Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
570323
DzisiajDzisiaj37
RazemRazem570323


Friday, 23, sierpień 2019

Sesja

Serdecznie zapraszam na XV Sesję Rady Miejskiej w Blachowni, która odbędzie się w sali konferencyjnej Ośrodka Sportu i Rekreacji w Blachowni przy ulicy Sportowej 1.

 

Data i czas: 07 grudnia 2011 roku, godz. 15.00

 

Najważniejsze punkty obrad:

- podjęcie uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta do celów podatku rolnego,

- podjęcie uchwały w sprawie opłaty targowej,

- podjęcie uchwały w sprawie podatku od nieruchomości,

- podjęcie uchwały w sprawie podatku od środków transportowych na rok 2012,

- podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2011.

Dyżury Radnych Rady Miejskiej w Blachowni

Na prośbę Mieszkańców przedstawiam  dyżury Radnych Rady Miejskiej w Blachowni.

Zachęcam  do zgłaszania problemów, propozycji czy też zwykłej rozmowy pozwalającej bliżej nas poznać.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Blachowni - Henryk Kania

 

pełni dyżury w każdy piątek w godzinach  9.00 – 12.00 w biurze Rady

 

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Blachowni - Sławomir Lisek

 

pełni dyżury w każdy piątek w godzinach  12.00 –  15.00

 

w biurze Rady

 

 

 

 

Radna Rady Miejskiej w Blachowni - Edyta Mandryk

 

pełni dyżury w każdy ostatni poniedziałek miesiąca w godzinach

 

13.00 -15.00

 

w biurze Rady Miejskiej w Blachowni

 

Adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Kontakt telefoniczny 668 118 597

 

 

 

 

Radna Rady Miejskiej w Blachowni – Bożena Forma

 

Kontakt telefoniczny pod numerem 34 320 50 14

 

Adres e mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Marek Kułakowski

 

pełni dyżury w dniu każdej sesji Rady Miejskiej w godzinach

 

10.00 – 12.00

 

w biurze Rady

 

Kontakt telefoniczny codziennie pod numerem 601 502 022

 

 

 

 

Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Krzysztof Imiołek

 

pełni dyżury w każdy pierwszy i ostatni poniedziałek miesiąca

 

w godzinach  14.00 – 15.00

 

w biurze Rady

 

 

 

 

 

 

Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Andrzej Cierpiał

 

pełni dyżury codziennie pod numerem telefonu 602 869 117

 

 

 

 

Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Maciej Ryś

 

pełni dyżury w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca w godzinach

 

13.00 – 14.00

 

w biurze Rady

 

 

 

 

Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Jacek Chudy

 

pełni dyżury codziennie pod numerem telefonu 661 288 101

 

 

 

 

Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Wacław Matuszewski

 

pełni dyżury w każdy pierwszy wtorek miesiąca w godzinach

 

11.00 – 13.00

 

w biurze Rady

 

 

 

 

Radny Rady Miejskiej w Blachowni – Jerzy Zdunek

 

pełni dyżury w każdą trzecią środę miesiąca w godzinach

 

12.30 – 14.00

 

w biurze Rady

 

 

 

 

Remont ulicy Cmentarnej

Dzisiaj ruszył długo oczekiwany II etap remontu ulicy Cmentarnej ( od skrzyżowania z ulicą 1-go Maja do ulicy Częstochowskiej).

 

Zadanie finansowane jest ze środków Budżetu Państwa w ramach III edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011. Z tzw. "Schetynówki" Gmina otrzyma 30 % dofinansowania do inwestycji.

Mam nadzieję, że w przyszłym roku dofinansowanie uzyska także remont ulicy Leśnej i Klonowej. Jeżeli okazałoby się jednak, że dotacja nie zostanie przyznana, może warto będzie poczekać jeszcze rok, jak miało to miejsce w przypadku ulicy Cmentarnej, której remont opóźnił się z powodu nie przyznania dofinansowania. Na tym przykładzie widać, że przede wszystkim w pierwszej kolejności należy wykonywać inwestycje, które mają szanse na uzyskanie środków z zewnątrz, a zarazem są niezbędne i potrzebne.

 

 

Gazociąg

Ponowne wyłożenie do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie Blachowni dla przebiegu gazociągu wysokiego ciśnienia pn. „Blachownia – Kłobuck”.

Z dokumentacją można zapoznać się w siedzibie Urzędu Miejskiego w Blachowni, ul. Sienkiewicza 22, pok. 17 w godzinach 7.00 - 15.00, w dniach od 22 listopada 2011r.  do 13 grudnia 2011r.

Uwagi i wnioski w postępowaniu w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko należy składać na piśmie do Burmistrza Blachowni do dnia 28 grudnia 2011 roku.

 

 

Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami odbyła się dzisiaj tj. 30 listopada 2011 roku.  Niestety odbyła się o godzinie 13.00, a o godzinie 14.00 miało miejsce posiedzenie Komisji Budżetu, której jestem członkiem. Czasu miałam niewiele, ale zdążyłam zanotować kilka ważnych punktów:

 

  1. Wykonanie pełnej dokumentacji projektu – do końca 2012 roku (wysokie ciśnienie).
  2. Procedura realizacji – początek 2013 roku (wysokie ciśnienie).
  3. W 2013 roku mieszkańcy zgłaszają wnioski na objęcie projektem ich ulic.
  4. Wykonanie gazyfikacji w centrum Blachowni – 2015 rok.

 

 

Mapa planowanego gazociągu w formacie JPG - źródło Urząd Miejski w Blachowni - kliknij -MAPA

Klub radnych-szansa na skuteczniejsze działanie

W dniu 24 listopada br. powstał klub radnych „RAZEM DLA GMINY BLACHOWNIA”. Inicjatorami oraz pierwszymi członkami klubu są radni: Bożena Forma, Marek Kułakowski, Krzysztof  Imiołek oraz ja Edyta Mandryk. Głównym celem powstałego klubu radnych jest:

 

 

  • wspieranie wszelkich inicjatyw społeczności lokalnej,
  • działalność społeczna, kulturalna, edukacyjna, informacyjna, ekologiczna, charytatywna
    i inna,
  • utrzymywanie stałej więzi z mieszkańcami poprzez:
    uczestnictwo w spotkaniach z mieszkańcami,
    uczestnictwo w imprezach rocznicowych Gminy, okolicznościowych, kulturalnych, sportowych
    i innych,
  • podejmowanie zgłaszanych przez mieszkańców problemów,
  • zgłaszanie do realizacji odpowiednim organom gminy wszystkich proponowanych przez mieszkańców postulatów w formie wniosków,
  • zjednywanie zwolenników mających na względzie wszechstronny rozwój Blachowni,
  • współpraca z organizacjami społecznymi i politycznymi,
  • publikowanie stanowiska Klubu na tablicach ogłoszeń, w prasie lokalnej, na stronie internetowej Klubu i Gminy.

Działalność nasza w ramach klubu pozwoli nam skuteczniej wspierać wszelkie inicjatywy mieszkańców oraz konstruktywniej działać w radzie. Liczymy też na dobrą i merytoryczną współpracę z władzami oraz wszystkimi radnymi na rzecz rozwoju naszej gminy. Jako jedna ze współzałożycielek klubu mam głęboką nadzieję, że to dopiero początek i w niedługim czasie szeregi nasze zasili jeszcze kilku radnych. W swojej działalności liczymy szczególnie na mieszkańców, którzy powinni wymagać od nas intensywnej pracy na rzecz całej społeczności Blachowni. Dlatego proszę Państwa o wsparcie oraz postawienie wysokiej poprzeczki nam radnym, których obowiązkiem jest godne Was reprezentowanie.

 

O działalności klubu będziemy Państwa na bieżąco informować wszelkimi dostępnymi środkami masowego przekazu.