Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Get Adobe Flash player
959537
DzisiajDzisiaj329
RazemRazem959537


Thursday, 25, kwiecień 2024

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy

12 stycznia 2018 r.

W niedzielę, 14 stycznia br. na ulice gminy Blachownia wyjdą wolontariusze, którzy będą kwestować na rzecz Fundacji WOŚP.

W tym roku celem Fundacji jest pozyskanie środków na wyrównanie szans w leczeniu noworodków, chodzi min. o zakup nowoczesnych inkubatorów, aparatów do nieinwazyjnego wspomagania oddychania, pomp infuzyjnych, sprzętu diagnostycznego (specjalistyczne aparaty USG, pulsoksymetry) i stanowiska do resuscytacji noworodków.

 

Wieczorem natomiast w sali widowiskowej MDK odbędzie się Finał 26 Edycji WOŚP, na który zapraszają:

Miejski Dom Kultury

i Wolontariusze Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy 2018

W programie:

19.00 – koncert zespołu TILL WE DIE

20.00 – Światełko do Nieba

Przetargi, ach te przetargi

9 stycznia 2018 r.

Dzisiaj na stronie internetowej BIP Gminy Blachownia ukazał się plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych powyżej 30.000 Euro na 2018 rok. Pierwsze, co rzuciło mi się w oczy to brak przetargów na remont ulic: Księżycowej, Handlowej i Słonecznej. Druga rzecz, która przykuła moją uwagę to opis postępowania dotyczący budynku przy ulicy Sienkiewicza 16 (Pałacyk Myśliwski), który jest identyczny z opisem dotyczącym budynku przy ulicy Sienkiewicza 15 (Prażynka), a przecież budynek przy ulicy Sienkiewicza 16 nie miał mieć charakteru handlowo-usługowego, a przeznaczony miał być na cele aktywizacji społecznej mieszkańców gminy. Czy coś uległo zmianie, a Rada o tym nie wie?

Mamy szansę być w czołówce gmin pod względem inwestycji współfinansowanych z funduszy europejskich. Mamy szansę dokonać skoku cywilizacyjnego. Mamy szansę zmienić Blachownię. Mamy też zatwierdzony plan przetargów, taki jaki mamy...

Transport publiczny – procedura trwa

8 stycznia 2018 r.

W dniu 4 stycznia br. na stronie BIP Gminy Blachownia opublikowane zostało zapytanie ofertowe na usługę polegającą na świadczeniu usług w zakresie regularnych przewozów osób w transporcie drogowym na terenie Gminy Blachownia. Termin składania ofert upływa w dniu 11 stycznia o godzinie 12.00. Oferty można składać mailowo, za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście. W szczegółowym opisie zamówienia określne zostały godziny kursowania, trasy przejazdu, ilości kursów oraz ich częstotliwość. Na tej podstawie potencjalni Wykonawcy mają zaproponować miesięczną stawkę za wykonaną usługę transportową w granicach gminy, w okresie dni nauki szkolnej oraz w okresie wolnym od nauki. Ponadto w ofercie trzeba zaproponować stawki za bilety jednorazowe normalne i ulgowe, a także stawki za bilety miesięczne normalne i ulgowe dla uczniów. Jedynym kryterium wyboru będzie cena, a umowa zostanie podpisana na 12 miesięcy. Wykonawcy muszą także przedstawić w ofercie proponowany rozkład jazdy na poszczególnych liniach komunikacyjnych, przykładowe tabliczki przystankowe oraz informację o liczbie środków transportu, którymi realizowane będą usługi transportowe z zastrzeżeniem, że nie mogą być starsze niż wyprodukowane w roku 2000. Autobusy mają docierać na Cisie, Trzepizury, Malice, Gać, Ostrowy, Łojki i Blachownię. Powierzenie świadczenia usługi zewnętrznej firmie transportowej powoduje, że to Gmina stanie się organizatorem transportu zbiorowego na swoim terenie, ale również na trasie do Częstochowy.

Więcej na temat usługi, jej warunków, dodatkowych wymagań, trybu składania skarg, zasady rozliczeń, wysokości kar i inne ważne dla wykonywania usługi parametry nie są mi niestety znane, jak i nie są zapewne znane potencjalnym Wykonawcom, którzy są zainteresowani wykonaniem usługi. Powód jest prozaiczny, ponieważ w dokumentach udostępnionych na stronie BIP (stan na dzień 08.01.2018r. godz. 9.00) próżno szukać wzoru umowy, na który powołuje się Zamawiający w formularzu ofertowym. Przypadek, roztargnienie czy siła wyższa?

 

Statuetki Starosty Częstochowskiego – 2017

7 stycznia 2018 r.

Nominacja do tej nagrody jest  wyróżnieniem dla osób i organizacji z naszego powiatu.

Kandydatury można zgłaszać w sześciu kategoriach:

- Edukacja i Kultura,

- Samorządność i Przedsiębiorczość,

- Sport i Turystyka,

- Polityka Społeczna,

- Wydarzenie Roku,

- Osobowość Roku, Instytucja Roku.

 

Kandydatów - mogą to być osoby fizyczne jak i prawne -  zgłaszają:

- radni powiatu częstochowskiego,

- wójtowie, burmistrzowie i przewodniczący rad gmin i miast z terenu powiatu częstochowskiego,

- organizacje pozarządowe, realizujące zadania na rzecz mieszkańców powiatu częstochowskiego,

- laureaci poprzednich edycji.

Wnioski można składać do dnia 12 stycznia br.  w siedzibie Starostwa Powiatowego w Częstochowie, ul. Sobieskiego 9 (kancelaria, pok. nr 3).

Więcej informacji: czestochowa.powiat.pl

Kandydatów mogą zgłaszać m.in. przewodniczący rad gmin.

Jeśli macie Państwo propozycje, bardzo proszę o kontakt: 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub telefonicznie 668 118 597