Aktualności
Smsem lub mailem o paszporcie
8 czerwca 2017 r.
1 czerwca 2017 r. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji uruchomiło nową funkcjonalność ułatwiającą odbiór paszportów.
Każdy, kto złoży wniosek o wydanie paszportu, może zostać powiadomiony smsem lub e-mailem o tym, że jego paszport jest gotowy do odbioru.
Aby skorzystać z tej bezpłatnej usługi, należy w oświadczeniu przy składaniu wniosku o paszport podać swój numer telefonu lub adres e-mail i wyrazić zgodę na przetwarzanie tych danych.
Gdy paszport będzie gotowy, zainteresowany otrzyma informację o możliwości jego odbioru w urzędzie za pośrednictwem:
• smsa z tytułem „PASZPORT”, o treści: „Twój paszport jest do odbioru w ... (nazwa urzędu, adres)”
lub
• e-maila zatytułowanego: „Zapraszamy po odbiór paszportu”, o treści „Zapraszamy po odbiór paszportu w urzędzie, w którym został złożony wniosek (nazwa urzędu, adres)”.
Dane w postaci numeru telefonu i adresu e-mail po zrealizowaniu usługi zostaną usunięte.
Wiadomość sms i/lub e-mail będzie wysyłana automatycznie przez System Wysyłania Powiadomień, niezwłocznie po przyjęciu paszportu przez urzędnika.
Źródło: katowice.uw.gov.pl