Aktualności
Masz zaległości z czynszem? Możesz je odpracować.
Najemcy posiadający zadłużenie z tytułu czynszu mieszkaniowego,
opłat eksploatacyjnych oraz odsetek
mogą uniknąć konsekwencji zalegania z opłatami w lokalach mieszkaniowego zasobu Gminy.
Na postawie zarządzenia nr 203/2011 Burmistrza Blachowni z dnia 09 grudnia 2011 roku, najemcy (dłużnicy) będący w trudnej sytuacji materialnej mogą wykonywać na rzecz Urzędu Miasta w Blachowni proste prace porządkowe, drobne prace remontowe i naprawcze, kopertowanie czy pomocnicze prace administracyjne.
Odpracowane zaległości będą co miesiąc przekazywane do działu Księgowości Zarządu Mieniem Komunalnym.
Wystarczy tylko zgłosić się z wnioskiem do Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (pokój nr 10) w Urzędzie Miejskim w Blachowni, a ten po analizie dokumentów świadczących o aktualnej sytuacji materialnej i życiowej może zaproponować spłatę zadłużenia w formie świadczenia rzeczowego (odpracowania).
Tego typu rozwiązanie ma stanowić duże ułatwienie i pomoc dla rodzin, które znalazły się w trudnej sytuacji materialnej.
Zarządzenie, wykaz stawek, zaświadczenie o dochodach.
Więcej informacji i wykaz potrzebnych dokumentów znajduje się na stronie BIP - Urzędu Miejskiego w Blachowni.
Wykaz stawek przykładowych czynności (prac), które mogą być wykonywane przez najemców:
1. Prace porządkowe – stawka 10,00 zł brutto za sprzątanie 1000 m² pow.zewnętrznych.
2. Drobne prace remontowe i naprawcze:
- przygotowanie powierzchni do malowania,
- malowanie powierzchni,
- malowanie stolarki (okna, drzwi),
- malowanie ogrodzeń, słupków,
- prace ogrodnicze itp.
Stawka 10,00 zł/godz. brutto.
3. Kopertowanie:
- wezwań do zapłaty oraz innych dokumentów – stawka 0,20 zł brutto za sztukę,
- wezwań ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru – stawka 0.40 zł brutto za sztukę.
4. Pomocnicze prace administracyjne:
- kserowanie dokumentów,
- segregowanie i układanie dokumentacji,
- prace pomocnicze przy porządkowaniu akt w archiwum,
- inne
Stawka 10,00 zł/godz. brutto.