Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
541975
DzisiajDzisiaj105
RazemRazem541975


Friday, 22, marzec 2019

Ciąg pieszo - rowerowy.

Mieszkańcy Blachowni pytali mnie dzisiaj o rodzaj prowadzonych prac na skwerze idącym wzdłuż ulicy Sienkiewicza.

Pragnę Państwa poinformować, że ze środków przyznanych z MSWiA otrzymaliśmy promesę w wysokości 4 559 000 zł na usuwanie skutków powodzi w 2010 roku.

 

Część tych środków przeznaczono właśnie na remont ciągu pieszo - rowerowego.

Nazwa zadania: "Remont gminnej infrastruktury drogowej prowadzony w ramach usuwania skutków klęsk żywiołowych".

 

Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma " Przedsiębiorstwo Robót Drogowo - Mostowych" Sp. zo.o  z Kłobucka, która zaoferowała cenę 113.708,94 zł (netto)

 

Ta sama firma dokona jeszcze remontu :

ul. Starowiejskiej II etap - 503.425,69 zł (netto)

ul. Piastów - 222.388,01 zł (netto)

ul. Sadowej - 217.462,91 zł (netto)

ul. Miarki - 116.306,71 zł (netto).

 

Więcej na temat promesy pisałam 07.10.2011 r.

Dzień Wszystkich Świętych


1 listopada - dzień Wszystkich Świętych , to uroczystość tych, którzy - jak wyjaśniają teolodzy - są zbawieni i cieszą się życiem wiecznym.

2 listopada - dzień Zaduszny, jest dniem modlitw za ludzi zmarłych, którzy oczekują na ostateczne spotkanie z Bogiem.

Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą.

Jan Twardowski

Protokół

Na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Blachowni jest już dostępny P R O T O K Ó Ł  Nr XII /2011 z obrad XII Sesji Rady Miejskiej , odbytej w dniu 14 września 2011 roku.

 

Zapraszam do zapoznania się z jego treścią, oto link: http://blachownia.bip.net.pl

 

Słup ogłoszeniowy

 

Sprawą źle usadowionego słupa ogłoszeniowego

na ulicy Cmentarnej

 

 

 

 

 

zajmowałam się kilka miesięcy.

 

 

 

Wielokrotnie zwracałam uwagę urzędnikom, że należy wreszcie

 

 

 

 

przymocować go należycie do podłoża.

 

 

 

 

 

 

 

 

Na ten temat napisałam nawet artykuł w dniu 4 października 2011.

 

 

 

 

 

W dniu 19 października słup doczekał się porządnej konstrukcji.                                                                                                                      ( przed 19 października)

Minęło już kilka dni, a on nadal stoi.

Bardzo mnie to cieszy, ponieważ bałam się , że zostanie on przeniesiony w inne miejsce, co insynuowali bezradni wobec wandali urzędnicy. Potwierdziła to też sama Pani Burmistrz na ostatniej sesji.

 

A wystarczyło tylko od razu zamocować go tak jak należy.

Takie podejście wobec wandalizmu jest bardzo niebezpieczne. Nie można z tego powodu twierdzić, że jak niszczą to my go zabierzemy (słup). Idąc takim tokiem rozumowania powinno się zlikwidować wszystkie wiaty przystankowe, klomby, ławeczki czy kosze na śmieci będące nieustannie atakiem wandali. Być może zaproponowane rozwiązanie było łatwiejsze i tańsze, jednak czy rozsądne?

Tak na marginesie, zobaczcie Państwo, że pracownicy interwencyjni stawiali słup kilka razy. Za każdym razem wykonywali to źle i niedokładnie. Na zlecenie urzędu firma wykonała tą czynność tylko raz, ale skutecznie. Gdyby jednak okazało się, że wykonali to źle można taką usługę zareklamować i zażądać usunięcia usterek. Warto przy tym zadać sobie pytanie:

Czy usługa wykonana porządnie przez profesjonalną firmę jest droższa od pracy wykonanej przez "tanich" pracowników interwencyjnych, którzy robili to kilka razy bezskutecznie?

Niech na to pytanie odpowiedzą sobie sami ZLECENIODAWCY-GOSPODARZE.

Co jeszcze działo się na Sesji ?

1. W tajnym głosowaniu radni wybrali ławników.

- na ławnika do Sądu Okręgowego wybrano: Krystynę Chętkowską,

- na ławnika do Sądu Rejonowego do orzekania w zakresie prawa pracy został wybrany: Waldemar Jan Kieca,

- na ławnika do Sądu Rejonowego w Częstochowie została wybrana: Bożena Elżbieta Serwiak.

2. Dokonali zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy na 2011 rok.

3. Jednogłośnie przyjęli zmiany w budżecie gminy.

4. Przyjęli do realizacji projekt systemowy pt.: "Dobra szkoła, lepsze jutro".

W wolnych wnioskach dyskusję zdominowała sprawa pisma Pana Starosty wyjaśniającego wiele spraw dotyczących remontu zbiornika wodnego.

 

Zapoznani zostaliśmy także ze skargą PPUH PIMONT Sp.z o.o w Blachowni na działania Kierownika Referatu Piotra Kurkowskiego.

 

Ponadto Pan Przewodniczący poinformował radnych, że obowiązek złożenia oświadczeń majątkowych przez Radnych Rady Miejskiej, oraz Pani Burmistrz został wykonany.

 

Najbardziej emocjonującym punktem Sesji były wystąpienia mieszkańców Blachowni.

Jeden z mieszkańców wyraził oburzenie i niezadowolenie z faktu, że fotografia z jego wizerunkiem znalazła się na stronie internetowej Pana Radnego Marka Kułakowskiego.

 

Kulminacyjnym jednak punktem było wystąpienie Pani Małgorzaty Olszewskiej prowadzącej ośrodek zdrowia w Łojkach.

 

Zażądała uchylenia Uchwały Rady Miejskiej w Blachowni Nr 71/XII/2011 z dnia 14.09.2011r, w sprawie wyrażenia zgody na najem na czas nieokreślony w trybie przetargowym lokalu użytkowego położonego w Łojkach ul. Długa 50.

Pani Olszewska uważa, że wyżej wymieniona Uchwała  została uchwalona niezgodnie z obowiązującym prawem. Twierdząc przy tym, że jest najemcą na okres 10 lat, tj. do dnia 30 listopada 2012 roku. Prosi zatem o uchylenie ww. Uchwały. Poinformowała także, że dostała nakaz opuszczenia pomieszczeń do dnia 30 listopada br.

Pani Burmistrz natomiast zapewniała radnych, że umowa obowiązuje do 30 listopada 2011r , nie odnosząc się przy tym do zapisu w umowie określającym okres najmu na 10 lat od dnia podpisania umowy, czyli do 30 listopada, ale roku 2012. Kto w tej sprawie ma rację? Tego nie wiem, ale mam nadzieję, że radni będą mogli zapoznać się z dokumentami na komisjach.

Wiem tylko, że w uzasadnieniu do projektu uchwały napisano, że umowa najmu z dotychczasowym najemcą kończy się z dniem 30 listopada 2011 roku, a umowa  została zawarta na czas określony 10 lat.

 

Zastanawiam się, co będzie jak okaże się, że umowa obowiązuje do 30 listopada przyszłego roku.

 

Moje interpelacje składane na Sesji  znajdują się w zakładce INTERPELACJE.