Aktualności
Do 10 września można zgłaszać kandydatury do Śląskiej Rady Seniorów
Zgłoszenia kandydata można dokonać poprzez wypełnienie i podpisanie formularza. Można tego dokonać w formie papierowej w zaklejonej i opieczętowanej kopercie z dopiskiem „Nabór do Śląskiej Rady Seniorów", którą należy złożyć w Kancelarii ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, ul. Ligonia 46, 40-037 w Katowicach. Kancelaria mieści się na parterze (pokój 164, czynna w dni powszednie w godzinach
od 7.30 do 15.30).
Zgłoszenia można również dokonać za pośrednictwem podmiotów świadczących usługi pocztowe na adres: ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice, z dopiskiem „Nabór do Śląskiej Rady Seniorów".
Zgłaszać można się także za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP), opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym; adres skrytki ePUAP: /UMWSL/skrytka
O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do kancelarii ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, zaś zgłoszenia otrzymane po upływie terminu i lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
Do formularza zgłoszeniowego mogą zostać załączone rekomendacje od instytucji lub osób cieszących się zaufaniem społecznym. Praca w Radzie ma charakter społeczny. Członkom nie przysługuje wynagrodzenie za pracę, dieta ani zwrot kosztów związanych z pracą w Radzie. Wybrane przez Komisję Ekspercką kandydatury zostaną zarekomendowane Zarządowi Województwa Śląskiego. Powołanie przez Zarząd Województwa Śląskiego na członka Rady nastąpi w drodze Uchwały Zarządu Województwa Śląskiego.
Dodatkowych informacji udzielają pracownicy Kancelarii Zarządu pod numerem telefonu (32) 780 549 246.
Do zadań Śląskiej Rady Seniorów należy m.in. powadzenie działalności związanej z polityką senioralną, ale przede wszystkim identyfikowanie i sygnalizowanie istotnych kwestii związanych z sytuacją osób starszych w regionie, w tym włączanie się w działania na ich rzecz.
https://slaskie.pl/content/zostan-czlonkiem-slaskiej-rady-seniorow