XVIII Sesja Rady Miejskiej
Najbliższa sesja Rady Miejskiej odbędzie się
14 marca 2012 r. godz. 15.00 w sali konferencyjnej Ośrodka Sportu i Rekreacji
w Blachowni przy ulicy Sportowej 1.
W porządku obrad m.in.: przyjęcie planów pracy stałych Komisji Rady na rok 2012, podjęcie uchwały w sprawie funduszu sołeckiego, podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi, a także w sprawie przyjęcia programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy.
Bardzo ważnym punktem będzie podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad sprzedaży oraz warunków udzielenia bonifikat i wysokości stawek procentowych od cen sprzedaży lokali mieszkalnych w budynkach wielomieszkaniowych stanowiących własność Gminy Blachownia.
Istotne informacje:
Bonifikata ma obowiązywać do dnia 30.06.2012 r. Do tego dnia należy złożyć komplet dokumentów. Następnie w terminie do 14 dni należy wpłacić zaliczkę na pokrycie kosztów
( sporządzenie wyceny lokalu) w wysokości 2 000 zł. Wpłata zaliczki uruchamia realizację procedury sprzedaży lokalu mieszkalnego.
Wysokość bonifikaty będzie ustalana na podstawie wartości mieszkania określonej przez rzeczoznawcę majątkowego w następujący sposób:
- przy sprzedaży w jednym czasie wszystkich pozostałych wolnych lokali mieszkalnych w budynku oraz jednorazowej zapłacie za lokal - 95% ,
- przy jednorazowej zapłacie za lokal mieszkalny - 80 % ,
- przy zapłacie za lokal mieszkalny rozłożonej na raty - 65 % .
Po 30.06.2012 r. ma obowiązywać bonifikata odpowiednio: -70 %, - 65 %, -55%.
Prawo do wykupu mieszkania nie przysługuje gdy: najemca lub współmałżonek posiada tytuł prawny do innego lokalu mieszkalnego, zalega z czynszem lub innymi opłatami związanymi z najmem lokalu, posiada inne zaległości w spłacie zobowiązań wobec gminy.
Wnioski złożone do dnia 31 marca 2012 roku podlegają rozpoznaniu na podstawie dotychczasowych przepisów !
Pełny projekt uchwały znajduje się w załączniku.
Przejście dla pieszych: zwolnij!
Noga z gazu.
Uwaga! Przejście dla pieszych.
Na skrzyżowaniu ulicy Cmentarnej z ulicą 1-go Maja pojawiły się znaki drogowe D-6 "przejście dla pieszych" i tzw. zebry.
Czy doprowadzą one do zmniejszenia prędkości pojazdów na ulicy Cmentarnej?
Do najczęstszych przyczyn wypadków na przejściach dla pieszych dochodzi z powodu: nadmiernej prędkości, braku uwagi, czy nieustąpienia pieszemu.
Część z kierowców nie pamięta, że zbliżając się do przejścia należy zwiększyć czujność i zmniejszyć prędkość !
Jakość wykonanej usługi pozostawiam bez komentarza.
Masz zaległości z czynszem? Możesz je odpracować.
Najemcy posiadający zadłużenie z tytułu czynszu mieszkaniowego,
opłat eksploatacyjnych oraz odsetek
mogą uniknąć konsekwencji zalegania z opłatami w lokalach mieszkaniowego zasobu Gminy.
Na postawie zarządzenia nr 203/2011 Burmistrza Blachowni z dnia 09 grudnia 2011 roku, najemcy (dłużnicy) będący w trudnej sytuacji materialnej mogą wykonywać na rzecz Urzędu Miasta w Blachowni proste prace porządkowe, drobne prace remontowe i naprawcze, kopertowanie czy pomocnicze prace administracyjne.
Odpracowane zaległości będą co miesiąc przekazywane do działu Księgowości Zarządu Mieniem Komunalnym.
Wystarczy tylko zgłosić się z wnioskiem do Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (pokój nr 10) w Urzędzie Miejskim w Blachowni, a ten po analizie dokumentów świadczących o aktualnej sytuacji materialnej i życiowej może zaproponować spłatę zadłużenia w formie świadczenia rzeczowego (odpracowania).
Tego typu rozwiązanie ma stanowić duże ułatwienie i pomoc dla rodzin, które znalazły się w trudnej sytuacji materialnej.
Zarządzenie, wykaz stawek, zaświadczenie o dochodach.
Więcej informacji i wykaz potrzebnych dokumentów znajduje się na stronie BIP - Urzędu Miejskiego w Blachowni.
Wykaz stawek przykładowych czynności (prac), które mogą być wykonywane przez najemców:
1. Prace porządkowe – stawka 10,00 zł brutto za sprzątanie 1000 m² pow.zewnętrznych.
2. Drobne prace remontowe i naprawcze:
- przygotowanie powierzchni do malowania,
- malowanie powierzchni,
- malowanie stolarki (okna, drzwi),
- malowanie ogrodzeń, słupków,
- prace ogrodnicze itp.
Stawka 10,00 zł/godz. brutto.
3. Kopertowanie:
- wezwań do zapłaty oraz innych dokumentów – stawka 0,20 zł brutto za sztukę,
- wezwań ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru – stawka 0.40 zł brutto za sztukę.
4. Pomocnicze prace administracyjne:
- kserowanie dokumentów,
- segregowanie i układanie dokumentacji,
- prace pomocnicze przy porządkowaniu akt w archiwum,
- inne
Stawka 10,00 zł/godz. brutto.
Apel
Pomóż Ani i Darkowi!
1% Twojego podatku może zdziałać dla Nich bardzo wiele.
11242 Karyś Anna
Data urodzenia: 1994 rok, miejsce zamieszkania Blachownia.
Schorzenie: reinopatia wcześniaków, ślepota obu oczu, dziecięce porażenie mózgowe.
Ania bardzo ładnie śpiewa. Często uczestniczy w imprezach mających miejsce w naszym mieście. Jest laureatką wielu konkursów piosenki. Uczestniczką Festiwalu Osób niepełnosprawnych w Ciechocinku.Pomaga stowarzyszeniom osób niepełnosprawnych.
Na zdjęciu Ania, występująca na scenie podczas ubiegłorocznego"Pikniku charytatywnego".
11240 Karyś Dariusz
Data urodzenia: 1996 rok, miejsce zamieszkania Blachownia.
Schorzenie: Krwiopochodne zapalenie kości piszczelowej prawej, skrócenie i destabilizacja stawu kolanowego prawego oraz zniekształcenie elementów kostnych barku lewego.
Darek wymaga sprzętu rehabilitacyjnego.
Mama rodzeństwa zwraca się z prośbą o to, aby wypełniając roczne zeznanie podatkowe przekazali Państwo 1 % swojego podatku na rzecz Fundacji Dzieciom "Zdążyć z Pomocą".
W rubryce: "Numer KRS" należy wpisać: 0000037904 Fundacja Dzieciom "Zdążyć z Pomocą". W rubryce: "Cel szczegółowy" należy wpisać: 11242 Karyś Anna lub 11240 Karyś Dariusz
|
KAŻDA ZŁOTÓWKA MOŻE IM POMÓC.
Można również dokonać wpłaty na konto: Fundacja Dzieciom "Zdążyć z Pomocą"
Bank Pekao S.A. I O/Warszawa
41 1240 1037 1111 0010 1321 9362
tytułem: 11240 Karyś Dariusz darowizna na pomoc i ochronę zdrowia,
lub 11242 Karyś Anna darowizna na pomoc i ochronę zdrowia.