NOWA STRAŻNICA
6 listopada 2016 r.
W miniony piątek, 4 listopada odbyła się w Blachowni uroczystość oddania do użytku nowej strażnicy OSP. Przybyli na to wydarzenie zaproszeni goście przekazali gratulacje nie szczędząc przy tym słów uznania oraz życzyli, aby obiekt ten służył nam jak najdłużej. Nie byłoby jednak ani nowej remizy ani samej uroczystości, gdyby nie nasi druhowie.
Ochotnicza Straż Pożarna w Blachowni to niezwykle ważny element nie tylko naszej gminnej historii, którą na przestrzeni tych ponad 95 lat tworzyli nasi strażacy i ich rodziny, ale także naszej lokalnej tożsamości.
Strażacy są niezastąpioną częścią naszej blachowniańskiej społeczności. Na przestrzeni tych lat zawsze oddanie służyli nam - mieszkańcom Blachowni, choć nie zawsze mieli łatwo.
Czas biegnie. Zmieniają się czasy i zmienia się straż. Przed strażakami stawiane są coraz to nowe zadania i wyzwania. Wymaga się od nich coraz większego profesjonalizmu i oddania sprawie. I strażacy z Blachowni znakomicie sobie z tymi wyzwaniami radzą. Bo straż w Blachowni to coś więcej niż tylko stowarzyszenie. To przede wszystkim prężnie działająca jednostka ochotników profesjonalistów, którzy dają z siebie wszystko służąc pomocą wszystkim, którzy tej pomocy potrzebują. Wie o tym każdy mieszkaniec naszej gminy. Wiedzą o tym podróżni, którym przyszli z pomocą w różnych zdarzeniach drogowych. Wiedzą o tym także władze samorządowe różnych szczebli. Wiedzą o tym zawodowi strażacy, którzy często z uznaniem wypowiadają się o naszej jednostce.
Dlatego jestem niezwykle uradowana, że po wielu latach, staraniem wielu ludzi udało się wreszcie oddać do użytku tą piękną i nowoczesną strażnicę. Inwestycja ta była niezwykle potrzebna i długo oczekiwana nie tylko przez naszych druhów, ale także przez nas, mieszkańców. Bo straż w Blachowni służy przede wszystkim nam, mieszkańcom. Dlatego chyba wszyscy chcemy, aby nasza jednostka była jak najlepsza. I choć o sprawności i skuteczności tej formacji decydują ludzie, którzy ją tworzą, to bez sprzętu i odpowiedniego zaplecza trudno jest w dzisiejszych czasach sprostać wszystkim wymaganiom i wyzwaniom, jakie przed strażakami są stawiane.
Cieszę się, że swoją postawą oraz oddaniem w codziennej służbie społeczeństwu nasi strażacy udowodnili, że ta strażnica im się należała!
W związku z tym wydarzeniem należą się podziękowania wszystkim tym, którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do powstania strażnicy. Dziękuję przede wszystkim kolegom i koleżankom strażakom, którzy od lat z wielką determinacją i konsekwencją starali się i upominali o tą niezwykle ważną i potrzebną inwestycję. Wielkie dzięki składam byłemu i obecnemu zarządowi naszej jednostki, to oni byli głównymi orędownikami tego przedsięwzięcia.
Dziękuję władzom Blachowni, tym poprzednim, za zaplanowanie i rozpoczęcie inwestycji oraz obecnym za jej sprawne dokończenie. Dziękuję radnym poprzedniej i obecnej kadencji za przychylność i przekazanie środków finansowych zarówno na rozpoczęcie jak i dokończenie budowy. Dziękuję urzędnikom, pracownikom gminnym oraz wszystkim, którzy przez te wszystkie lata uczestniczyli w procesie inwestycyjnym. Dziękuję także mieszkańcom, którzy z aprobatą, przychylnością i troską wspomagali ludzi zaangażowanych w całym procesie inwestycyjnym.
Życzę nam wszystkim, aby strażnica ta służyła jak najdłużej i umożliwiała dalszy rozwój naszej jednostki.
Korzystając z okazji chciałam podzielić się z Państwem także pewną refleksją. Od czasu, kiedy zapadła decyzja o budowie strażnicy, do czasu, kiedy została oddana do użytku minęło kilka lat. Tak się złożyło, że w całym tym procesie udział swój miało bardzo wielu ludzi oraz przedstawicieli władz naszej gminy. Każdy z uczestników tego przedsięwzięcia miał swój wkład, mniejszy lub większy, ale go miał. Na uroczystości otwarcia było to podkreślone w wielu przemówieniach i podziękowaniach. Dlatego wartościowanie zasług nie ma sensu i w żaden sposób nie rozwiąże żadnych naszych problemów. Zarówno tych byłych jak i obecnych. A obecnym problemem, a raczej wyzwaniem jest konieczność doposażenia naszej jednostki i na tym należy się skoncentrować.
W trosce o bezdomnych uruchomiono infolinię
4 listopada 2016 r.
1 listopada br. w Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego ruszyła bezpłatna infolinia dla osób bezdomnych o numerze telefonu 987 (połączenia bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych), pod którym można uzyskać informacje o możliwości pomocy w zakresie noclegu i wyżywienia.
Infolinia będzie funkcjonować całodobowo, w każdym dniu tygodnia i obejmować swym zasięgiem teren województwa śląskiego.
Wykaz jednostek świadczących pomoc osobom bezdomnym z terenu całego województwa znajduje się na stronie internetowej Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach.
http://www.katowice.uw.gov.pl/wdzbizk/infolinia_dla_bezdomnych.html
Sesja Rady Miejskiej
4 listopada 2016 r.
Uprzejmie zawiadamiam, że w poniedziałek 7 listopada br. o godz. 15.00 w sali konferencyjnej Ochotniczej Straży Pożarnej w Blachowni przy Placu Wolności 2 odbędzie się XXX Nadzwyczajna Sesja Rady Miejskiej w Blachowni.
Interpelacje sesyjne
31 października 2016 r.
W czwartek, 27 października br. odbyła się XXIX Sesja Rady Miejskiej w Blachowni.
Na sesję w tym dniu miałam przygotowane trzy interpelacje.
Pierwsza dotyczyła oświetlenia na „starym” ryneczku przy ulicy Kubowicza.
Treść interpelacji:
Wielokrotnie zgłaszałam konieczność zainstalowania oświetlenia na „starym” ryneczku przy ulicy Kubowicza. Niestety moja prośba dotychczas nie została uwzględniona, choć pismem z dnia 14 czerwca br. Pani Burmistrz poinformowała mnie, że kosztorys na tę inwestycję został wykonany. Jednocześnie zaznaczyła Pani, że mając na uwadze bezpieczeństwo i dobro mieszkańców, w przypadku zaistnienia możliwości wygospodarowania w budżecie środków finansowych w bieżącym roku, podjęte zostaną działania zmierzające do wprowadzenia do budżetu zadania pn.: „Budowa oświetlenia na ryneczku przy ulicy Kubowicza w Blachowni”.
Moja prośba jest następstwem próśb kupców i osób mieszkających w okolicy wspomnianego ryneczku od wielu lat.
Bardzo proszę o pozytywne rozpatrzenie interpelacji.
Druga interpelacja to prośba o naprawę ulicy Partyzantów.
Treść interpelacji:
Na skrzyżowaniu ulicy Partyzantów z ulicą 1 Maja powstało zagłębienie, które w czasie opadów wypełnia się wodą uniemożliwiając swobodne przejście przechodniom. Informowałam o tym kilkakrotnie. Pismem z dnia 7 października 2015 roku zostałam poinformowana, że Pani Burmistrz postara się przychylić do mojej prośby w przypadku możliwości wygospodarowania dodatkowych środków w budżecie w ramach bieżącego utrzymania dróg gminnych.
Po ponownej interpelacji w sprawie zlikwidowania wody w ulicy Partyzantów od strony 1 Maja zostałam poinformowana pismem z dnia 5 lutego 2016 roku, że wyrównanie nawierzchni drogi oraz uzupełnienie jej kruszywem zostanie rozpatrzone po zakończeniu okresu zimowego i po wyłonieniu wykonawcy na bieżące utrzymanie dróg gminnych.
Dodać należy, że w ulicy Partyzantów powstały nowe wgłębienia uniemożliwiające swobodne poruszanie się osobom korzystającym z drogi.
Bardzo proszę o wykonanie działań zmierzających do poprawy wyglądu ww. drogi.
Trzecia przygotowana przeze mnie interpelacja związana była z opłatami na nowym ryneczku i prośbą o zorganizowanie spotkania z kupcami. Ponieważ chwilę wcześniej interpelację podobnej treści złożył Pan radny Henryk Kania ograniczyłam się tylko do zasygnalizowania, że w pełni popieram konieczność zorganizowania takiego spotkania z kupcami, tym bardziej, że takie oczekiwania mają sami kupcy. Zresztą prośba taka jest już kolejną moją prośbą na przestrzeni kilku tygodni. Jesteśmy również zgodni z Panem radnym Kanią, a także kilkoma innymi radnymi, że jeżeli nie dojdzie do takiego spotkania z inicjatywy Pani burmistrz, warto zorganizować takie spotkanie z inicjatywy Rady Miejskiej. Myślę, że sprawa nowego targowiska wymaga pilnego wyjaśnienia, ponieważ wszystko wskazuje na to, że przedstawiony do zatwierdzenia przez Radę Miejską regulamin, jak również cennik opłat został przygotowany przez ZMK bez stosownych analiz i konsultacji. Jak przekonaliśmy się stawki opłat oderwane są od rzeczywistości, a sam kierownik ZMK nie stanął na wysokości zadania i nie był w stanie w sposób cywilizowany wyjaśnić najemcom wszystkich wątpliwości. Nie jest też tajemnicą, że zachowanie samego kierownika, jak i niektórych pracowników ZMK wzbudziło wśród kupców nieukrywane oburzenie, o czym byłam wielokrotnie informowana.
Warto może zatem przypomnieć, że ZMK reprezentuje Burmistrza Blachowni i to, w jaki sposób jego przedstawiciele, a przede wszystkim kierownictwo postępuje z petentami wpływa bezpośrednio na ocenę pracy burmistrza.
Z życia radnej
28 października 2016 r.
Drodzy Państwo. Po krótkiej przerwie wracam z tym tytułem, aby na bieżąco informować o mojej pracy w Radzie Miejskiej i uroczystościach, w których brałam udział. Moja relacja opiera się na okresie międzysesyjnym, na podstawie sprawozdania, które przedstawiam na każdej sesji.
Poza dyżurami w Urzędzie i podstawowymi obowiązkami przewodniczącego rady brałam udział w posiedzeniach i uroczystościach odbywających się na terenie naszej Gminy.
- 3 października – sesja Rady Miejskiej.
- 10 października – posiedzenie komisji łączonych Rady Miejskiej w Blachowni.
- 12 października w MDK odbyło się Spotkanie historyczne - Ruch oporu w Blachowni i okolicach w okresie II wojny światowej.
- 13 października - uroczystość w MDK z okazji Dnia Edukacji Narodowej, podczas której zostały wręczone Nagrody Burmistrza i Nagrody Dyrektorów nauczycielom placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Blachownia.
- 14 października korzystając z zaproszenia Pani Dyrektor i Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 3 w Ostrowach uczestniczyłam w Festynie z okazji Dnia Nauczyciela, który został połączony ze Świętem Ziemniaka.
- 15 października w sali OSP na zaproszenie Pani Henryki Ball, Przewodniczącej koła w Blachowni Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów brałam udział w „Dniu Seniora”.
- 17 października – sesja nadzwyczajna.
- 18 października – włączyłam się w dosadzanie żonkilowych cebulek, akcji organizowanej w ramach kampanii „Pola nadziei”. Po tym wydarzeniu uczestniczyłam w uroczystym otwarciu bieżni przy Szkole Podstawowej nr 1, która powstała w ramach Budżetu Obywatelskiego.
- 21 października skorzystałam z zaproszenia Pani Bożeny Majorczyk, Wicedyrektor ds. przedszkola by wziąć udział w Pikniku Jesiennym w Przedszkolu w Łojkach.
- Wieczór Autorski Pani Lidii Godowskiej w Bibliotece Miejskiej.
- 25 października – brałam udział w Gminnym Turnieju Dwójek Siatkarskich, który odbył się na hali sportowej w Blachowni, a zorganizowany został przez Gimnazjum im. Janusza Korczaka, UKS „Gimnazjum” oraz Zespół Projektowy.
Dziękuję za zaproszenia