiecał jest błędne i naiwne, ponieważ każdy właściciel ma prawo gospodarować swoją własnością jak chce (oczywiście w ramach prawa) i żadne jego zapewnienia oraz dobra wola nie będzie gwarantem, że zrobi to, co zapowiedział. W każdej chwili może zmienić zdanie i nikt nie będzie w stanie mu przeszkodzić.

      Reasumując uważam, że ewentualne negatywne i nieodwracalne skutki społeczne, a także estetyczne związane z brakiem kontroli nad tym, co zostanie wybudowane w ścisłym centrum Blachowni, są dużo większe niż ewentualna korzyść finansowa ze sprzedaży tej nieruchomości, co jednoznacznie przemawia za wycofaniem się ze sprzedaży działki nr 613/1. Na rysunku przedstawione są granice działki. Wyobraźcie sobie Państwo teraz sytuację, w której inwestor grodzi swoją nieruchomość płotem betonowym, na który nie musi uzyskiwać żadnego pozwolenia przynajmniej w tej części, która nie graniczy z drogą publiczną. Wyobraźcie sobie Państwo, że inwestor lokalizuje budynki 4 metry od granicy działki, na co pozwala prawo. A biorąc pod uwagę gęstość zabudowy działek sąsiednich nie jest wykluczone, że byłby w stanie zabudować ją prawie na całej powierzchni. 

Staw – przetarg ogłoszony

16 sierpnia 2017 r.

                 Dzisiaj został ogłoszony przetarg nieograniczony na rekultywację śródmiejskiego zbiornika Blachownia i usunięcie osadów dennych poprzez refulowanie. Termin składania ofert mija 27 września br. Inwestycja dofinansowana jest w ramach Projektu „.Rekultywacja śródmiejskiego zbiornika Blachownia wraz z zagospodarowaniem otoczenia” nr POIS.02.05.00-00-0103/16  w ramach działania 2.5 oś priorytetowa II Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.

            Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ Wykonawca, z którym zostanie podpisana umowa zobowiązany będzie do hydrodynamicznego usunięcia ok. 100.000 m3 osadu o uwodnieniu ok. 90%. Jak informuje Zamawiający, materiałem usuwanym ze zbiornika będą osady wraz z wodami nadosadowymi. Wymagane jest od Wykonawcy, aby osady denne razem z wodami nadosadowymi były usuwane ze zbiornika przy pomocy specjalistycznego sprzętu, tzw. refulera. Wydobyty i wstępnie odwodniony osad musi być poddany procesowi dalszego odwodnienia na prasach, geotubach lub wirówkach do pożądanej zawartości suchej masy ok. 20%, a następnie zagospodarowany zgodnie z obowiązującymi przepisami. Woda nadosadowa, po sprawdzeniu wielkości wskaźników istotnych z punktu widzenia obowiązujących przepisów i możliwości technologicznych jej dalszego biologicznego oczyszczania powinna zostać odprowadzona do urządzeń kanalizacyjnych, a następnie skierowana do oczyszczalni ścieków. Zamawiający dopuszcza możliwość zagospodarowania osadu poprzez przekazanie go uprawnionemu podmiotowi do dalszego wykorzystania lub zagospodarowania. Alternatywnym rozwiązaniem jest transport wydobytego osadu łącznie z wodami nadosadowymi, za pośrednictwem urządzeń kanalizacyjnych, do oczyszczalni ścieków.  Technologię i sposób transportu opracować ma Wykonawca w ramach realizowanego zadania. Wykonawca musi również uzyskać wszelkie uzgodnienia i porozumienia z odbiorcą osadów wskazanym w pozwoleniu wodnoprawnym lub innym uprawnionym podmiotem. Zamawiający przewiduje, że w wyniku odwodnienia wydobytego osadu dennego powstanie ok. 50.000 m3 osadu o zawartości suchej masy ok. 20%. Bardzo istotne jest też to, że prace należy wykonać bez obniżania lustra wody (opróżniania zbiornika).

      Wykonawcy starający się o zdobycie zamówienia muszą spełnić kilka warunków. W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej muszą wykazać, że wykonali w sposób należyty zgodnie z zasadami sztuki i prawidłowo ukończyli, co najmniej dwie roboty hydrotechniczne na obiektach hydrotechnicznych piętrzących wodę bez opróżniania zbiornika z wykorzystaniem nurków o wartości nie mniejszej niż 1 000.000,00 zł brutto. Ponadto muszą dysponować odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. przynajmniej 1 osobą kierownikiem robót zatrudnionym na umowę o pracę, co najmniej dwoma osobami posiadającymi uprawnienia nurka do wykonywania prac podwodnych klasy I lub II lub III, co najmniej jedną osobą posiadająca uprawnienia kierownika prac podwodnych klasy II, co najmniej jedną osobą z upewnieniami budowlanymi do prowadzenia robót w specjalności hydrotechnicznej bez ograniczeń. W zakresie spełnienia warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Wykonawca musi dysponować minimum jednym urządzeniem służącym do refulacji osadów dennych. W zakresie spełniania wymagań dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej Wykonawca musi wykazać minimalny roczny obrót 10 mln zł. na rok w okresie ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. Zamawiający określił, że kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty będzie cena (60%), a w zakresie kryteriów jakościowych oceniane będzie doświadczenie kierownika robót (40%). Wszelkie prace muszą być zakończone do dnia 30 września 2020 roku. Aby przystąpić do przetargu każdy Wykonawca musi wnieść wadium w wysokości 80 tys. zł, a wyłoniony w drodze postępowania przetargowego Wykonawca przed podpisaniem zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny brutto podanej w ofercie.

       Czy wymagania stawiane Wykonawcom są wygórowane? Trudno jest mi ocenić, ponieważ nie znam branży, ani zagadnień związanych z czyszczeniem zbiorników wodnych. Dziwi mnie jednak troszeczkę, czemu Zamawiający nie żąda od Wykonawców w zakresie spełnienia kryteriów finansowych wykazania posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej na poziomie gwarantującym, że Wykonawca będzie w stanie realizować zadanie bez zakłóceń. Samo wykazanie się obrotem moim zdaniem jest niewystarczające, tym bardziej, że przychód w wysokości 10 mln złotych rocznie nie jest poziomem zbyt wygórowanym. Nie trudno jest się domyślić, że prace o tak dużej wartości i zakresie wymagać będą od Wykonawcy zaangażowania dość dużych środków finansowych. Zamawiający nie wymaga także od Wykonawcy posiadania polisy OC. Mam tylko nadzieję, że wyłoniony zostanie Wykonawca, który sprosta zadaniu i wykona wszelkie prace z należytą starannością.