Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
959178
DzisiajDzisiaj445
RazemRazem959178


Wednesday, 24, kwiecień 2024

Przejście dla pieszych: zwolnij!

Noga z gazu.

Uwaga! Przejście dla pieszych.

Na skrzyżowaniu ulicy Cmentarnej z ulicą 1-go Maja pojawiły się znaki drogowe D-6  "przejście dla pieszych" i tzw. zebry.

Czy doprowadzą one do zmniejszenia prędkości pojazdów na ulicy Cmentarnej?

Do najczęstszych przyczyn wypadków na przejściach dla pieszych dochodzi z powodu: nadmiernej prędkości, braku uwagi, czy nieustąpienia pieszemu.

Część z kierowców nie pamięta, że zbliżając się do przejścia należy zwiększyć czujność i zmniejszyć prędkość !

 

Jakość wykonanej usługi pozostawiam bez komentarza.

 

 

 

Masz zaległości z czynszem? Możesz je odpracować.

Najemcy posiadający zadłużenie z tytułu czynszu mieszkaniowego,

opłat eksploatacyjnych oraz odsetek

mogą  uniknąć konsekwencji zalegania z opłatami w lokalach mieszkaniowego zasobu Gminy.


Na postawie zarządzenia nr 203/2011 Burmistrza Blachowni z dnia 09 grudnia 2011 roku, najemcy (dłużnicy) będący  w trudnej sytuacji materialnej  mogą wykonywać na rzecz Urzędu Miasta w Blachowni  proste prace porządkowe, drobne prace remontowe i naprawcze, kopertowanie czy pomocnicze prace administracyjne.

Odpracowane zaległości  będą co miesiąc przekazywane do działu Księgowości Zarządu Mieniem Komunalnym.

Wystarczy tylko zgłosić się z wnioskiem do Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (pokój nr 10) w Urzędzie Miejskim w Blachowni, a ten po analizie dokumentów świadczących o aktualnej sytuacji materialnej i życiowej może zaproponować spłatę zadłużenia w formie świadczenia rzeczowego (odpracowania).

Tego typu rozwiązanie ma stanowić duże ułatwienie i pomoc dla rodzin, które znalazły się w trudnej sytuacji materialnej.

 

Zarządzenie, wykaz stawek, zaświadczenie o dochodach.

 

Więcej informacji i wykaz potrzebnych dokumentów znajduje się na stronie BIP - Urzędu Miejskiego w Blachowni.

 

Wykaz stawek przykładowych czynności (prac), które mogą być wykonywane przez najemców:

 

1. Prace porządkowe – stawka 10,00 zł brutto za sprzątanie 1000 m² pow.zewnętrznych.

2. Drobne prace remontowe i naprawcze:

- przygotowanie powierzchni do malowania,

- malowanie powierzchni,

- malowanie stolarki (okna, drzwi),

- malowanie ogrodzeń, słupków,

- prace ogrodnicze itp.

Stawka 10,00 zł/godz. brutto.

 

3. Kopertowanie:

- wezwań do zapłaty oraz innych dokumentów – stawka 0,20 zł brutto za sztukę,

- wezwań ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru – stawka 0.40 zł brutto za sztukę.

 

4. Pomocnicze prace administracyjne:

- kserowanie dokumentów,

- segregowanie i układanie dokumentacji,

- prace pomocnicze przy porządkowaniu akt w archiwum,

- inne

Stawka 10,00 zł/godz. brutto.

 

 

Apel

Pomóż Ani i Darkowi!
1% Twojego podatku może zdziałać dla Nich bardzo wiele.

11242 Karyś Anna

Data urodzenia: 1994 rok, miejsce zamieszkania Blachownia.
Schorzenie: reinopatia wcześniaków, ślepota obu oczu, dziecięce porażenie mózgowe.

Ania bardzo ładnie śpiewa. Często uczestniczy w imprezach mających miejsce w naszym mieście. Jest laureatką wielu konkursów piosenki. Uczestniczką Festiwalu Osób niepełnosprawnych w Ciechocinku.Pomaga stowarzyszeniom osób niepełnosprawnych.

Na zdjęciu Ania, występująca na scenie podczas ubiegłorocznego"Pikniku charytatywnego".

11240 Karyś Dariusz
Data urodzenia: 1996 rok, miejsce zamieszkania Blachownia.
Schorzenie: Krwiopochodne zapalenie kości piszczelowej prawej, skrócenie i destabilizacja stawu kolanowego prawego oraz zniekształcenie elementów kostnych barku lewego.

Darek wymaga sprzętu rehabilitacyjnego.

Mama rodzeństwa zwraca się z prośbą o to, aby wypełniając roczne zeznanie podatkowe przekazali Państwo 1 % swojego podatku na rzecz Fundacji Dzieciom "Zdążyć z Pomocą".

W rubryce: "Numer KRS" należy wpisać: 0000037904 Fundacja Dzieciom  "Zdążyć z Pomocą".

W rubryce: "Cel szczegółowy" należy wpisać: 11242 Karyś Anna lub 11240 Karyś Dariusz

 

KAŻDA ZŁOTÓWKA MOŻE IM POMÓC.

 

Można również dokonać wpłaty na konto: Fundacja Dzieciom "Zdążyć z Pomocą"

Bank Pekao S.A. I O/Warszawa 
41 1240 1037 1111 0010 1321 9362

 

tytułem: 11240 Karyś Dariusz darowizna na pomoc i ochronę zdrowia,

lub 11242 Karyś Anna darowizna na pomoc i ochronę zdrowia.

Od 1 stycznia 2012 roku zmieniło się prawo w zakresie gospodarki odpadami.

List od mieszkańca: ..." W związku z wejściem w tym roku ustawy śmieciowej, bardzo proszę o wyjaśnienie, kiedy przepisy wejdą w życie w naszej Gminie?"...

 

Rada Miejska w Blachowni nie zajmowała się jeszcze tym tematem. Wiem jednak, że od  1 stycznia 2012 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, która całkowicie zmienia system zarządzania odpadami komunalnymi w kraju.

Nowelizacja przewiduje, że gminy przejmą prawo własności do odpadów komunalnych i zorganizują gospodarkę odpadami.
W myśl nowej ustawy, gminy powinny przejąć gospodarkę odpadami najpóźniej od 1 lipca 2013 roku.

Gmina będzie pobierała opłatę w wysokości określonej przez Radę Miejską. Radni zdecydują również, czy będziemy segregować odpady do worków czy kontenerów.

Gmina będzie miała obowiązek nie tylko zorganizowania odbioru śmieci, ale także ich segregacji i utylizacji. Już w 2013 roku gminy będą musiały odzyskiwać aż 50 proc. odpadów biodegradowalnych, w przeciwnym razie będą płacić wysokie kary.

Ważne daty, terminy ostateczne:

1 stycznia 2012 r. –  nowelizacja ustawy. Gmina ma do półtora roku (do połowy 2013 r.) na wprowadzenie na swoim terenie nowego sposobu zarządzania odpadami, wyłonienie firmy przewożącej odpady w przetargu i poinformowanie mieszkańców o nowym systemie.  

1 lipca 2012 r. -  aktualizacja wojewódzkiego planu gospodarki odpadami,  uchwała w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami wskazująca miejsca, gdzie będą przetwarzane odpady: np. spalane, sortowane, kompostowane.

1 stycznia 2013 r. – czas do którego gmina powinna uchwalić  regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, a także stawki opłat i szczegółowe zasady ich ponoszenia.

1 lipca 2013 r. – zatrudniona przez gminę firma odbiera śmieci. Każdy mieszkaniec może oddać dowolną ilość śmieci, nawet wielkogabarytowe.

Bardzo dziękuję za wszystkie e-maile kierowane na moją skrzynkę - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.