Projekt uchwały budżetowej i Plan Inwestycyjny na rok 2017
15 listopada 2016 r.
Dzisiaj otrzymałam projekt uchwały budżetowej na 2017 rok oraz projekt uchwały dotyczącej wieloletniej prognozy finansowej. Powyższe dokumenty podpisane przez burmistrza przekazałam Radnym Rady Miejskiej w Blachowni.
Dalsza procedura jest następująca:
Komisje w terminie 21 dni od daty złożenia projektu odbywają posiedzenia, na których analizują projekt i sporządzają na piśmie opinie o projekcie uchwały budżetowej. Komisje sporządzają wnioski w sprawie ewentualnych zmian, które przekazują Przewodniczącemu Rady oraz Burmistrzowi Blachowni w terminie do dnia 10 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy. Komisja proponując wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku ujętego w projekcie zobowiązana jest wskazać źródło jego finansowania.
Burmistrz Blachowni dokonuje ewentualnych autopoprawek do projektu uchwały budżetowej i kieruje projekt uchwały do Rady Miejskiej w Blachowni w celu uchwalenia.
Uchwała budżetowa powinna zostać uchwalona przed rozpoczęciem roku budżetowego, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach - nie później niż w terminie określonym przez ustawę o finansach publicznych.
Poniżej przedstawiam Państwu PLAN INWESTYCYJNY NA 2017 r.
Projekt uchwały budżetowej - LINK - UM w Blachowni
Wydatki na programy i projekty współfinansowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej:
Propozycje zadań do budżetu Gminy Blachownia na 2017 r.
14 listopada 2016 r.
Najpóźniej do 15 listopada, czyli do jutra Burmistrz Blachowni powinien przedłożyć projekt uchwały budżetowej na rok 2017 Radzie Miejskiej w Blachowni. Do dnia 30 września br. można było składać propozycje i wnioski dotyczące zadań, które powinny się znaleźć w przyszłorocznym budżecie, co też uczyniłam. Ile z moich propozycji znajdzie się w projekcie budżetu przekonam się jutro. Dzisiaj natomiast przedstawiam Państwu zadania, które zgłosiłam:
1. Położenie dywanika asfaltowego w ulicach M. Skłodowskiej - Curie, Partyzantów, Handlowej i Księżycowej.
Uzasadnienie:
Podłoże zostało utwardzone tłuczniem na ww. ulicach w 2012 roku i wymaga położenia dywanika asfaltowego dla uniknięcia jego dalszej dewastacji. Odwlekanie tej inwestycji doprowadzi do zwiększenia kosztów modernizacji tych ulic w przyszłości. Wiem, że został złożony wniosek o dofinansowanie tej inwestycji w ramach tzw. Schetynówek. Proszę jednak o zrealizowanie tego zadania bez względu na to czy uzyska dofinansowanie czy nie, ponieważ z każdym rokiem pogarsza się stan podbudowy, która została już wykonana.
2. Położenie nowego dywanika asfaltowego w dalszej części ulicy Parkowej.
Uzasadnienie:
Ulica w dużej części została wykonana. Pozostaje jedynie ułożyć nową nawierzchnię w końcowej jej części, czyli przy ulicy 1 Maja.
3. Wykonanie przejścia dla pieszych na ulicy Cmentarnej na wysokości cmentarza.
Uzasadnienie:
Przejście dla pieszych jest niezbędne ze względu na parking znajdujący się po przeciwnej stronie ulicy. Znacznie ułatwi ono mieszkańcom oraz przyjezdnym przepisowe poruszanie się, zwolni ruch samochodowy i tym samym poprawi bezpieczeństwo pieszych. Dodać należy, że przejście posiada dokumentację projektową.
4. Montaż lustra na ulicy Dobrej.
Uzasadnienie:
Z ulicy Dobrej odchodzi boczna uliczka, przy której usadowione są budynki mieszkalne. Wyjazd z uliczki z powodu braku widoczności jest bardzo niebezpieczny, stąd też ustawienie lustra jest w pełni uzasadnione. Potrzeba montażu lustra jest zgłaszana przez mieszkańców posesji od kilku lat.
5. Wykonanie oświetlenia przy ulicy Kubowicza.
Uzasadnienie:
Sprawę oświetlenia na ryneczku przy ulicy Kubowicza poruszałam kilkakrotnie. Wnioski, które wielokrotnie kierowałam w tej sprawie są następstwem próśb kupców i osób mieszkających w okolicy wspomnianego ryneczku od wielu lat.
6. Wykonanie oświetlenia przy ulicy Miodowej.
Uzasadnienie:
Niezrealizowane zadanie planu budżetu z 2011 roku. Dokumentacja techniczna na wykonanie tego zadania jest w posiadaniu Gminy. Wykonane są także fundamenty pod latarnie oraz wyprowadzone przewody elektryczne.
7. Modernizacja ul. Kubowicza prowadzącej do bloku nr 6 i ogródków działkowych.
Uzasadnienie:
Fatalny stan nawierzchni może spowodować uszkodzenia samochodów. Miejsce to stanowi również drogę dojazdową do ogródków działkowych, które są często odwiedzane przez mieszkańców. Modernizacja poprawi estetykę centrum Blachowni.
8. Wykonanie nakładki asfaltowej na ulicy Wojska Polskiego i Żwirki i Wigury.
Uzasadnienie:
Zły stan tych ulic jest uciążliwy dla mieszkańców szczególnie w deszczowe dni.
9. Oświetlenie na łączniku ulicy Sienkiewicza z ulicą Częstochowską przy ośrodku zdrowia, wzdłuż dawnego torowiska kolejowego.
Uzasadnienie:
Wskazany chodnik przebiega wzdłuż lasu w znacznym oddaleniu od ulicy Sienkiewicza i Częstochowskiej, co powoduje, że w nocy panuje tam całkowita ciemność. Problem ten był wielokrotnie zgłaszany przez mieszkańców i radnych.
W zdecydowanej większości przedstawione propozycje były zgłaszane przeze mnie w latach ubiegłych. Niestety do tej pory nie udało się ich zrealizować. Proszę zatem o uwzględnienie składanych przeze mnie propozycji w budżecie na rok 2017.
Polska niepodległa
11 listopada 2016 r.
Święto Niepodległości - 98. rocznica odzyskania przez Polskę wolności.
11 listopada 1918 roku to data bardzo ważna w naszej historii.
Ważna przede wszystkim dlatego, że oznacza ona powrót Polski na mapy Europy i świata po 123 latach nieobecności.
Wspomnijmy dzisiaj naszych Rodaków, którzy w najcięższych czasach nie stracili nadziei i walczyli o godność i wolność Polski i Polaków, a także tych, którzy w codziennej, ciężkiej pracy przejawiali swoje poświęcenie dla Ojczyzny.
CZAD I OGIEŃ - OBUDŹ CZUJNOŚĆ
7 listopada 2016 r.
Termin oddania prac upływa 23 listopada 2016r.
Zwycięzców wyłoni Komisja Konkursowa składająca się z ekspertów z MSWiA oraz przedstawiciela Państwowej Straży Pożarnej. Najlepsze prace zostaną uhonorowane, a placówki oświatowe, z których spoty pochodzą, otrzymają nagrody pieniężne:
- Za zajęcie pierwszego miejsca – 5 000 zł,
- Za zajęcie drugiego miejsca – 4 000 zł,
- Za zajęcie trzeciego miejsca – 3 000 zł,
- 2 wyróżnienia po 1000 zł.
Regulamin konkursu, karta zgłoszeniowa, oświadczenie uczestnika i oświadczenie opiekuna znajdują się na stronie:
NOWA STRAŻNICA
6 listopada 2016 r.
W miniony piątek, 4 listopada odbyła się w Blachowni uroczystość oddania do użytku nowej strażnicy OSP. Przybyli na to wydarzenie zaproszeni goście przekazali gratulacje nie szczędząc przy tym słów uznania oraz życzyli, aby obiekt ten służył nam jak najdłużej. Nie byłoby jednak ani nowej remizy ani samej uroczystości, gdyby nie nasi druhowie.
Ochotnicza Straż Pożarna w Blachowni to niezwykle ważny element nie tylko naszej gminnej historii, którą na przestrzeni tych ponad 95 lat tworzyli nasi strażacy i ich rodziny, ale także naszej lokalnej tożsamości.
Strażacy są niezastąpioną częścią naszej blachowniańskiej społeczności. Na przestrzeni tych lat zawsze oddanie służyli nam - mieszkańcom Blachowni, choć nie zawsze mieli łatwo.
Czas biegnie. Zmieniają się czasy i zmienia się straż. Przed strażakami stawiane są coraz to nowe zadania i wyzwania. Wymaga się od nich coraz większego profesjonalizmu i oddania sprawie. I strażacy z Blachowni znakomicie sobie z tymi wyzwaniami radzą. Bo straż w Blachowni to coś więcej niż tylko stowarzyszenie. To przede wszystkim prężnie działająca jednostka ochotników profesjonalistów, którzy dają z siebie wszystko służąc pomocą wszystkim, którzy tej pomocy potrzebują. Wie o tym każdy mieszkaniec naszej gminy. Wiedzą o tym podróżni, którym przyszli z pomocą w różnych zdarzeniach drogowych. Wiedzą o tym także władze samorządowe różnych szczebli. Wiedzą o tym zawodowi strażacy, którzy często z uznaniem wypowiadają się o naszej jednostce.
Dlatego jestem niezwykle uradowana, że po wielu latach, staraniem wielu ludzi udało się wreszcie oddać do użytku tą piękną i nowoczesną strażnicę. Inwestycja ta była niezwykle potrzebna i długo oczekiwana nie tylko przez naszych druhów, ale także przez nas, mieszkańców. Bo straż w Blachowni służy przede wszystkim nam, mieszkańcom. Dlatego chyba wszyscy chcemy, aby nasza jednostka była jak najlepsza. I choć o sprawności i skuteczności tej formacji decydują ludzie, którzy ją tworzą, to bez sprzętu i odpowiedniego zaplecza trudno jest w dzisiejszych czasach sprostać wszystkim wymaganiom i wyzwaniom, jakie przed strażakami są stawiane.
Cieszę się, że swoją postawą oraz oddaniem w codziennej służbie społeczeństwu nasi strażacy udowodnili, że ta strażnica im się należała!
W związku z tym wydarzeniem należą się podziękowania wszystkim tym, którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do powstania strażnicy. Dziękuję przede wszystkim kolegom i koleżankom strażakom, którzy od lat z wielką determinacją i konsekwencją starali się i upominali o tą niezwykle ważną i potrzebną inwestycję. Wielkie dzięki składam byłemu i obecnemu zarządowi naszej jednostki, to oni byli głównymi orędownikami tego przedsięwzięcia.
Dziękuję władzom Blachowni, tym poprzednim, za zaplanowanie i rozpoczęcie inwestycji oraz obecnym za jej sprawne dokończenie. Dziękuję radnym poprzedniej i obecnej kadencji za przychylność i przekazanie środków finansowych zarówno na rozpoczęcie jak i dokończenie budowy. Dziękuję urzędnikom, pracownikom gminnym oraz wszystkim, którzy przez te wszystkie lata uczestniczyli w procesie inwestycyjnym. Dziękuję także mieszkańcom, którzy z aprobatą, przychylnością i troską wspomagali ludzi zaangażowanych w całym procesie inwestycyjnym.
Życzę nam wszystkim, aby strażnica ta służyła jak najdłużej i umożliwiała dalszy rozwój naszej jednostki.
Korzystając z okazji chciałam podzielić się z Państwem także pewną refleksją. Od czasu, kiedy zapadła decyzja o budowie strażnicy, do czasu, kiedy została oddana do użytku minęło kilka lat. Tak się złożyło, że w całym tym procesie udział swój miało bardzo wielu ludzi oraz przedstawicieli władz naszej gminy. Każdy z uczestników tego przedsięwzięcia miał swój wkład, mniejszy lub większy, ale go miał. Na uroczystości otwarcia było to podkreślone w wielu przemówieniach i podziękowaniach. Dlatego wartościowanie zasług nie ma sensu i w żaden sposób nie rozwiąże żadnych naszych problemów. Zarówno tych byłych jak i obecnych. A obecnym problemem, a raczej wyzwaniem jest konieczność doposażenia naszej jednostki i na tym należy się skoncentrować.