Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
961537
DzisiajDzisiaj181
RazemRazem961537
Saturday, 04, maj 2024

Aktualności

Sesja 25.04.2012 r.

INTERPELACJA 1

  1. Kto przeprowadzał przeglądy placów zabaw w 2011 roku oraz 2012 roku? Proszę także wyjaśnić, na czym taki przegląd polegał i gdzie można się zapoznać z protokołami kontroli.
  2. Dlaczego nie są naprawiane lub usuwane uszkodzone urządzenia z placów zabaw?
  3. Czy wyjaśniła się sprawa źle wykonanego remontu brodzika oraz źle obsadzonych kanałów na ulicy Cmentarnej? Co w tym zakresie zostało zrobione?
  4. Czy ustalono, kto jest odpowiedzialny za wywóz gruzu na teren po byłym torowisku, gdzie obecnie gruz został dyskretnie przykryty warstwą ziemi?
  5. Czy prace porządkowe, jak również związane z zagospodarowaniem przestrzeni centrum Blachowni prowadzone są wg jakiegoś planu? Czy istnieje projekt zagospodarowania skweru przed Szkołą Podstawową nr 1?
  6. Dlaczego na jesień dokonywano cięcia krzewów, a na wiosnę je usunięto?
  7. Jakimi kryteriami kierują się pracownicy przy usuwaniu krzewów?
  8. Czemu prace porządkowe na terenie gminy prowadzone są w sposób chaotyczny? Jednego dnia zamiatana jest jedna ulica do połowy, ponieważ brakło czasu i zamiast prace dokończyć dnia następnego pracownicy zmieniają rejon i wykonują inne prace zapominając, że tam gdzieś praca została niedokończona.

 

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Blachowni

 

 

 

INTERPELACJA 2

Proszę o przygotowanie zmian w statucie gminy umożliwiających protokołowanie obrad poszczególnych komisji rady przez pracownika urzędu miejskiego. Obecnie protokoły komisji sporządzane są przez sekretarzy komisji wybranych spośród jej członków. Na komisjach poruszanych jest wiele istotnych tematów, a sama dyskusja trwa kilka godzin, a protokoły sporządzane przez sekretarzy są bardzo skąpe i niedokładne. Prowadzi to do wielu niepotrzebnych sporów i nieporozumień co do przebiegu obrad i ich ustaleń. Po kilku dniach czy tygodniach niemożliwe jest ustalenie jednoznacznie niektórych faktów, szczególnie gdy połowa radnych twierdzi, że było tak, a druga połowa się z tym nie zgadza. Pewnym rozwiązaniem byłoby nagrywanie obrad jednak z niezrozumiałych dla mnie przyczyn większość radnych nie chce się na to zgodzić. W moim przekonaniu jest to całkowitym absurdem, ponieważ radni nie mają prawa zabronić nikomu nagrywania obrad komisji, poza niektórymi przypadkami szczegółowo opisanymi w ustawach. Problem jest poważny, ponieważ każde zwrócenie uwagi co do treści protokołu przyjmowane jest z niezrozumiałą dla mnie agresją ze strony niektórych radnych.

 

INTERPELACJA 3

 

Dotyczy: Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie Blachowni dla przebiegu gazociągu wysokiego ciśnienia.

Dlaczego prace nad uchwaleniem planu zagospodarowania przestrzennego na terenie Blachowni dla przebiegu gazociągu wysokiego ciśnienia trwają od 2009 roku?

Czy miały miejsce jakieś zaniedbania ze strony Urzędu Miejskiego w Blachowni? Jeżeli tak to jakie? Czy opracowywane są jakieś plany gazyfikacji Blachowni?  Czy gazyfikacja jest uwzględniana w prowadzonych inwestycjach drogowych?

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Blachowni

 

INTERPELACJA 4

 

Proszę Pana Przewodniczącego Rady o odpowiedź na moją interpelację w sprawie umożliwienia udzielenia głosu mieszkańcom w dyskusji przed podjęciem uchwał oraz umożliwienia Pani Burmistrz odpowiedzi na pytania zadane przez mieszkańców w wolnych wnioskach.

INTERPELACJA 5 

 

Dotyczy: Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla Miasta i Gminy Blachownia.

 

Proszę o zamieszczenie na stronie internetowej BIP Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla Miasta i Gminy Blachownia.

 

Złożyłam również interpelacje ustne.