Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
959578
DzisiajDzisiaj370
RazemRazem959578


Thursday, 25, kwiecień 2024

Droga za droga?

 

Dowiedziałam się, że część planowanych w 2012 roku inwestycji drogowych w naszej gminie

może nie zostać zrealizowanych.

Powodem tego nie jest niechęć urzędników odpowiedzialnych za inwestycje czy trudności techniczne, ale ryzyko że jedna z nich została niedoszacowana i rada w tegorocznym budżecie zarezerwowała zbyt niską kwotę pieniędzy.

Zastanawiacie się pewnie Państwo, którą inwestycję mam na myśli. A mianowicie, drogę łączącą naszą gminę, a konkretnie sołectwo Cisie z miejscowością Bieżeń znajdującą się w gminie Wręczyca Wielka.

Inwestycja ta o szacowanej wartości 300 tys. zł ma być sfinansowana w 50% przez naszą gminę i w 50 % przez gminę Wręczyca Wielka.

Taką informację uzyskaliśmy na Komisji Budżetu od przedstawiciela Burmistrza Blachowni. Zgodnie z zapisami budżetu, nasz udział powinien się zamknąć kwotą 150  tys. zł. Okazało się jednak, że podobno cała inwestycja może kosztować nawet 900 tys zł. czyli o 300 % więcej niż szacowali pracownicy naszego urzędu.

Czyżby ceny usług oraz materiałów tak drastycznie wzrosły? Bardzo możliwe jest też to, że po raz kolejny opierały się na błędnie wykonanym kosztorysie inwestorskim. Albo takiego kosztorysu nigdy nie było. Czy w takim razie szacunki działu inwestycji Urzędu Miejskiego w Blachowni były wyssane z palca? Jak to możliwe, że można pomylić się o 300 procent? Aż mi się nie chce wierzyć, żeby tak było.

Dlatego mam nadzieję, że inwestycja ta zostanie zrealizowana bez zwiększania zaplanowanych nakładów z budżetu gminy i jeszcze w tym roku pomkniemy płaską jak stół drogą do sąsiadów zza miedzy. Jeżeli okazałoby się natomiast, że moje informacje mają potwierdzenie w rzeczywistości, my radni oraz mieszkańcy oczekiwalibyśmy wyjaśnień ze strony Pani Burmistrz.

FOTKA DNIA

Na szczęście to jedna z nielicznych ulic, które jasno określają, że jesteśmy już w Blachowni.

Dziury i wypełnienia...

 

Dalej...

ta sama ulica...śmieci, śmieci, śmieci.

DYŻUR

{jcomments on} 26 marca br. (poniedziałek) między godziną 13.00 – 15.00 w Biurze Rady

na I piętrze

Urzędu Miejskiego w Blachowni będę pełniła dyżur.

 

Wszystkich mieszkańców, którzy chcieliby porozmawiać, zadać pytanie lub przedstawić swoje pomysły,

serdecznie zapraszam.

Edyta Mandryk

FOTKA DNIA

Na moje pytanie zadane Pani Burmistrz na ostatnie sesji : "kto wydał zgodę na wywóz odpadów budowlanych w celu zasypania torowiska?" uzyskałam nieoczekiwaną odpowiedź, a mianowicie...Pani Burmistrz nie wiedziała, że coś takiego miało miejsce. Proszę Państwa, czy sterty gruzu zalegające przez kilka dni w centrum Blachowni były tak trudno zauważalne dla gospodarza?A może to ja widziałam coś, czego tak naprawdę nie było!

Czy naprawdę przed moją interpelacją zgłoszoną na sesji w dniu 14.03.2012 r. nikt z urzędników nie zauważył, że wcześniej było tak, jak na fotografiach poniżej? Dziś ten gruz dalej tam się znajduje, tylko ładnie jest przysypany!

Pamiętajmy o tym, a raczej niech pamiętają o tym decydenci w naszej gminie zanim posadzą na tym terenie drzewa lub krzewy.

Wierzę, że sami Państwo ocenicie całą sytuację, tym bardziej, że to także mieszkańcy zwracali mi uwagę na składowany gruz.

A Panią Burmistrz zachęcam do odbywania większej ilości spacerów nie tylko w godzinach pracy, ale także poza nimi na terenie naszego pięknego miasta.

 

 

Zbiórka odpadów wielkogabarytowych

Wyrzuć duże śmieci za darmo !

( sprzęt elektryczny, AGD, stare opony, meble itp)

 

W dniach 26 - 29 marca 2012 roku (poniedziałek - czwartek do godz. 14.00)  na terenie Blachowni zostaną podstawione 4 kontenery o pojemności 34 m3 każdy.

Miejsce podstawienia kontenerów:

Plac OSP Blachownia, na zbiegu ulic: Sportowej/Kubowicza (parking OSiR), ul. Jodłowa (koło placu zabaw), Ostrowy - prawa strona parkingu przy szpitalu.

 

 

 

Ponadto:


- na terenie Cisia i  Konradowa -27 marca 2012 roku ,

w godzinach 9.00 - 12.00,

- na terenie Wyrazowa i  Łojek - 28 marca 2012 roku, w  godzinach 9.00 - 12.00,


- na terenie Starej Gorzelni i  Nowej Gorzelni - 29 marca 2012 roku, w  godzinach 9.00 - 12.00


Bliższych informacji udziela Pan Marek DĄDELA - pokój nr 16; tel. 34 3 270 461 wew 108;

609 399 222.