Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
951276
DzisiajDzisiaj71
RazemRazem951276


Thursday, 28, marzec 2024

Dyżury Radnych Rady Miejskiej w Blachowni

Na prośbę Mieszkańców przedstawiam  dyżury Radnych Rady Miejskiej w Blachowni.

Zachęcam  do zgłaszania problemów, propozycji czy też zwykłej rozmowy pozwalającej bliżej nas poznać.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Blachowni - Henryk Kania

 

pełni dyżury w każdy piątek w godzinach  9.00 – 12.00 w biurze Rady

 

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Blachowni - Sławomir Lisek

 

pełni dyżury w każdy piątek w godzinach  12.00 –  15.00

 

w biurze Rady

 

 

 

 

Radna Rady Miejskiej w Blachowni - Edyta Mandryk

 

pełni dyżury w każdy ostatni poniedziałek miesiąca w godzinach

 

13.00 -15.00

 

w biurze Rady Miejskiej w Blachowni

 

Adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Kontakt telefoniczny 668 118 597

 

 

 

 

Radna Rady Miejskiej w Blachowni – Bożena Forma

 

Kontakt telefoniczny pod numerem 34 320 50 14

 

Adres e mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Marek Kułakowski

 

pełni dyżury w dniu każdej sesji Rady Miejskiej w godzinach

 

10.00 – 12.00

 

w biurze Rady

 

Kontakt telefoniczny codziennie pod numerem 601 502 022

 

 

 

 

Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Krzysztof Imiołek

 

pełni dyżury w każdy pierwszy i ostatni poniedziałek miesiąca

 

w godzinach  14.00 – 15.00

 

w biurze Rady

 

 

 

 

 

 

Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Andrzej Cierpiał

 

pełni dyżury codziennie pod numerem telefonu 602 869 117

 

 

 

 

Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Maciej Ryś

 

pełni dyżury w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca w godzinach

 

13.00 – 14.00

 

w biurze Rady

 

 

 

 

Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Jacek Chudy

 

pełni dyżury codziennie pod numerem telefonu 661 288 101

 

 

 

 

Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Wacław Matuszewski

 

pełni dyżury w każdy pierwszy wtorek miesiąca w godzinach

 

11.00 – 13.00

 

w biurze Rady

 

 

 

 

Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Jerzy Zdunek

 

pełni dyżury w każdą trzecią środę miesiąca w godzinach

 

12.30 – 14.00

 

w biurze Rady

 

 

 

 

Remont ulicy Cmentarnej

Dzisiaj ruszył długo oczekiwany II etap remontu ulicy Cmentarnej ( od skrzyżowania z ulicą 1-go Maja do ulicy Częstochowskiej).

 

Zadanie finansowane jest ze środków Budżetu Państwa w ramach III edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011. Z tzw. "Schetynówki" Gmina otrzyma 30 % dofinansowania do inwestycji.

Mam nadzieję, że w przyszłym roku dofinansowanie uzyska także remont ulicy Leśnej i Klonowej. Jeżeli okazałoby się jednak, że dotacja nie zostanie przyznana, może warto będzie poczekać jeszcze rok, jak miało to miejsce w przypadku ulicy Cmentarnej, której remont opóźnił się z powodu nie przyznania dofinansowania. Na tym przykładzie widać, że przede wszystkim w pierwszej kolejności należy wykonywać inwestycje, które mają szanse na uzyskanie środków z zewnątrz, a zarazem są niezbędne i potrzebne.

 

 

Gazociąg

Ponowne wyłożenie do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie Blachowni dla przebiegu gazociągu wysokiego ciśnienia pn. „Blachownia – Kłobuck”.

Z dokumentacją można zapoznać się w siedzibie Urzędu Miejskiego w Blachowni, ul. Sienkiewicza 22, pok. 17 w godzinach 7.00 - 15.00, w dniach od 22 listopada 2011r.  do 13 grudnia 2011r.

Uwagi i wnioski w postępowaniu w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko należy składać na piśmie do Burmistrza Blachowni do dnia 28 grudnia 2011 roku.

 

 

Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami odbyła się dzisiaj tj. 30 listopada 2011 roku.  Niestety odbyła się o godzinie 13.00, a o godzinie 14.00 miało miejsce posiedzenie Komisji Budżetu, której jestem członkiem. Czasu miałam niewiele, ale zdążyłam zanotować kilka ważnych punktów:

 

  1. Wykonanie pełnej dokumentacji projektu – do końca 2012 roku (wysokie ciśnienie).
  2. Procedura realizacji – początek 2013 roku (wysokie ciśnienie).
  3. W 2013 roku mieszkańcy zgłaszają wnioski na objęcie projektem ich ulic.
  4. Wykonanie gazyfikacji w centrum Blachowni – 2015 rok.

 

 

Mapa planowanego gazociągu w formacie JPG - źródło Urząd Miejski w Blachowni - kliknij -MAPA

Klub radnych-szansa na skuteczniejsze działanie

W dniu 24 listopada br. powstał klub radnych „RAZEM DLA GMINY BLACHOWNIA”. Inicjatorami oraz pierwszymi członkami klubu są radni: Bożena Forma, Marek Kułakowski, Krzysztof  Imiołek oraz ja Edyta Mandryk. Głównym celem powstałego klubu radnych jest:

 

 

  • wspieranie wszelkich inicjatyw społeczności lokalnej,
  • działalność społeczna, kulturalna, edukacyjna, informacyjna, ekologiczna, charytatywna
    i inna,
  • utrzymywanie stałej więzi z mieszkańcami poprzez:
    uczestnictwo w spotkaniach z mieszkańcami,
    uczestnictwo w imprezach rocznicowych Gminy, okolicznościowych, kulturalnych, sportowych
    i innych,
  • podejmowanie zgłaszanych przez mieszkańców problemów,
  • zgłaszanie do realizacji odpowiednim organom gminy wszystkich proponowanych przez mieszkańców postulatów w formie wniosków,
  • zjednywanie zwolenników mających na względzie wszechstronny rozwój Blachowni,
  • współpraca z organizacjami społecznymi i politycznymi,
  • publikowanie stanowiska Klubu na tablicach ogłoszeń, w prasie lokalnej, na stronie internetowej Klubu i Gminy.

Działalność nasza w ramach klubu pozwoli nam skuteczniej wspierać wszelkie inicjatywy mieszkańców oraz konstruktywniej działać w radzie. Liczymy też na dobrą i merytoryczną współpracę z władzami oraz wszystkimi radnymi na rzecz rozwoju naszej gminy. Jako jedna ze współzałożycielek klubu mam głęboką nadzieję, że to dopiero początek i w niedługim czasie szeregi nasze zasili jeszcze kilku radnych. W swojej działalności liczymy szczególnie na mieszkańców, którzy powinni wymagać od nas intensywnej pracy na rzecz całej społeczności Blachowni. Dlatego proszę Państwa o wsparcie oraz postawienie wysokiej poprzeczki nam radnym, których obowiązkiem jest godne Was reprezentowanie.

 

O działalności klubu będziemy Państwa na bieżąco informować wszelkimi dostępnymi środkami masowego przekazu.

 

 

"...Nie dajmy się zwariować..."

Powiedział radny Jacek Chudy.

Proszę Państwa, okazuje się, że moja praca w radzie oraz praca wielu moich kolegów jest jakimś wariactwem.

Na sesji 14 listopada podniosłam problem odpowiedzi na moje interpelacje. Prosiłam Panią Burmistrz, aby traktować moje interpelacje poważnie, gdyż nie są to tylko moje problemy, ale przede wszystkim mieszkańców.

Poinformowałam także Panią Burmistrz, że niegrzeczne zachowanie niektórych pracowników urzędu wobec radnych tej kadencji nie jest tylko incydentalne, ale stało się swego rodzaju regułą, szczególnie jeżeli chodzi o panów urzędników. Stwierdziłam przy tym, że zdecydowana większość urzędników w naszym mieście to ludzie o wysokiej kulturze osobistej.

W odpowiedzi Pani Burmistrz  usłyszałam kolejną próbę wmówienia mi, że moja interpelacja została potraktowana poważnie. Szkoda tylko, że wprowadzono mnie w błąd kilkakrotnie. Niestety Pani Burmistrz jest osobą, która nie dopuszcza ani grama krytyki pod swoim adresem i wszystko co robi, robi perfekcyjnie.  Jeżeli chodzi o zarzuty dotyczące niegrzecznego traktowania radnych i mieszkańców usłyszałam od Pani Burmistrz, że sfera wychowawcza jest obecnie w zakresie jej działania i będzie tak działać w tej kwestii jak uważa. Niestety, co Pani Burmistrz uważa, tego się nie dowiedziałam.

Następnie do akcji wkroczył radny Jacek Chudy. Stwierdził, że sesja nie jest miejscem do załatwiania spraw pracowników. Nie jest to miejsce, żeby dywagować na temat tego, czy pracownik zachował się tak, czy inaczej wobec radnego. Wyraził zdziwienie, czemu ta dyskusja jest prowadzona, gdyż jak stwierdził, przez pięć lat współpracy z pracownikami nie zetknął się z niegrzecznym traktowaniem.

Do tego momentu wszystko układało się według stałego scenariusza. Radny się czepia, Pani Burmistrz błyskotliwie się broni, a radny Jacek Chudy wraz z Panem Przewodniczącym wspiera duchem i słowem niesprawiedliwie traktowaną Panią Burmistrz. A tu nagle coś niespodziewanego.

Pan radny Jacek Rogut poprosił o zgodę na odczytanie stanowiska komisji Budżetu dotyczącego skargi Pani radnej Wiesławy Gmyrek na zachowanie pracownika urzędu.  Stanowisko komisji przegłosowane przez większość radnych jest jednoznaczne. Pan Kierownik Wiesław Włodawiec winien przeprosić na najbliższej sesji Panią radną Gmyrek. Zobaczymy, czy tak się stanie.

Poproszona o komentarz Pani Burmistrz w tym przypadku nie miała nic do powiedzenia. Podobnie radny Jacek Chudy wraz z Panem Przewodniczącym zachowali milczenie.

Na zakończenie Pan Przewodniczący w błyskotliwej wypowiedzi stwierdził, że niektórych radnych forma przerasta i może chcieliby zastąpić Burmistrza. Przypomniał, że jest ustawa o samorządzie, są obowiązki radnego i Państwo kierujcie się tym, a nie będzie dochodzić do sytuacji abyśmy wchodzili sobie w drogę, bo ja też zaczynam to tak odbierać. Stwierdził, że on wie co jest grane, ale dzisiaj jeszcze tego nie powie. Według Pana Przewodniczącego, jednoznacznie wynika o co chodzi w tej radzie, a sala plenarna nie jest miejscem do przepychania się o pracownika, o drobną sprawę incydentalną.

Panie Przewodniczący, ja też wiem jakie są moje i moich kolegów obowiązki. Jednym z nich jest funkcja kontrolna nad poczynaniami Burmistrza. Naszym obowiązkiem jest kontrolować i rozliczać pracę władzy wykonawczej. To są po uchwałodawczych, jedne z najważniejszych zadań postawionych przez ustawodawcę.  Jednak Pan wydaje się tego nie rozumieć, co jest o tyle zadziwiające, że na każdym kroku powtarza Pan, że jest wieloletnim i doświadczonym samorządowcem.  Nie jest naszym, moim i moich kolegów celem, czyhanie na potknięcia Pani Burmistrz. Kieruje nami tylko troska o nasze miasto i nic więcej. Jednak zachowanie Pana i niektórych radnych, ogranicza się tylko do nieustannego powtarzania o obowiązku dobrej współpracy, która  powinna chyba polegać na milczeniu, i nie wtrącaniu się... W tej radzie obowiązuje zasada: siedź cicho i głosuj „za”, a dopasowaniem uchwał my się zajmiemy.

Ja nie po to zostałam radną by siedzieć cicho i udawać, że wszystko jest w porządku, jak nie jest w porządku.