Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
961905
DzisiajDzisiaj68
RazemRazem961905
Monday, 06, maj 2024

Aktualności

NADZWYCZAJNA FARSA W AFRYKAŃSKIM STYLU

Jutro o godzinie 15.00 odbędzie się Nadzwyczajna Sesja Rady Miejskiej w Blachowni. Głównym punktem programu jest podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie. Zmiany dotyczą przyjęcia po stronie dochodów kwoty ponad 2 mln. zł z promesy przyznanej na  usuwanie skutków powodzi, a w szczególności na remont ulicy 1 Maja, Młyńskiej, Wierzbowej, Prostej, Łąkowej.

Zwiększone będą także wydatki na promocję Blachowni, a konkretnie na organizację „Przełajowej ósemki”.

Spowodowane jest to coraz większą popularnością tej imprezy biegowej, dlatego udział w jej tegorocznej edycji niespodziewanie zapowiedzieli czołowi biegacze z Kenii. Dowiedzieli się oni o corocznie organizowanej imprezie od jednego z naszych mieszkańców, który od 5 lat pracuje i mieszka w tym afrykańskim kraju. Spowodowało to ogromne zamieszanie wśród organizatorów, a konkretnie pracowników Urzędu Miejskiego w Blachowni odpowiedzialnych za organizacje.

Ponieważ czasu zostało mało, a dotychczas zarezerwowane środki w wysokości około 25 tys. zł wydają się niewystarczające, postanowiono zwiększyć je do kwoty 65 tys. zł.

Z moich niepotwierdzonych informacji wynika, że chodzi o zwiększenie puli nagród. Za zajęcie 1 miejsca w biegu przewidziano nagrodę  pieniężną w wysokości 3 tys. € oraz 2 tys. € i 1 tys. € odpowiednio za drugie i trzecie miejsce .

Zastanawia tylko fakt, dlaczego zamiast zrobić to w normalnym trybie zwołuje się Sesję Nadzwyczajną?

Czemu po raz kolejny ignoruje się radnych i bez dyskusji na komisjach podsuwa im się gotowce do przegłosowania? Jak znam realia panujące w naszej gminie, jestem wręcz pewna, że przed głosowaniem Pan Przewodniczący Rady nie dopuści nikogo do głosu, poza oczywiście Panią Burmistrz.