Aktualności
Blachownia nadal bez sekretarza
2014-10-08
Od 9 kwietnia 2011 roku, na co zwróciła również uwagę Regionalna Izba Obrachunkowa, w urzędzie żaden pracownik nie wykonywał obowiązków przypisanych temu stanowisku, a w międzyczasie odbył się tylko jeden konkurs na tę posadę, który niestety nie przyniósł żadnego rozstrzygnięcia.
Zapewne po uwagach RIO, w dniu 16 września br. rozpisano kolejny konkurs i na stronie BIP Urzędu Miejskiego zamieszczono ogłoszenie o naborze na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Sekretarz Gminy.
Po zmianie przepisów zaostrzających wymogi, kandydat na sekretarza poza odpowiednim wykształceniem musi wykazać się także wieloletnim doświadczeniem na stanowisku kierowniczym urzędniczym.
Niestety po raz kolejny okazało się, że znalezienie kandydata nie jest wcale proste. Pismem z dnia 7 października, Pani burmistrz informuje, że w wyniku procedury naboru na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Sekretarz Gminy, ofertę złożył jeden kandydat.
W wyniku przeglądu i oceny ofert stwierdzono, że kandydat nie spełniał wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze.
Komentarz:
Analizując dotychczasową politykę kadrową w urzędzie i przyglądając się wzajemnym powiązaniom panującym w naszej gminie nie wierzę w przypadek, że dotychczas Gmina nie posiada sekretarza.
Tak naprawdę tę funkcję pełni, a raczej wykonuje wszystkie obowiązki sekretarza kierownik referatu organizacyjnego, Pani Katarzyna Nowak. Tym samym wybór sekretarza spowodowałby, że Pani kierownik straciłaby swoje stanowisko, na rzecz innej osoby.
Dlaczego więc przewodniczącą komisji rekrutacyjnej była Pani kierownik, której jak się można domyślać najmniej zależy na wyborze sekretarza? Tego nie wiem. Domyślać się tylko mogę, że jakby okazało się, że w kolejnych naborach nie będzie odpowiednich kandydatów, to sekretarzem zostanie sama Pani kierownik w drodze awansu poza konkursem.
Jak mi wiadomo, od jakiegoś czasu takie rozwiązanie nie jest możliwe, ale może się mylę.
Na pewno kandydat musi posiadać czteroletnie doświadczenie urzędnicze, a w tym dwuletnie na stanowisku kierowniczym. Dlatego każdy kto chce zostać sekretarzem musi ten warunek spełniać, nawet obecni pracownicy urzędu pragnący zostać sekretarzem.
Pod warunkiem, że przekonają komisję rekrutacyjną.